1.6d 110KM

kuba8815

Astro-maniak
Posty: 113
Rejestracja: 10 cze 2016, 23:01
Imię: Kuba
Auto: Astra K ST Dynamic ; Astra J ST Cos
Silnik: B14XFT ; A17DTS[LUD]
Województwo: mazowieckie
Kontakt:

1.6d 110KM

#31

Nieprzeczytany post autor: kuba8815 »

Sly pisze:QR_BBPOST Pewnie da się bez problemu, tylko co na to gwarancja :P
Naturalnie że się da, a gwarancja to głównie kwestia mechaników w ASO, od ich opisu usterki głównie zależy uznanie gwarancji bądź jej odrzucenie, i to nie od kierownika serwisu tylko od ludzi którzy grzebią w tych autach bezpośrednio, jak trafisz na rozsądnych ludzi w ASO to piszą tak żeby każdą pierdołę na gwarancji naprawić (są tacy bo sam to przetrenowałem) a są też tacy którzy robią wszystko żeby GM gwarancji nie uznał. Oczywiście ważne jest podejście klienta, trzeba po ludzku jak chłop z chłopem pogadać i myślę ze nie powinno być problemu.

rafek

Astro-maniak
Posty: 55
Rejestracja: 24 lip 2016, 10:38
Imię: Rafał
Auto: Astra K
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Płock

#32

Nieprzeczytany post autor: rafek »

KaMYk pisze:QR_BBPOST
senatorusa pisze:QR_BBPOST bo w ASO chcą 1000zł "po cichu"
Marcin, jak "po cichu" to o jakiej gwarancji piszesz?

Wgrają Ci poprzez MDI soft z wersji 150KM, wszystko na Twoja odpowiedzialność :)
Nikt Ci się pod tym nie podpisze.
Witam kolegę z Płocka , może jakis spocik na mieście ??

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#33

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Chętnie, ale jak coś to piszmy w tym temacie:
http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=834456&start=70
nie można zaśmiecać tematów innymi sprawami.

Awatar użytkownika
Rafalisko

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 23 wrz 2016, 15:17
Imię: Rafał
Auto: Astra 5D 2.0 82hp hatchback
Silnik: X20DTL
Województwo: śląskie

#34

Nieprzeczytany post autor: Rafalisko »

Pewnie zalezy to od tego czy w sterowniku sa 3 mapy i trzeba przelaczyc aktywna, albo chyba wgrac mape z mocniejszej wersji jesli komponenty sa takie same silnikow, warto bo osiagi lespze a spalanie w dol

andi16

#35

Nieprzeczytany post autor: andi16 »

Witam,
Od dłuższego czasu planuję zakup Astry K. Miałem kupić benzynę 125 KM, ale ostatnio znalazłem w dobrej cenie takiego diesla 110 KM. Co o tym silniku sądzicie? Jak z kosztami eksploatacji (oprócz paliwa)? Awaryjność?

Segor

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
Auto: Astra K
Województwo: śląskie

#36

Nieprzeczytany post autor: Segor »

Zapożyczę słowa kolegi z sąsiedniego forum:
mamy na firmie Vivara 1.6 Bi turbo na razie śmigają bez problemu a mają rocznie po 40000-50000 kręcone.
Niestety nie wiem na ile 110 KM jest inne od 160KM :/ No i 11,4 sekundy do setki - trochę dużo, tym bardziej, że benzyna 125 KM ma 9,6 s a to tylko 15 koni mniej a za to 55 Nm więcej... Pytanie czy elastyczność na wyższych biegach też tak kuleje?

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#37

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

A to się tego tak wprost nie da porównać.
Auta z silnikiem benzynowym będzie lżejsze niż ten diesel 110KM.
Inna skrzynia, na benzynie 125KM to 100km/h masz na dwójce, w dieslu 110KM będzie to na trójce.
Niby tylko jedna zmiana ale ułamek sekundy zabiera.
Diesel ma te 55Nm więcej, ale w wąskim zakresie obrotów, za to szybko spadają te niutony w miarę wzrostu obrotów powyżej 2500/min.
Powiedziałbym, że to normalne, że benzyna 125KM będzie lepiej przyspieszać niż diesel 110KM.

Segor

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
Auto: Astra K
Województwo: śląskie

#38

Nieprzeczytany post autor: Segor »

Dlatego wspominam o elastyczności. Miałem TDI 105 KM + chiptunning (pewnie z 135KM) i dużo prościej się tym wyprzedzało niż Astrą 150KM, a konkretniej: wciskałem gaz i po chwili już byłem z przodu. Teraz muszę się zastanawiać, czy wystarczy redukcja o jeden bieg, czy muszę redukować o dwa, żeby przyspieszał sensownie. A jakby nie patrzeć wyprzedzanie jest częstszym i bardziej niebezpiecznym manewrem niż sprint 0-100 km/h. Dlatego elastyczność jest nieporównywalnie ważniejsza i to na nią powinno się zwracać uwagę przy wyborze auta. Prawda jest taka, że w turbodieselu przyspieszanie polega na wciśnięciu gazu (pod warunkiem, że nie jeździmy jak ekodziadki i turbina zawsze pracuje), a w benzynie polega na poprawnym żonglowaniu skrzynią.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#39

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

To jest jeszcze co innego, do przyśpieszania wykorzystujesz optymalne obroty w zakresie największego momentu.
W dieslu od 2000 do 3000 obrotów, co wystarcza np do przyśpieszenia od 80 do 120 i wyprzedzenia czegoś.
Z reguły na trasie trzymasz raczej taki poziom obrotów, także w benzynie a nie 4500/min.
Tu w porównywalnych mocach diesel wygra z benzyną. Benzyna wystartuje ale od 4500 do 6000 obrotów.
Dlatego trzeba zredukować bieg w benzynie, a w dieslu wyprzedzisz na tym, co jedziesz.

Segor

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
Auto: Astra K
Województwo: śląskie

#40

Nieprzeczytany post autor: Segor »

KaMYk pisze:QR_BBPOST To jest jeszcze co innego,
Przecież dokładnie to napisałem :)
andi16 pisze:QR_BBPOST Co o tym silniku sądzicie?
A jeździłeś już nim? To chyba najważniejsza sprawa. A odnośnie awaryjności, to załatw sobie gwarancję na 4 albo 5 lat i nie przejmuj się awaryjnością, tylko ciesz wrażeniami z jazdy.

ODPOWIEDZ