1.4 125 KM benzyna a.....

Awatar użytkownika
Dmb

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 27 sty 2018, 13:45
Auto: Astra V
Województwo: dolnośląskie

1.4 125 KM benzyna a.....

#1

Nieprzeczytany post autor: Dmb »

Kupuję auto z takim własnie silnikiem. Dotąd przez blisko rok użytkowałem wersję dieslowską 165 KM 1.6 biturbo. Auto jeździło naprawdę znakomicie.
Teraz będę miał słabszy silnik ale benzynowy. Pytanie czy ktoś jest w stanie wskazać istotne różnice w dynamice jazdy, realnych osiągach, elastycznosci itd. Auto sporo jezdzi w trasy ale nie jestem typem rajdowca. Lubię pewnie i długo:)

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Przesiadjąc się z biturbo 165 KM raczej będziesz miał lekką depresję :lol: .

A tak na poważnie. Ja mam auto z tym silnikiem od dwóch lat prawie. I wystawiam mu bardzo dobrą ocenę. Jak na tą pojemność, moc i moment zbiera się świetnie. Jak mam ochotę się lansować to pali 6 litrów, a jak mu wdępnę to jedzie żwawo i wciska w fotel (paląc przy tym jakieś 8 - 9 litrów).

Do 160 przespiesza sprawnie, potem już gorzej, ale realnie patrząc to silnik głównie na miasto, a nie na autostrady.

Jak to silnik z wtryskiem bezpośrednim miewa problemy z LSPI czego następstwem są wypalone tłoki. Trzeba zmienić olej Dexos 1 gen 2. Dość łatwo nauczyć sie jak operować skrzynią i pedałem gazu by unikać nikorzystnych warunków pracy silnika.

I taka ciekawostka na koniec. Ten silnik z systemem S/S ma minimalnie niższy moment i nie ma dwumasy. Bez tego systemu ma trochę wyższy moment i dwumasę.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

marwisn pisze:QR_BBPOST Dość łatwo nauczyć sie jak operować skrzynią i pedałem gazu by unikać nikorzystnych warunków pracy silnika.
czegos tu nie rozumiem
kupujesz samochod i przestawiasz sie pod niego ?
to jak to jest ty jestes dla samochodu czy on dla ciebie ?

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Patrz na to jak chcesz.

Te silniki są czułe na rozpędzanie się z niskiej prędkości na wysokim biegu.

Jak jeździsz jak normalny człowiek czyli zmiana biegu w rejonie 3000 rpm i więcej to nie ma problemu. Jak słuchasz ekonomizera i przy 60 km/h wbijasz 6 bieg to LSPI może się pojawiać.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2018, 19:32 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Kod: Zaznacz cały

czegos tu nie rozumiem
kupujesz samochod i przestawiasz sie pod niego ?
to jak to jest ty jestes dla samochodu czy on dla ciebie ?
ło panie, teraz to dowaliłeś mądrość

Jeśli posiadasz jakaś wiedzę/umiejętność która moze wydłużyć eksploatacje czegokolwiek a co za tym idzie oszczędzić problemów jak i oszczędzić portfel to według ciebie to jest ble? :lol:

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

nismo pisze:QR_BBPOST ło panie, teraz to dowaliłeś mądrość

nie kolego to tak niedziala
jesli uwazasz ze to ty powinienes dostosowywac sie do maszyny to ty masz problem nie ja

jesli te silniki sa czule na jakies tam style jazdy to znaczy ze to gowno jest i tyle
kazdy jezdzi jak chce i to maszyna ma sluchac wlasciciela i sie do niego adaptowac nie na odwrot
w innym przypadku rynek musi taka maszyne zweryfikowac i odrzucic jak dinozaura
jest gowno to je odrzucam a nie robie tak zeby tylko czegos nie popsuc
i sram sie z kupa zlomu
kupujesz auto za grube tysiace i skaczesz kolo niego zeby tylko czegos nie popsuc
to najgorsze z mozliwych podejscie do kupy zlomu
ja rozumiem ze samochody sa potrzebne zebysmy mogli sie sprawnie poruszac
i bardzo pomagaja nam w codziennym zyciu
ale nie mozna stac sie niewolnikiem przedmiotow
one maja nam pomagac a nie rzadzic nami
to tak jak z pieniedzmi one nie maja wartosci same w sobie
sa tylko srodkiem do osiagniecia celu i niczym wiecej
ale niestety wielu o tym niewie i traktuja kase jako cel sam w sobie
to bardzo ale to bardzo niedobrze
tak w przypadku samochodow jak i innych przedmiotow
ktore zostaly stworzone tylko po to zeby nam sluzyc
i nic wiecej
Ostatnio zmieniony 27 sty 2018, 22:29 przez JEREMIASZ, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Kod: Zaznacz cały

