No ale hamulec pomocniczy nie jest ON/OFF takim hamulcem jest hamulec postojowy. Hamulec pomocniczy musisz trzymać paluszkiem bo się wyłączy wiec masz możliwość Kontroli intensywności hamowania bo o sile nie ma mowy w rozporządzeniuVexator pisze: ↑07 lis 2018, 14:47a tak trochę z innej beczki lecz nadal w temacie: [External Link Removed for Guests], jaśli komuś nie chce się odsiewać plew od treści, to pytanie jest o elektryczny ręczny, który jest ON/OFF, co kłóci się z przepisami* w których mowa jest o dozowaniu siły hamowania
co o tym myślicie? Skoro ma homologację to jest ok, nawet jeśli kłóci się z innymi przepisami? Jaka w sumie jest hierarchia przepisów w tym przypadku?
* rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
Dz.U. 2003 nr 32 poz. 262 Rozdział 4 Hamulce
§ 14.
2)hamulec awaryjny działający na koła co najmniej jednej osi pojazdu, przeznaczony do zatrzymania pojazdu w razie awarii hamulca roboczego, z możliwością:
a)regulowania intensywności hamowania,. .
Hamowanie przebiega zgodnie ze sztuką bez blokowania kół i możesz odpuścić w każdym momencie. Zresztą podobne rozwiązanie jest stosowane od wielu dziesiątek lat w wersji pneumatycznej w autach ciężarowych i autobusach. tak dla pewności dodam Słownik języka polskiego PWN
intensywny
1. «mający duże natężenie»
2. «charakteryzujący się dynamiką, wzmożoną aktywnością»