Wymiana klocków/ tarcz tył a hamulec elektryczny

Awatar użytkownika
Kubah44

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:41
Imię: Marcin
Auto: Astra K
Silnik: B16DTH
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy

Wymiana klocków/ tarcz tył a hamulec elektryczny

#1

Nieprzeczytany post autor: Kubah44 » 10 cze 2019, 14:50

Witam. Jak w temacie. Czy orientuję się ktoś, czy jest potrzebna użycia komputera do cofnięcia tloczków w zaciskach z elektrycznym ręcznym? Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu. I czy w przypadku posiadania automatycznej skrzyni biegów, płyn hamulcowy wymienia się w jakiś inny sposób niż w skrzyni manualnej?

Randy

Astro-maniak
Posty: 101
Rejestracja: 06 maja 2018, 2:30
Imię: Wojtek
Auto: Astra J
Silnik: A20DTH
Województwo: Zagranica - Inne
Pomocny: 4 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: Randy » 10 cze 2019, 20:54

Płyn się zmienia tak samo a co do wymiany klocków to nic się nie martw ja uważam że wymiana będzie taka sama jak w innych poprostu nie zaciągaj ręcznego przy wymianie. Wywal stare klocki cofnij manualnie tłoczki i wsadzaj nowe klocki nie powinno być problemu . Jeżeli się mylę poprawcie mnie chłopaki
Ich liebe Opel

Awatar użytkownika
Slabek3101

Astro-maniak
Posty: 184
Rejestracja: 08 lis 2018, 14:52
Imię: Sławek
Auto: Astra J HB
Silnik: A14NET
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Wodzisław Śląski/Berlin
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 4 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Slabek3101 » 11 cze 2019, 7:35

Po założeniu nowych klocków i tak i tak trzeba podpiąć kompa i skalibrować elek. reczny, wg mnie elektryczny ręczny nie cofie się się do końca ( przynajmniej nie powinien) przy spuszczaniu go guzikiem - no ale takiej wiedzy nie posiadam, to tak na zbity pysk.

Ja robiłem przez kompa i drugi raz też bym tak zrobił.

Ale tu wlaśnie powinien sie wypowiedzieć ktoś kto widział to na własne oczy lub składa zaciski z tłoczkami elektrycznymi lub ten co to już popsuł.
Osobiście popsułem w Francuzie 406 (pierwsze auto z elek. ręcznym) nie luzując komputerowo, nie wiem jak się to ma do Opla.

Lepiej dać 50/100 zł więcej lub skoczyć do znajomego na kompa niż potem kupywać za nie wiadomo ile używki bądź nowe.
AJ HB 5D SPORT

Awatar użytkownika
Kubah44

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:41
Imię: Marcin
Auto: Astra K
Silnik: B16DTH
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: Kubah44 » 12 cze 2019, 15:05

Gdzieś w necie wyczytałem, że bez problemu można wkręcać i wciskać tłokczek w Astrze k z elektrycznym ręcznym, ale wolałem się upewnić. Póki co brak jednoznacznej odpowiedzi :(

Awatar użytkownika
Slabek3101

Astro-maniak
Posty: 184
Rejestracja: 08 lis 2018, 14:52
Imię: Sławek
Auto: Astra J HB
Silnik: A14NET
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Wodzisław Śląski/Berlin
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 4 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Slabek3101 » 12 cze 2019, 15:22

AJ HB 5D SPORT

Awatar użytkownika
Kubah44

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:41
Imię: Marcin
Auto: Astra K
Silnik: B16DTH
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: Kubah44 » 12 cze 2019, 16:35

Czytałem ten wątek i są tam jak dla mnie sprzeczności.
Cytując kolegę Kamyka ....w astrach K jest układ TRW stosowany wcześniej np. w grupie VAG. wymiana klocków musisz mieć komputer, który cofnie silniczki.
Cytując kolegę Dickies .....Trzeba wtedy odkręcić silniczek od zacisku i imbusem cofnąć tloczek hamulca ręcznego. Imbus wchodzi w miejsce trzpienia od silniczka. Tak się robi w VW, a kolega pisał że to ten sam system.
Pierwsza sugerowałby, że trzeba cofnąć kompem druga już niekoniecznie.

Awatar użytkownika
Slabek3101

Astro-maniak
Posty: 184
Rejestracja: 08 lis 2018, 14:52
Imię: Sławek
Auto: Astra J HB
Silnik: A14NET
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Wodzisław Śląski/Berlin
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 4 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Slabek3101 » 13 cze 2019, 7:31

W takim razie te sprzeczności dają Ci możliwości i wielkie pole do manewru, no ale z marginesem błędu.
Tak na wszelki wypadek miałbym pod ręką komputer :P


A tak z drugiej strony poszukaj na YT - tam napewno już ktoś zamieścił filmik z procesem wymiany klocków w AK
AJ HB 5D SPORT

Awatar użytkownika
Kubah44

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:41
Imię: Marcin
Auto: Astra K
Silnik: B16DTH
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: Kubah44 » 16 cze 2019, 13:56

W necie na forum Astry UK znalazłem taką instrukcję. Niestety u mnie postępując tak jak jest tu napisane, żadna lampka serwisowa nie świeci się. Czy mógłby ktoś u siebie sprawdzić czy uda mu się według tej instrukcji wejść w tryb serwisowy.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