Cześć,
Czy ktoś z posiadaczy Astry 1.6 był może na hamownii lub jest w posiadaniu przebiegu wykresów? Jestem ciekaw czy da się coś z tego silnika jeszcze wycisnać. Być może pod względem mocy, momentu.
1.6 200KM - mapa silnilka
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 26 mar 2016, 19:59
- Imię: Michał
- Auto: Astra K Elite 1.6 200 KM
- Silnik: B16SHT
- Województwo: śląskie
- Kontakt:
- Budus
- Posty: 204
- Rejestracja: 19 lut 2011, 10:50
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra K HB
- Silnik: B16SHT
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
proszęmt87 pisze:QR_BBPOST Cześć,
Czy ktoś z posiadaczy Astry 1.6 był może na hamownii lub jest w posiadaniu przebiegu wykresów? Jestem ciekaw czy da się coś z tego silnika jeszcze wycisnać. Być może pod względem mocy, momentu.
wykres z mojej poprzedniej Astry
Ostatnio zmieniony 14 paź 2017, 11:24 przez Budus, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 cze 2016, 11:12
- Imię: Rafał
- Auto: AK
- Silnik: 1.6T
- Województwo: śląskie
Mam w planach podjechać na hamownię, ale ciągle nie mam czasu.
Co do kręcenia tego silnika to myślę, że niewiele się będzie dało poprawić, bo silnik jest wyżyłowany i ma stosunkowo wysoki moment jak na pojemność 1600. Jasne że teoretycznie jest potencjał bo np. Peugeot w modelu 308 GTi robi 272KM również z 1600 i silnik uchodzi za trwały, ale bez dodatkowych modyfikacji się nie obędzie. W Peugeocie jest wielka turbina.
Jedyne co znalazłem w necie (oprócz chip-boxów oferujących nieziemskie cuda) to jakaś holenderska firma, która oferuje dość duże przyrosty mocy (+40KM i +80Nm) [External Link Removed for Guests]
Ale czy to się da zrobić nie zmieniając osprzętu bez uszczerbku dla silnika? Nie jestem przekonany. Jeździłem kilka lat fiatem Grande Punto 1.9JTD sport zrobionym na ok. 170KM w Cinsoft w Gliwicach (bardzo znany i ceniony tuner) i nie było do końca bezawaryjnie. Pękł mi przykładowo żeliwny kolektor przy turbinie, niestety integralna część turbo nie do kupienia osobno więc nie było tanio. O samochód z chipem trzeba też bardziej dbać, tuner z Cinsoftu sugerował mi, żeby wymieniać olej po przebiegu max. 6-8k km, czego oczywiście nie robiłem.
Jeszcze inna sprawa to Astra sama w sobie - jak dla mnie 200KM w tym aucie to akurat, ani ona nie ma seryjnych hamulców ani odpowiednio sztywnego zawieszenia na większe moce. No chyba że planujesz również modyfikację zawiasu.
Co do kręcenia tego silnika to myślę, że niewiele się będzie dało poprawić, bo silnik jest wyżyłowany i ma stosunkowo wysoki moment jak na pojemność 1600. Jasne że teoretycznie jest potencjał bo np. Peugeot w modelu 308 GTi robi 272KM również z 1600 i silnik uchodzi za trwały, ale bez dodatkowych modyfikacji się nie obędzie. W Peugeocie jest wielka turbina.
Jedyne co znalazłem w necie (oprócz chip-boxów oferujących nieziemskie cuda) to jakaś holenderska firma, która oferuje dość duże przyrosty mocy (+40KM i +80Nm) [External Link Removed for Guests]
Ale czy to się da zrobić nie zmieniając osprzętu bez uszczerbku dla silnika? Nie jestem przekonany. Jeździłem kilka lat fiatem Grande Punto 1.9JTD sport zrobionym na ok. 170KM w Cinsoft w Gliwicach (bardzo znany i ceniony tuner) i nie było do końca bezawaryjnie. Pękł mi przykładowo żeliwny kolektor przy turbinie, niestety integralna część turbo nie do kupienia osobno więc nie było tanio. O samochód z chipem trzeba też bardziej dbać, tuner z Cinsoftu sugerował mi, żeby wymieniać olej po przebiegu max. 6-8k km, czego oczywiście nie robiłem.
Jeszcze inna sprawa to Astra sama w sobie - jak dla mnie 200KM w tym aucie to akurat, ani ona nie ma seryjnych hamulców ani odpowiednio sztywnego zawieszenia na większe moce. No chyba że planujesz również modyfikację zawiasu.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 0:12 przez rafal767, łącznie zmieniany 1 raz.