Temperatura oleju
Temperatura oleju
Sprawdziłem temperaturę oleju w obecnych warunkach, tzn pomiędzy -5 a +5 stopni C i na drodze ekspresowej nie osiągnęła więcej niż 86 stopni C. Odczytane za pomocą skanera OBD i aplikacji Torque.
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
,,Choć przyjmuje się, że optymalna temperatura oleju to ok. 80–85 ⁰C, to jednak czujnik mierzący ten parametr jest umieszczony w najbardziej chłodnym miejscu, czyli w misce olejowej. Jeśli temperatura płynu osiągnęła 90 ⁰C, można przyjąć, że jednostka jest gotowa do pracy w pełnym zakresie osiągów." Pozdrawiam.
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Internet - ogólnie dla silników spalinowych. Pozdrawiam.
Dodano po 1 minucie 15 sekundach:
Google, ..
Dodano po 1 minucie 15 sekundach:
Google, ..
Ach te internety... Równolegle z temperaturą oleju monitorowałem temperaturę płynu chłodzącego i w chwili gdy wskazówka ustawiła się na 90 stopniach C, odczyt w Troque pokazywał 70 stopni C. Ale i tak płyn chłodzący w astrze K osiąga właściwą temperaturę szybciej niż w mojej poprzedniej J.
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Co z tym ,,internetem" , jakie wnioski ? Pozdrawiam.Gość pisze: ↑21 mar 2021, 15:22Ach te internety... Równolegle z temperaturą oleju monitorowałem temperaturę płynu chłodzącego i w chwili gdy wskazówka ustawiła się na 90 stopniach C, odczyt w Troque pokazywał 70 stopni C. Ale i tak płyn chłodzący w astrze K osiąga właściwą temperaturę szybciej niż w mojej poprzedniej J.
Wnioski są takie że położenie wskazówki informującej o temperaturze płynu chłodzącego nie pokrywa się w 100% z rzeczywistymi odczytami czujnika w układzie chłodzenia i wskazówka pokazuje 90 stopni C dla rzeczywistych temperatur w przedziale od około 70 do nawet 100 stopni C. Dlatego ja zainwestowałem w skaner OBD i aplikację Torque.
A wzmianka o "internetach" to żadna osobista uwaga do autora posta, tylko mój komentarz na temat "fachowości" niektórych artykułów, albo "dziennikarzy" motoryzacyjnych. Ale czasem uproszczenia są konieczne, żeby dotrzeć do szerszego grona odbiorców.
A wzmianka o "internetach" to żadna osobista uwaga do autora posta, tylko mój komentarz na temat "fachowości" niektórych artykułów, albo "dziennikarzy" motoryzacyjnych. Ale czasem uproszczenia są konieczne, żeby dotrzeć do szerszego grona odbiorców.
- Adler
- Posty: 3012
- Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
- Imię: Przemek
- Auto: Sports Tourer
- Silnik: B16DTL
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 140 razy
- Kontakt:
Ty o temp. oleju, czy płynu? (tytuł wątku).
U mnie np. w AJ na rozgrzanym wskazówka pokazuje 90st, a na wyświetlaczu po rozszerzeniu (Uplevel Combi) 84st. Dotyczy rzecz jasna temp. płynu. Ale temat już kilkakrotnie poruszany na forum.
U mnie np. w AJ na rozgrzanym wskazówka pokazuje 90st, a na wyświetlaczu po rozszerzeniu (Uplevel Combi) 84st. Dotyczy rzecz jasna temp. płynu. Ale temat już kilkakrotnie poruszany na forum.