Łańcuch rozrządu czy pasek.? Jak to sprawdzić
- Adler
- Posty: 3012
- Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
- Imię: Przemek
- Auto: Sports Tourer
- Silnik: B16DTL
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 140 razy
- Kontakt:
Re: Łańcuch rozrządu czy pasek.? Jak to sprawdzić
Rozrząd do wymiany.
Miałem identyczne objawy w tym samym silniku w Astrze J. „Dzwonienie” na ciepłym trwało dłużej. Ślizgi były już wytarte. Po wymianie kompletu ze wspomnianą uszczelką, pracuje aż miło. Wymiana oleju co 10 tys. i pojeździ długo.
Miałem identyczne objawy w tym samym silniku w Astrze J. „Dzwonienie” na ciepłym trwało dłużej. Ślizgi były już wytarte. Po wymianie kompletu ze wspomnianą uszczelką, pracuje aż miło. Wymiana oleju co 10 tys. i pojeździ długo.
- BooBoss
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 cze 2023, 20:49
- Auto: Astra V
- Silnik: 1.6 CDTI 110km
- Rocznik: 2017
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Dzięki za odpowiedź. W sumie głupio jest dziękować komuś kto utwierdza cię w przekonaniu że musisz wydać 5 klocków ale mimo wszystko Żartuję oczywiście ale przynajmniej wiem żeby nad tym dłużej nie dumać tylko zrobić to i zapomnieć.
- Adler
- Posty: 3012
- Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
- Imię: Przemek
- Auto: Sports Tourer
- Silnik: B16DTL
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 140 razy
- Kontakt:
Nie wiem jak w Astrze K, ale ja chwilę temu w tym samym silniku wymieniałem u znajomego mechanika i dałem 3 tys. Nie rób czasem rozrządu w ASO, bo zapłacisz krocie. Części mogły ostatnio podrożeć, ale zaufany, ogarniający Ople mechanik policzy Ci taniej.
- BooBoss
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 cze 2023, 20:49
- Auto: Astra V
- Silnik: 1.6 CDTI 110km
- Rocznik: 2017
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Znam warsztat u którego mój osobisty syn ma praktyki. Bardzo fajni i rzeczowi ludzie. Niestety właściciel zmartwił mnie informacją że rozrząd jest nad skrzynią biegów i żeby go wymienić to trzeba albo wyjąć silnik albo dostać się od dołu co wymaga rozebrania połowy zawieszenia dlatego za samą robotę (bez części) biorą 2500
-
- Posty: 1197
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 62 razy
Coś tam wrzucę jak to Ja, co znalazłem w necie, tak przy weekendzie.
W sumie to nic nie wnosi i też nie to auto bo Insignia.
Ale inne podejście, wymiana na wyjętym silniku.
Tutaj jeszcze wymieniony łańcuch i napinacz pompy oleju.
OPEL INSIGNIA 1.6 cdti Hałasujący rozrząd
[External Link Removed for Guests]
Wyjęcie silnika ma swoje plusy bo można go dokładnie obejrzeć.
Co jeszcze mogę wrzucić ?
Zamiennik jakie są i nie z allegro i nie ze sklepu Opla
Rozrząd:
[External Link Removed for Guests]
Napęd pompy oleju:
[External Link Removed for Guests]
Oczywiście do weryfikacji czy to na 100% to.
Tutaj do AK 110 KM, kody B16DTI, B16DTE, B16DTU, D16DTN
No i ciekawostka z wiki:
Silnik opracowany we Włoszech a produkowany na Węgrzech.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Jeszcze bardziej ciekawa ciekawostka.
Była i wersja 2.0 kod F20DVH od 03/2020 i chyba tylko w Oplu Insigni B
Motor miał 174 konie przy 3500 obr. i moment 381 Nm w zakresie 1500–2750 obr.
Tak wygląda pod maską: No i części do tego w zamienniku praktycznie nie ma tak jak i ostatnie silnik w AK
To ślepa uliczka niestety, tylko ASO
[/size]
W sumie to nic nie wnosi i też nie to auto bo Insignia.
