Łańcuch rozrządu czy pasek.? Jak to sprawdzić

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 3012
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

Re: Łańcuch rozrządu czy pasek.? Jak to sprawdzić

#31

Nieprzeczytany post autor: Adler »

Rozrząd do wymiany.
Miałem identyczne objawy w tym samym silniku w Astrze J. „Dzwonienie” na ciepłym trwało dłużej. Ślizgi były już wytarte. Po wymianie kompletu ze wspomnianą uszczelką, pracuje aż miło. Wymiana oleju co 10 tys. i pojeździ długo. ;)

Awatar użytkownika
BooBoss

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 28 cze 2023, 20:49
Auto: Astra V
Silnik: 1.6 CDTI 110km
Rocznik: 2017
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#32

Nieprzeczytany post autor: BooBoss »

Dzięki za odpowiedź. W sumie głupio jest dziękować komuś kto utwierdza cię w przekonaniu że musisz wydać 5 klocków ale mimo wszystko 🤣 Żartuję oczywiście ale przynajmniej wiem żeby nad tym dłużej nie dumać tylko zrobić to i zapomnieć.

Awatar użytkownika
Adler

Administrator
Posty: 3012
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Województwo: małopolskie
Pomocny: 140 razy
Kontakt:

#33

Nieprzeczytany post autor: Adler »

Nie wiem jak w Astrze K, ale ja chwilę temu w tym samym silniku wymieniałem u znajomego mechanika i dałem 3 tys. Nie rób czasem rozrządu w ASO, bo zapłacisz krocie. Części mogły ostatnio podrożeć, ale zaufany, ogarniający Ople mechanik policzy Ci taniej.

Awatar użytkownika
BooBoss

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 28 cze 2023, 20:49
Auto: Astra V
Silnik: 1.6 CDTI 110km
Rocznik: 2017
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#34

Nieprzeczytany post autor: BooBoss »

Znam warsztat u którego mój osobisty syn ma praktyki. Bardzo fajni i rzeczowi ludzie. Niestety właściciel zmartwił mnie informacją że rozrząd jest nad skrzynią biegów i żeby go wymienić to trzeba albo wyjąć silnik albo dostać się od dołu co wymaga rozebrania połowy zawieszenia dlatego za samą robotę (bez części) biorą 2500 😕

Foton

Astro-maniak
Posty: 1197
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 62 razy

#35

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Coś tam wrzucę jak to Ja, co znalazłem w necie, tak przy weekendzie.

W sumie to nic nie wnosi i też nie to auto bo Insignia.

Ale inne podejście, wymiana na wyjętym silniku.

Tutaj jeszcze wymieniony łańcuch i napinacz pompy oleju.

OPEL INSIGNIA 1.6 cdti Hałasujący rozrząd
[External Link Removed for Guests]

Wyjęcie silnika ma swoje plusy bo można go dokładnie obejrzeć.

Co jeszcze mogę wrzucić ?
Zamiennik jakie są i nie z allegro i nie ze sklepu Opla

Rozrząd:
[External Link Removed for Guests]

Napęd pompy oleju:
[External Link Removed for Guests]

Oczywiście do weryfikacji czy to na 100% to.
Tutaj do AK 110 KM, kody B16DTI, B16DTE, B16DTU, D16DTN

No i ciekawostka z wiki:

Silnik opracowany we Włoszech a produkowany na Węgrzech.

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Jeszcze bardziej ciekawa ciekawostka.

Była i wersja 2.0 kod F20DVH od 03/2020 i chyba tylko w Oplu Insigni B
Motor miał 174 konie przy 3500 obr. i moment 381 Nm w zakresie 1500–2750 obr.

Tak wygląda pod maską:
F20DVH.jpg
No i części do tego w zamienniku praktycznie nie ma tak jak i ostatnie silnik w AK
To ślepa uliczka niestety, tylko ASO :|

[/size]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BooBoss

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 28 cze 2023, 20:49
Auto: Astra V
Silnik: 1.6 CDTI 110km
Rocznik: 2017
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#36

Nieprzeczytany post autor: BooBoss »

Mój ojciec wymienia właśnie rozrząd w Skoda Yeti. Kupił tak zwane "wysokiej jakości zamienniki". Jak to mechanik zobaczył to powiedział mu tylko "weź to Pan oddaj i kup oryginał bo inaczej będziesz Pan za pół roku znowu rozrząd wymieniał".

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#37

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Zależy jakiej firmy. Kiedyś do mnie kolega przyjechał z piastami do wymiany i w sklepie mu powiedzieli ze kamoka to pożądny zamiennik. Konkretnie jakiej marki te części. Aso też mając w opakowaniu niby GM to w środku części są jakiejś firmy bo ani GM ani vag nie robi takich części osobiście.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Kuba2020

Astro-maniak
Posty: 605
Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Rocznik: 2006
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 113 razy
Pomocny: 26 razy

#38

Nieprzeczytany post autor: Kuba2020 »

Tak bo ludzie myślą że jak widzą logo GM lub VW na części to już jest tylko oryginalny oryginał zapakowany w oryginalne pudełko a jak jeszcze jest na nim świecący hologram to już w ogóle :)

Tak do poczytania > [External Link Removed for Guests]

Foton

Astro-maniak
Posty: 1197
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 62 razy

#39

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Tylko Ja nigdzie nie napisałem że trzeba wkładać zamienniki a tylko wrzuciłem że są, jako info.

No i druga sprawa, skoro fabrycznie coś było spiexdolone to nie zawsze części OEM są naj naj.

Przykład z pompą wody do 1.4T, fabryczna pompa jest wadliwa.

Także na spokojnie.

Awatar użytkownika
fiberfield

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 05 sie 2023, 17:48
Auto: Astra K Sports Tourer+
Silnik: B16DTR
Rocznik: 2017
Województwo: pomorskie

#40

Nieprzeczytany post autor: fiberfield »

Podłączę się pod temat: mam również podobne objawy, tj. przy wejściu na 3000 obr. i odpuszczeniu czasem (nie zawsze) pojawia się ten metaliczny, chrobotliwy dzwięk - mechanik mówił że rozrząd do wymiany oraz żeby "raczej nie jeździć, bo jak rypnie to silnik do śmieci". Moje pytanie to: czy można bezpiecznie jeżdzić takim autem?

ODPOWIEDZ