1.6 200KM - mapa silnilka

mt87

Astro-maniak
Posty: 72
Rejestracja: 26 mar 2016, 19:59
Imię: Michał
Auto: Astra K Elite 1.6 200 KM
Silnik: B16SHT
Województwo: śląskie
Kontakt:

1.6 200KM - mapa silnilka

#1

Nieprzeczytany post autor: mt87 »

Cześć,

Czy ktoś z posiadaczy Astry 1.6 był może na hamownii lub jest w posiadaniu przebiegu wykresów? Jestem ciekaw czy da się coś z tego silnika jeszcze wycisnać. Być może pod względem mocy, momentu.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Budus

Astro-maniak
Posty: 204
Rejestracja: 19 lut 2011, 10:50
Imię: Łukasz
Auto: Astra K HB
Silnik: B16SHT
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Budus »

mt87 pisze:QR_BBPOST Cześć,

Czy ktoś z posiadaczy Astry 1.6 był może na hamownii lub jest w posiadaniu przebiegu wykresów? Jestem ciekaw czy da się coś z tego silnika jeszcze wycisnać. Być może pod względem mocy, momentu.
proszę
Obrazek

wykres z mojej poprzedniej Astry
Ostatnio zmieniony 14 paź 2017, 11:24 przez Budus, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests]

rafal767

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 07 cze 2016, 11:12
Imię: Rafał
Auto: AK
Silnik: 1.6T
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: rafal767 »

Mam w planach podjechać na hamownię, ale ciągle nie mam czasu.
Co do kręcenia tego silnika to myślę, że niewiele się będzie dało poprawić, bo silnik jest wyżyłowany i ma stosunkowo wysoki moment jak na pojemność 1600. Jasne że teoretycznie jest potencjał bo np. Peugeot w modelu 308 GTi robi 272KM również z 1600 i silnik uchodzi za trwały, ale bez dodatkowych modyfikacji się nie obędzie. W Peugeocie jest wielka turbina.

Jedyne co znalazłem w necie (oprócz chip-boxów oferujących nieziemskie cuda) to jakaś holenderska firma, która oferuje dość duże przyrosty mocy (+40KM i +80Nm) [External Link Removed for Guests]
Ale czy to się da zrobić nie zmieniając osprzętu bez uszczerbku dla silnika? Nie jestem przekonany. Jeździłem kilka lat fiatem Grande Punto 1.9JTD sport zrobionym na ok. 170KM w Cinsoft w Gliwicach (bardzo znany i ceniony tuner) i nie było do końca bezawaryjnie. Pękł mi przykładowo żeliwny kolektor przy turbinie, niestety integralna część turbo nie do kupienia osobno więc nie było tanio. O samochód z chipem trzeba też bardziej dbać, tuner z Cinsoftu sugerował mi, żeby wymieniać olej po przebiegu max. 6-8k km, czego oczywiście nie robiłem.
Jeszcze inna sprawa to Astra sama w sobie - jak dla mnie 200KM w tym aucie to akurat, ani ona nie ma seryjnych hamulców ani odpowiednio sztywnego zawieszenia na większe moce. No chyba że planujesz również modyfikację zawiasu.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 0:12 przez rafal767, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