Ale inne podejście, wymiana na wyjętym silniku.
Tutaj jeszcze wymieniony łańcuch i napinacz pompy oleju.
OPEL INSIGNIA 1.6 cdti Hałasujący rozrząd
[External Link Removed for Guests]
Wyjęcie silnika ma swoje plusy bo można go dokładnie obejrzeć.
Co jeszcze mogę wrzucić ?
Zamiennik jakie są i nie z allegro i nie ze sklepu Opla
Rozrząd:
[External Link Removed for Guests]
Napęd pompy oleju:
[External Link Removed for Guests]
Oczywiście do weryfikacji czy to na 100% to.
Tutaj do AK 110 KM, kody B16DTI, B16DTE, B16DTU, D16DTN
No i ciekawostka z wiki:
Silnik opracowany we Włoszech a produkowany na Węgrzech.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Jeszcze bardziej ciekawa ciekawostka.
Była i wersja 2.0 kod F20DVH od 03/2020 i chyba tylko w Oplu Insigni B
Motor miał 174 konie przy 3500 obr. i moment 381 Nm w zakresie 1500–2750 obr.
Tak wygląda pod maską: No i części do tego w zamienniku praktycznie nie ma tak jak i ostatnie silnik w AK
To ślepa uliczka niestety, tylko ASO
[/size]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- BooBoss
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 cze 2023, 20:49
- Auto: Astra V
- Silnik: 1.6 CDTI 110km
- Rocznik: 2017
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Mój ojciec wymienia właśnie rozrząd w Skoda Yeti. Kupił tak zwane "wysokiej jakości zamienniki". Jak to mechanik zobaczył to powiedział mu tylko "weź to Pan oddaj i kup oryginał bo inaczej będziesz Pan za pół roku znowu rozrząd wymieniał".
- wesoł
- Posty: 4904
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Zależy jakiej firmy. Kiedyś do mnie kolega przyjechał z piastami do wymiany i w sklepie mu powiedzieli ze kamoka to pożądny zamiennik. Konkretnie jakiej marki te części. Aso też mając w opakowaniu niby GM to w środku części są jakiejś firmy bo ani GM ani vag nie robi takich części osobiście.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 605
- Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Rocznik: 2006
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 113 razy
- Pomocny: 26 razy
Tak bo ludzie myślą że jak widzą logo GM lub VW na części to już jest tylko oryginalny oryginał zapakowany w oryginalne pudełko a jak jeszcze jest na nim świecący hologram to już w ogóle
Tak do poczytania > [External Link Removed for Guests]
Tak do poczytania > [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 1197
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 62 razy
Tylko Ja nigdzie nie napisałem że trzeba wkładać zamienniki a tylko wrzuciłem że są, jako info.
No i druga sprawa, skoro fabrycznie coś było spiexdolone to nie zawsze części OEM są naj naj.
Przykład z pompą wody do 1.4T, fabryczna pompa jest wadliwa.
Także na spokojnie.
No i druga sprawa, skoro fabrycznie coś było spiexdolone to nie zawsze części OEM są naj naj.
Przykład z pompą wody do 1.4T, fabryczna pompa jest wadliwa.
Także na spokojnie.
- fiberfield
- Posty: 1
- Rejestracja: 05 sie 2023, 17:48
- Auto: Astra K Sports Tourer+
- Silnik: B16DTR
- Rocznik: 2017
- Województwo: pomorskie
Podłączę się pod temat: mam również podobne objawy, tj. przy wejściu na 3000 obr. i odpuszczeniu czasem (nie zawsze) pojawia się ten metaliczny, chrobotliwy dzwięk - mechanik mówił że rozrząd do wymiany oraz żeby "raczej nie jeździć, bo jak rypnie to silnik do śmieci". Moje pytanie to: czy można bezpiecznie jeżdzić takim autem?