Automatyczna skrzynia biegów
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 22 lip 2016, 15:36
- Imię: Mirosław
- Auto: Astra K ST
- Silnik: 1.4
- Województwo: łódzkie
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 22 lip 2016, 15:36
- Imię: Mirosław
- Auto: Astra K ST
- Silnik: 1.4
- Województwo: łódzkie
Pytając co go przekonało miałem na myśli co mu się bardziej spodobało w stosunku do manuala.
I naprawdę nie chcę żebyście pomysleli że jakoś np. szydze z automatów, tak z czystej ciekawości zastanawiam się dlaczego automat jest fajniejsze bo sam nie mogę się przekonać.
I naprawdę nie chcę żebyście pomysleli że jakoś np. szydze z automatów, tak z czystej ciekawości zastanawiam się dlaczego automat jest fajniejsze bo sam nie mogę się przekonać.
- komisarzryba
- Posty: 162
- Rejestracja: 25 kwie 2016, 16:59
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFT 6T35
- Województwo: łódzkie
po co mam zmieniac biegi, skoro zrobi to za mnie automat? nigdy nie zgasnie przy ruszaniu, zawsze wrzuci odpowiedni bieg przy danej predkosci obrotowej silnika.ememel pisze:QR_BBPOST Pytając co go przekonało miałem na myśli co mu się bardziej spodobało w stosunku do manuala.
I naprawdę nie chcę żebyście pomysleli że jakoś np. szydze z automatów, tak z czystej ciekawości zastanawiam się dlaczego automat jest fajniejsze bo sam nie mogę się przekonać.
jazda w korku.
jedziesz po krajowce i nagle czerwone swiatlo? po zapaleniu się zielonego, naciskam przycisk przywrócenia predkosci na tempomacie i samochod rozpedza się do poprzedniej predkosci. bez uzycia nog i rak ;)
zresztą pojezdzilbys, to bys pewnie zmienil zdanie.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2016, 15:58 przez komisarzryba, łącznie zmieniany 3 razy.
béton brut
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Szczególnie tryb sportowy go przekonał. W normalnej jeździe to to, że nie czuć kiedy zmienia biegi, jedzie się płynnie i ciągnie równo jakby w elektrycznym silniku.
Ale to która przejażdżka.
Teraz z mojej strony minusy po dłuższym czasie:
Schodzi za nisko z obrotami (wiem, że bez dwumasy to nie ma znaczenia a w miarę potrzeby momentalnie redukuje ale jednak jeszcze mnie to boli). Najbardziej to czuć na delikatnych podjazdach gdy skrzynie trzeba gazem zmusić do redukcji. O ile żaden muł nie jedzie przed nami bo wtedy najczęściej przełączam na sekwencję.
Na wyjściu z zakrętu brakuje mi momentu obrotowego, mam wrażenie, że poniżej trzeciego biegu już nie redukuje tylko wrzuca luz (muszę ustalić czy to nie jest usterka).
Jak w korku ktoś jedzie wolniej niż twoje auto na jedynce to albo jedziesz na hamulcu albo robisz sobie bufor na który tak wszyscy trąbią.
Trzeba się nauczyć płynnie dohamować na światłach czy w korku, wymaga to większej siły nacisku niż w manualu bo skrzynia cały czas ciągnie.
Nie zaleca się wrzucać na luz lub parking w korkach czy na światłach więc trzeba stać na hamulcu.
I to chyba tyle. Reszta to same zalety.
Ruszanie pod górę bez ręcznego - nigdy nie zejdzie, nie zgaśnie.
Bieg zawsze odpowiedni do prędkości i obciążenia.
A najlepsza to... Drążek zmiany biegów nie jest uciapany kanapką
Ale to która przejażdżka.
Teraz z mojej strony minusy po dłuższym czasie:
Schodzi za nisko z obrotami (wiem, że bez dwumasy to nie ma znaczenia a w miarę potrzeby momentalnie redukuje ale jednak jeszcze mnie to boli). Najbardziej to czuć na delikatnych podjazdach gdy skrzynie trzeba gazem zmusić do redukcji. O ile żaden muł nie jedzie przed nami bo wtedy najczęściej przełączam na sekwencję.
Na wyjściu z zakrętu brakuje mi momentu obrotowego, mam wrażenie, że poniżej trzeciego biegu już nie redukuje tylko wrzuca luz (muszę ustalić czy to nie jest usterka).
Jak w korku ktoś jedzie wolniej niż twoje auto na jedynce to albo jedziesz na hamulcu albo robisz sobie bufor na który tak wszyscy trąbią.
Trzeba się nauczyć płynnie dohamować na światłach czy w korku, wymaga to większej siły nacisku niż w manualu bo skrzynia cały czas ciągnie.
Nie zaleca się wrzucać na luz lub parking w korkach czy na światłach więc trzeba stać na hamulcu.
I to chyba tyle. Reszta to same zalety.
Ruszanie pod górę bez ręcznego - nigdy nie zejdzie, nie zgaśnie.
Bieg zawsze odpowiedni do prędkości i obciążenia.
A najlepsza to... Drążek zmiany biegów nie jest uciapany kanapką
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- komisarzryba
- Posty: 162
- Rejestracja: 25 kwie 2016, 16:59
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFT 6T35
- Województwo: łódzkie
jeśli masz skrzynie af40, to na trojce poniżej 40km/h wyrzuca na luz (a raczej rozpina lock up), to normalne. u mnie tez tak było, ja miałem signum, tyle ze trzy litry v6, nie brakowało momentu ;)FalconTech pisze:QR_BBPOST Na wyjściu z zakrętu brakuje mi momentu obrotowego, mam wrażenie, że poniżej trzeciego biegu już nie redukuje tylko wrzuca luz (muszę ustalić czy to nie jest usterka).
béton brut
-
- Posty: 143
- Rejestracja: 21 lis 2015, 18:47
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFT 6T35
- Województwo: Zagranica - UE
Największa lipa z automatem jest taka, że nie dają do wersji 200KM. Działanie automatu w K bardzo mi odpowiada, frajda również jest - nigdy więcej manuala
- komisarzryba
- Posty: 162
- Rejestracja: 25 kwie 2016, 16:59
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFT 6T35
- Województwo: łódzkie
o to to! tez bym wzial 1,6 gdyby był z automatem ;)arekx pisze:QR_BBPOST Największa lipa z automatem jest taka, że nie dają do wersji 200KM.
béton brut
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Dzięki za rozwijanie wątpliwości. Z tym momentem to chyba przesadziłem bo również nie brakuje a raczej ten luz przy niskich prędkościach opóźnia "agresywne" wyjście z zakrętukomisarzryba pisze:QR_BBPOSTjeśli masz skrzynie af40, to na trojce poniżej 40km/h wyrzuca na luz (a raczej rozpina lock up), to normalne. [...] nie brakowało momentu
I brak hamowania silnikiem poniżej tych 40 km/h.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- komisarzryba
- Posty: 162
- Rejestracja: 25 kwie 2016, 16:59
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFT 6T35
- Województwo: łódzkie
a tak, miałem te same odczucia ;)FalconTech pisze:QR_BBPOST Dzięki za rozwijanie wątpliwości. Z tym momentem to chyba przesadziłem bo również nie brakuje a raczej ten luz przy niskich prędkościach opóźnia "agresywne" wyjście z zakrętu I brak hamowania silnikiem poniżej tych 40 km/h.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2016, 18:33 przez komisarzryba, łącznie zmieniany 1 raz.
béton brut