1.6d 110KM

Awatar użytkownika
senatorusa

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 08 lip 2016, 18:30
Imię: Paweł
Auto: Astra K Kombi, 1.6 d, 110KM
Silnik: B16DTE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Sulejówek

1.6d 110KM

#61

Nieprzeczytany post autor: senatorusa »

Czołem wszystkim!

Mała grypa mnie złapała, stąd to opóźnienie!
Na szczęście nie świńska :D

Więc do rzeczy.
Będzie w moim opisie trochę odnośników do marki Ford, bo modelami Focus i Mondeo zjeździłem około 1mln km. Również po Europie, więc różne drogi, różne silniki, różne pogody.
Zacznę od koloru,: biały ciapowaty, tutaj Opel się nie popisał, Ford ma White Frozen i naprawdę jest ładny a Opel jest po po prostu biały, bez żadnych emocji.
Wygląd zewnętrzny sprawa gustu, sorry ale htb uważam że porażka (tył) a kombi mnie się podoba!
Lubię od tyłu, więc klapa do góry i ukazuję się wnętrze bagażnika!,
Dla mnie petarda to podwójna podłoga, jako budowlaniec, chowam tak kask, buty robocze i wiele pierdół, które w Fordzie latały po całym bagażniku jak żyd po pustym sklepie.
Plus schowki boczne! W Astrze bagażnik jest głębszy ale węższy od Focusa i chyba roleta w Fokusie jest wyżej (nie pamiętam już)
Ale sama roleta (mechanizm jej odpinania do poprawki, polecam zerknąć do Focusa (klepniesz dłonią i sama się zwija).
Znacie wyposażenie mojej Astry także najbardziej mi pasuje tempo i climatronic.
Ok, wskakujemy do środka.
Opis tylko będzie z miejsca dla kierowcy, bo jako pasażer nie jeżdżę, a z tyłu raz byłem wieziony ale w duuużym stanie nieważkości więc i tak mi było wygodnie. :D

Fotel kierowcy mimo że podstawowy bez bajerów, dla mnie cholernie wygodny. Trasę W-wa - Gliwice lub W-wa - Poznań , itp na raz (nie liczę przerw na opróżnienie zbiornika własnego) i zero kręcenia się na fotelu, mrówek w dupie i kręgosłupie jak w przypadku Forda, tam też podstawowe fotele.
Miejsce na nogi, super, tzn w Focusie bardzo szeroki tunel więc jak trasa do HR to już pod Wiedniem noga prawa odciśnięta, myślę że to tez brak tempo w Focusie robił swoje ale w Astrze można też dalej odsunąć fotel kierowcy niż w Focusie. Mam 182 cm wzrostu.
Obsługa audio, navi i telefonu ok, bardzo rozbudowany komputer ale małe precyzyjne działanie automatycznych wycieraczek.
Co fajne, jak już pisałem, ścisza się nawiew climy kiedy dzwoni telefon oraz czytanie sms-ów przez auto.
Ale włączanie tylnej wycieraczki to Opel został z tyłu, w Focusie jednym palcem, bez odrywanie rąk z kierownicy.

Akustyka:
Astra jest dużo cichsza przy każdej prędkości.
Jednak to konstrukcja 2016 a focus 2011.
Ale słabo jest wyciszona gdy deszcze pada, wyraźnie słychać nadkola jak woda w nie się leje, tu Focus dużo lepiej (nadkola w Focusie z tyłu są z takiej masy plastikowej powleczone jakby materiałem, bardzo wyciszają!)
No i [cenzura]! w Astrze nie ma pełnej osłony silnika!
Silnik jest już tak brudny jak w Focusie przy 190 tys/km gdy szedł na złom.(zwrot do leasingu).

Prowadzenie.
Astra ciut jest miększa w prowadzeniu od Focusa, który jest dla mnie wzorem trzymania się z zakrętach auta klasy kompakt.
Co mnie trochę zszokowało to wrzutka 300 kg do bagażnika w Astrze powoduję, że światła świecą w niebo, coś co na Focusie nie robiło żadnego wrażenia!

To co tygrysy lubią najbardziej: czy Astra zapierdala?
Oczywiście że TAK! Jest kilka jeszcze u nas w firmie Focusów 1.5 TDCI 120 KM i... zostają mocno z tyłu, wyprzedzanie, elastyczność , prędkość max, to tylko ASTRA!!!
Mnie osobiście z lekkiej górki udało sie ją rozpędzić do 223 km/h
Gdzie 210 utrzymuje bez napinki i szybko do niej dochodzi.
Hamulce są OK.
Ja akurat auto mam w garażu, ale koledzy z firmy przyzwyczaili się że w Focusie jest grzana przednia szyba i ... tęsknią za nią :lol: :lol: :lol:

Spalanie, z komputera 5.0l po 30000 km
W lato było 4.9.
Raz dojechałem na stację na paliwie w przewodach, wlałem 51,45l :lol:
Climatronic jest włączony non-stop.
Jeżdżę ostro jak mi się chcę lub normalnie (nigdy poniżej 2tys/obr) gdy po mieście

Zrobiłem oczywiście poprawkę mocowania tablicy przedniej (opisane na forum) absolutne must have!!
Zmieniłem żarówki świateł drogowych na 100W, też uważam że must have, aha uprzedzam pytania, robię tak zawsze w każdym samochodzie czy to priv czy służbowy i nie wypalają się klosze czy przewody a różnica jest ogromna.
Ale tylko na światłach drogowych!!!

I mały żarcik o DPF, komunikat że kontynuuj jazdę ukazał mi się już po 3 tys km . Od tamtej pory cisza!

A i jeszcze jedna sprawa. Kontrolka świec żarowych zapala się jako ostatnia na licznikach, a powinna jako pierwsza.
Kilka razy w zimę odpalałem go bez grzania jak stał poza garażem :D

Generalnie zadowolony, macie szczegółowe pytania, piszcie, w miarę możliwości czasowych będę odpowiadał

Pozdro
Paweł
Ostatnio zmieniony 26 lut 2017, 21:53 przez senatorusa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
senatorusa

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 08 lip 2016, 18:30
Imię: Paweł
Auto: Astra K Kombi, 1.6 d, 110KM
Silnik: B16DTE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Sulejówek

#62

Nieprzeczytany post autor: senatorusa »

Raport po 40 000 km, nic się nie dzieje :D

Awatar użytkownika
rafalopa

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 24 paź 2011, 19:48
Imię: Rafał
Auto: Astra K ST
Silnik: B16DTU
Województwo: wielkopolskie

#63

Nieprzeczytany post autor: rafalopa »

Ja mam przejechane prawie 30000 i średnie spalanie jest powyżej 6 litrów. Poniżej 5 to chyba pchacie ten samochód :lol:

lukaster91

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 23 lip 2020, 19:00
Auto: Astra J
Silnik: B16DTL
Rocznik: 2015
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 10 razy
Pomocny: 1 raz

#64

Nieprzeczytany post autor: lukaster91 »

Jak u Was z łańcuchami rozrzadu? Nir ma problemów? Ile juz przejechaliscie i z rozrzadem wszystko ok?

ODPOWIEDZ