Wymiana klocków/ tarcz tył a hamulec elektryczny

Awatar użytkownika
Kubah44

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:41
Imię: Marcin
Auto: Astra K
Silnik: B16DTH
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy

Wymiana klocków/ tarcz tył a hamulec elektryczny

#1

Nieprzeczytany post autor: Kubah44 »

Witam. Jak w temacie. Czy orientuję się ktoś, czy jest potrzebna użycia komputera do cofnięcia tloczków w zaciskach z elektrycznym ręcznym? Czy można klasycznie wkręcić jak przy manualny ręcznym. Chciałbym wymienić sam tarcze i klocki z tyłu. I czy w przypadku posiadania automatycznej skrzyni biegów, płyn hamulcowy wymienia się w jakiś inny sposób niż w skrzyni manualnej?

Randy

Astro-maniak
Posty: 103
Rejestracja: 06 maja 2018, 2:30
Imię: Wojtek
Auto: Astra J
Silnik: A20DTH
Województwo: Zagranica - Azja
Pomocny: 4 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: Randy »

Płyn się zmienia tak samo a co do wymiany klocków to nic się nie martw ja uważam że wymiana będzie taka sama jak w innych poprostu nie zaciągaj ręcznego przy wymianie. Wywal stare klocki cofnij manualnie tłoczki i wsadzaj nowe klocki nie powinno być problemu . Jeżeli się mylę poprawcie mnie chłopaki
Ich liebe Opel

Usunięty użytkownik 864746

#3

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 864746 »

Po założeniu nowych klocków i tak i tak trzeba podpiąć kompa i skalibrować elek. reczny, wg mnie elektryczny ręczny nie cofie się się do końca ( przynajmniej nie powinien) przy spuszczaniu go guzikiem - no ale takiej wiedzy nie posiadam, to tak na zbity pysk.

Ja robiłem przez kompa i drugi raz też bym tak zrobił.

Ale tu wlaśnie powinien sie wypowiedzieć ktoś kto widział to na własne oczy lub składa zaciski z tłoczkami elektrycznymi lub ten co to już popsuł.
Osobiście popsułem w Francuzie 406 (pierwsze auto z elek. ręcznym) nie luzując komputerowo, nie wiem jak się to ma do Opla.

Lepiej dać 50/100 zł więcej lub skoczyć do znajomego na kompa niż potem kupywać za nie wiadomo ile używki bądź nowe.

Awatar użytkownika
Kubah44

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:41
Imię: Marcin
Auto: Astra K
Silnik: B16DTH
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: Kubah44 »

Gdzieś w necie wyczytałem, że bez problemu można wkręcać i wciskać tłokczek w Astrze k z elektrycznym ręcznym, ale wolałem się upewnić. Póki co brak jednoznacznej odpowiedzi :(

Usunięty użytkownik 864746

#5

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 864746 »


Awatar użytkownika
Kubah44

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:41
Imię: Marcin
Auto: Astra K
Silnik: B16DTH
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: Kubah44 »

Czytałem ten wątek i są tam jak dla mnie sprzeczności.
Cytując kolegę Kamyka ....w astrach K jest układ TRW stosowany wcześniej np. w grupie VAG. wymiana klocków musisz mieć komputer, który cofnie silniczki.
Cytując kolegę Dickies .....Trzeba wtedy odkręcić silniczek od zacisku i imbusem cofnąć tloczek hamulca ręcznego. Imbus wchodzi w miejsce trzpienia od silniczka. Tak się robi w VW, a kolega pisał że to ten sam system.
Pierwsza sugerowałby, że trzeba cofnąć kompem druga już niekoniecznie.

Usunięty użytkownik 864746

#7

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 864746 »

W takim razie te sprzeczności dają Ci możliwości i wielkie pole do manewru, no ale z marginesem błędu.
Tak na wszelki wypadek miałbym pod ręką komputer :P


A tak z drugiej strony poszukaj na YT - tam napewno już ktoś zamieścił filmik z procesem wymiany klocków w AK

Awatar użytkownika
Kubah44

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:41
Imię: Marcin
Auto: Astra K
Silnik: B16DTH
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: Kubah44 »

W necie na forum Astry UK znalazłem taką instrukcję. Niestety u mnie postępując tak jak jest tu napisane, żadna lampka serwisowa nie świeci się. Czy mógłby ktoś u siebie sprawdzić czy uda mu się według tej instrukcji wejść w tryb serwisowy.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
qbi8625

Astro-maniak
Posty: 255
Rejestracja: 24 paź 2017, 9:17
Imię: Kuba
Auto: Astra J ST/Astra K HB
Silnik: A14NET LPG/B16DTR
Rocznik: 2014
Województwo: pomorskie
Pomocny: 5 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: qbi8625 »

Kubah44 pisze:
16 cze 2019, 13:56
W necie na forum Astry UK znalazłem taką instrukcję. Niestety u mnie postępując tak jak jest tu napisane, żadna lampka serwisowa nie świeci się. Czy mógłby ktoś u siebie sprawdzić czy uda mu się według tej instrukcji wejść w tryb serwisowy.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Potwierdzam, działa. Może za pierwszym razem się nie udać ale generalnie działa. Osobiście to stosowałem.

Awatar użytkownika
Lukaszgdynia1980

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 07 sty 2024, 14:04
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra K 1.4 turbo
Silnik: B14XFL
Rocznik: 2016
Województwo: pomorskie
Pomocny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: Lukaszgdynia1980 »

Witam, wczoraj wymieniałem tarcze hamulcowe i klocki, hamulec postojowy elektryczny auto ma system start/stop po zgaszeniu silnika u mnie nie zaciąga się automatycznie hamulec elektryczny więc zaciski hamulcowe schodzą normalnie bo tłoczki nie są dociśnięte do klocków,po ściągnięciu zacisków zmieniłem tarcze i klocki potem oczywiście trzeba cofnąć tłoczki w zaciskach. Zrobiłem to w ten sposób, że odpiąłem wtyczkę od silniczka na zacisku potem odkręciłem ten silniczek od zacisku i cofnąłem tłoczek kręcąc kluczem typu torx w miejscu styku zacisku z silniczkiem elektrycznym jest takie wejście na torx w zacisku w które wchodzi trzpień w kształcie torx z silniczka i ono odpowiada za wysuwanie lub cofanie tłoczka w zacisku podczas pracy silniczka hamulca postojowego elektrycznego. Po zamontowaniu wszystkiego wsiadłem do auta i naciskając kilka krotnie hamulec nożny do momentu aż podszedł do góry i zrobi się twardy odpaliłem silnik i włączyłem hamulec elektryczny, wszystko się ustawiło tak jak być powinno

Dodano po 4 minutach 42 sekundach:
Przepraszam za tak długi elaborat, mam nadzieję , że komuś się przyda.
Aha i jeszcze jedno, jak cofnięcie ten tłoczek kręcąc z tyłu zacisku tym torxem to trzeba trochę pomoc tłoczkowi się cofnąć wystarczy go wcisnąć palcami

ODPOWIEDZ