jesli uwazasz ze to ty powinienes dostosowywac
Dostosowywać? Chyba to nie jest odpowiednie słowo, Jeśli wiem ze producent w silniku zastosował mechaniczna kompensacja luzu zaworowego to Twoim zdaniem trzeba to olac, bo w poprzednim aucie tego nie było...nie będą mi mówić jak mam żyć ! I teraz kolega Marcin powinien ruszac z 6-tego biegu tak na złość producentowi auta aby im pokazać ze wypuscilii złom na rynek...

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Ja tam jakoś nie dmucham na niego. Piłuje do odcinki i cieszę sie z kopa jaki ma to auto.

Idąc twoim tokiem rozumowania 95% silników z ostatniej dekady to g...o bo trzeba wiedzieć jak ich używać. Nie gasić zaraz po pałowaniu bo turbo tego nie lubi, nie jeżdzić na wolnych obrotach bo dwumasa dostaje w kość.

Zostaje Tobie stare, dobre 1.6 8V z astry jedynki. Może nie jedzie za bardzo i pali jak smok, ale możesz je traktować jak tylko chcesz i nie zepsujesz ;).
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

nismo pisze:QR_BBPOST Chyba to nie jest odpowiednie słowo, Jeśli wiem ze producent w silniku zastosował mechaniczna kompensacja luzu zaworowego
mam w glebokim powazaniu co producent gdzie zastosowal
auto ma mnie przewiezc z A do B
i to jest jego cale zadanie
na glowe ma mi nie leciec ma byc wygodny fotel i moja ulubiona stacja radiowa
badz plyta cd zalezy kto co lubi
myslisz ze 90% uzytkownikow bedzie zwracac uwage na mechaniczna kompensacje .... blablabla
wsiadam wkladam kluczyk i ma jechac tak jak ja chce [...]
sa pewne niezmienne regoly na ktorych przestrzeganie godze sie kupujac auto
naprzyklad taka ze ruszam z 1 biegu ze musze nalac paliwa
ze zeby skrecic musze pokrecic tym kolkiem co jest przedemna
i jeszcze pare innych ogolnikowych postanowien
ale to wszystko
a nie bede sie zastanawial jak mam postepowac z samochodem aby jego mechaniczny kasator....blablabla
sie za szybko nie zuzyl czy glowny wyrypartor napedu warp nie wymagal przegladu
jesli maszyna nie spelnia wymogow i kasator szlag trafil
to [...] kupie nastepny ktory przewiezie mnie bezawaryjnie
i to nazywa sie weryfikacja produktu przez rynek
a nie ze bede cos tam kombinowal bo silnik jest czuly
jak jest czuly to problem producenta bo klienci czule przestana kupowac jego produkty
juz kupe marek przestalo istniec bo robili czule auta
to tyle odemnie

EDIT:

marwisn pisze:QR_BBPOST Idąc twoim tokiem rozumowania 95% silników z ostatniej dekady to g...o bo trzeba wiedzieć jak ich używać. Nie gasić zaraz po pałowaniu bo turbo tego nie lubi, nie jeżdzić na wolnych obrotach bo dwumasa dostaje w kość.
i w rzeczy samej tak jest
sa samochody i silniki ktore sa bezawaryjne ekonomiczne idiotoodporne i nie sa nowe
poczytaj sobie troszke o historii motoryzacji i zobacz jak jestes dymany od tylu przez producentow super aut
niestety ostatnie 3-4 dekady to ciagly spadek jakosci na rzecz taniosci
przyszlo nam zyc w takich czasach ze jezdzimy gownami w blyszczacych papierkach
teraz to juz napewno koniec moich wypocin
!
Masz rację, koniec.
// FalconTech
Ostatnio zmieniony 29 sty 2018, 21:52 przez FalconTech, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Kod: Zaznacz cały

przyszlo nam zyc w takich czasach ze jezdzimy gownami w blyszczacych papierkach
to szkoda ze nie urodziłeś się w czasach gdzie do podróżowania potrzebny był tylko dobry sandał, bo koń zapewne bylby zbyt skomplikowany, bo trzeba dać jedzenie wody a i jeszcze musiał by mieć czas na odpoczynek...

jemi uczy ,bawi i śmieszy... :lol:

ODPOWIEDZ