Naturalnie że się da, a gwarancja to głównie kwestia mechaników w ASO, od ich opisu usterki głównie zależy uznanie gwarancji bądź jej odrzucenie, i to nie od kierownika serwisu tylko od ludzi którzy grzebią w tych autach bezpośrednio, jak trafisz na rozsądnych ludzi w ASO to piszą tak żeby każdą pierdołę na gwarancji naprawić (są tacy bo sam to przetrenowałem) a są też tacy którzy robią wszystko żeby GM gwarancji nie uznał. Oczywiście ważne jest podejście klienta, trzeba po ludzku jak chłop z chłopem pogadać i myślę ze nie powinno być problemu.Sly pisze:QR_BBPOST Pewnie da się bez problemu, tylko co na to gwarancja
1.6d 110KM
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 10 cze 2016, 23:01
- Imię: Kuba
- Auto: Astra K ST Dynamic ; Astra J ST Cos
- Silnik: B14XFT ; A17DTS[LUD]
- Województwo: mazowieckie
- Kontakt:
1.6d 110KM
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 24 lip 2016, 10:38
- Imię: Rafał
- Auto: Astra K
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Płock
Witam kolegę z Płocka , może jakis spocik na mieście ??
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Chętnie, ale jak coś to piszmy w tym temacie:
http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=834456&start=70
nie można zaśmiecać tematów innymi sprawami.
http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=834456&start=70
nie można zaśmiecać tematów innymi sprawami.
- Rafalisko
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 wrz 2016, 15:17
- Imię: Rafał
- Auto: Astra 5D 2.0 82hp hatchback
- Silnik: X20DTL
- Województwo: śląskie
Pewnie zalezy to od tego czy w sterowniku sa 3 mapy i trzeba przelaczyc aktywna, albo chyba wgrac mape z mocniejszej wersji jesli komponenty sa takie same silnikow, warto bo osiagi lespze a spalanie w dol
Witam,
Od dłuższego czasu planuję zakup Astry K. Miałem kupić benzynę 125 KM, ale ostatnio znalazłem w dobrej cenie takiego diesla 110 KM. Co o tym silniku sądzicie? Jak z kosztami eksploatacji (oprócz paliwa)? Awaryjność?
Od dłuższego czasu planuję zakup Astry K. Miałem kupić benzynę 125 KM, ale ostatnio znalazłem w dobrej cenie takiego diesla 110 KM. Co o tym silniku sądzicie? Jak z kosztami eksploatacji (oprócz paliwa)? Awaryjność?
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Zapożyczę słowa kolegi z sąsiedniego forum:
Niestety nie wiem na ile 110 KM jest inne od 160KM :/ No i 11,4 sekundy do setki - trochę dużo, tym bardziej, że benzyna 125 KM ma 9,6 s a to tylko 15 koni mniej a za to 55 Nm więcej... Pytanie czy elastyczność na wyższych biegach też tak kuleje?mamy na firmie Vivara 1.6 Bi turbo na razie śmigają bez problemu a mają rocznie po 40000-50000 kręcone.
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
A to się tego tak wprost nie da porównać.
Auta z silnikiem benzynowym będzie lżejsze niż ten diesel 110KM.
Inna skrzynia, na benzynie 125KM to 100km/h masz na dwójce, w dieslu 110KM będzie to na trójce.
Niby tylko jedna zmiana ale ułamek sekundy zabiera.
Diesel ma te 55Nm więcej, ale w wąskim zakresie obrotów, za to szybko spadają te niutony w miarę wzrostu obrotów powyżej 2500/min.
Powiedziałbym, że to normalne, że benzyna 125KM będzie lepiej przyspieszać niż diesel 110KM.
Auta z silnikiem benzynowym będzie lżejsze niż ten diesel 110KM.
Inna skrzynia, na benzynie 125KM to 100km/h masz na dwójce, w dieslu 110KM będzie to na trójce.
Niby tylko jedna zmiana ale ułamek sekundy zabiera.
Diesel ma te 55Nm więcej, ale w wąskim zakresie obrotów, za to szybko spadają te niutony w miarę wzrostu obrotów powyżej 2500/min.
Powiedziałbym, że to normalne, że benzyna 125KM będzie lepiej przyspieszać niż diesel 110KM.
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Dlatego wspominam o elastyczności. Miałem TDI 105 KM + chiptunning (pewnie z 135KM) i dużo prościej się tym wyprzedzało niż Astrą 150KM, a konkretniej: wciskałem gaz i po chwili już byłem z przodu. Teraz muszę się zastanawiać, czy wystarczy redukcja o jeden bieg, czy muszę redukować o dwa, żeby przyspieszał sensownie. A jakby nie patrzeć wyprzedzanie jest częstszym i bardziej niebezpiecznym manewrem niż sprint 0-100 km/h. Dlatego elastyczność jest nieporównywalnie ważniejsza i to na nią powinno się zwracać uwagę przy wyborze auta. Prawda jest taka, że w turbodieselu przyspieszanie polega na wciśnięciu gazu (pod warunkiem, że nie jeździmy jak ekodziadki i turbina zawsze pracuje), a w benzynie polega na poprawnym żonglowaniu skrzynią.
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
To jest jeszcze co innego, do przyśpieszania wykorzystujesz optymalne obroty w zakresie największego momentu.
W dieslu od 2000 do 3000 obrotów, co wystarcza np do przyśpieszenia od 80 do 120 i wyprzedzenia czegoś.
Z reguły na trasie trzymasz raczej taki poziom obrotów, także w benzynie a nie 4500/min.
Tu w porównywalnych mocach diesel wygra z benzyną. Benzyna wystartuje ale od 4500 do 6000 obrotów.
Dlatego trzeba zredukować bieg w benzynie, a w dieslu wyprzedzisz na tym, co jedziesz.
W dieslu od 2000 do 3000 obrotów, co wystarcza np do przyśpieszenia od 80 do 120 i wyprzedzenia czegoś.
Z reguły na trasie trzymasz raczej taki poziom obrotów, także w benzynie a nie 4500/min.
Tu w porównywalnych mocach diesel wygra z benzyną. Benzyna wystartuje ale od 4500 do 6000 obrotów.
Dlatego trzeba zredukować bieg w benzynie, a w dieslu wyprzedzisz na tym, co jedziesz.
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Przecież dokładnie to napisałemKaMYk pisze:QR_BBPOST To jest jeszcze co innego,
A jeździłeś już nim? To chyba najważniejsza sprawa. A odnośnie awaryjności, to załatw sobie gwarancję na 4 albo 5 lat i nie przejmuj się awaryjnością, tylko ciesz wrażeniami z jazdy.andi16 pisze:QR_BBPOST Co o tym silniku sądzicie?