1.6d 110KM
1.6d 110KM
Powiem szczerze, że nie jeździłem, muszę sie umówić na jazdę. A pytam, bo niektórzy straszą filtrem DPF, i że w razie awarii taki silnik jest droższy w naprawie itp... A spalanie to i tak będzie chyba mniejsze niż w benzynie.
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Najbardziej strasza Ci ktorzy nie widzieli i sie naczytali w internecie.andi16 pisze:QR_BBPOST bo niektórzy straszą filtrem DPF
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Ci panowie pewnie też nigdy nic nie widzieli: [External Link Removed for Guests]czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST Ci ktorzy nie widzieli
No jest DPF, jest EGR, jest wyższe ciśnienie w cylindrze. Teoretycznie może się zepsuć więcej, ale i inaczej są te silniki konstruowane, więc tak na prawdę chodzi głównie o wytrzymałość konkretnego modelu, a nie o to jakiego jest rodzaju.andi16 pisze:QR_BBPOST w razie awarii taki silnik jest droższy w naprawie
Może tu jeszcze znajdziesz coś, co pomoże Ci w wyborze: [External Link Removed for Guests]
A jak u was z obsługą dpf, egr? mieliście jakieś problemy? (ew. może ktoś miał diesla Astre J) Wiem, że to pocztąki Astry K, ale pytam bardziej doświadczonych
Ostatnio zmieniony 05 sty 2017, 12:30 przez andi16, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Problemy z tymi elementami zaczynają się przy wyższych przebiegach, chyba totalne minimum to 60k km. Chyba jeszcze nikt nawet nie zbliżył się do takiego przebiegu, więc dużo się nie dowiesz.
Możesz zapytać w sekcji dla poprzedniej generacji, ale nie ma gwarancji, że Opel nic nie zmienił w tych silnikach. EGR to nie jest aż taki problem. Przy regularnym czyszczeniu, np. co 60k km powinno być ok, a koszt chyba niewielki. Jeżeli sprzedasz auto zanim zaczną się problemy z DPF to też Cię to nie bardzo obchodzi.
Weź przedłużoną gwarancję i nie przejmuj się naprawami
Możesz zapytać w sekcji dla poprzedniej generacji, ale nie ma gwarancji, że Opel nic nie zmienił w tych silnikach. EGR to nie jest aż taki problem. Przy regularnym czyszczeniu, np. co 60k km powinno być ok, a koszt chyba niewielki. Jeżeli sprzedasz auto zanim zaczną się problemy z DPF to też Cię to nie bardzo obchodzi.
Weź przedłużoną gwarancję i nie przejmuj się naprawami
Czy ktoś się orientuje czy ten silnik to jest ten sam co w Astrze IV (też chyba jest taka wersja z silnikiem 110 KM)? Czy może to jakiś upgrade?
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
A to przepraszam. Czyli to są nowe silniki? Czy "przeróbki"?czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST W astrze J nie bylo silnika 1.6 diesel.
[External Link Removed for Guests] ... 99.C5.BCne
-
- Posty: 2406
- Rejestracja: 02 wrz 2008, 16:35
- Auto: Astra
- Województwo: Zagranica - Azja
Coś nie bardzo chyba, pogrzebałem trochę i znalazłem takie info:OPCR pisze:QR_BBPOST Nowe,zupelnie nowe
"Silnik Diesla 1.6 136 KM ukazał się na rynku jesienią 2013 r. i został ochrzczony przez dziennikarzy mianem "szepczącego Diesla" (ang. whisper Diesel). Później dołączyły słabsze domiany. I w tym przypadku mamy więc do czynienia z optymalnym wiekiem jednostki - młoda, ale ew. błędy zostały już skorygowane." (źródło: [External Link Removed for Guests])