Geometria (zbieżność) - czy reguluje się tył?

rafal767

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 07 cze 2016, 11:12
Imię: Rafał
Auto: AK
Silnik: 1.6T
Województwo: śląskie

Geometria (zbieżność) - czy reguluje się tył?

#1

Nieprzeczytany post autor: rafal767 »

Witam wszystkich

Mam pytanie - czy w Astrze K przy wykonywaniu geometrii ustawia się tylne koła czy są one nieregulowane?
Nigdzie nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Może ktoś z forumowiczów ma w tej materii szerszą wiedzę?
Zastanawiam się też, czy drążki Watta mogą mieć wpływ na parametry geometrii (czy astrę z drążkami ustawia się inaczej niż bez)?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Tył nie ma regulacji geometrii, przód zresztą też. Regulujesz tylko zbieżność kół przednich. Kątów pochylenia koła i kątów wyprzedzenia zwrotnicy nie reguluje sie w tych autach.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

teoretycznie tak jak kolega napisal. Tylko warunek jest taki ze sanki nie moga byc skoszone w miejscu montazu do budy.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

rafal767

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 07 cze 2016, 11:12
Imię: Rafał
Auto: AK
Silnik: 1.6T
Województwo: śląskie

#4

Nieprzeczytany post autor: rafal767 »

Dzięki, na to wygląda, że tyłu się nie rusza. Na szybko rzuciłem jeszcze dzisiaj okiem na drążki Watta i też nie widzę żeby miały jakąś ekstra regulację.

A temat się zrodził z powodu wymiany sprężyn - jak już wspominałem w innym wątku tutaj: Obniżone zawieszenie
nie najlepiej odbieram zawieszenie AK, więc postanowiłem jednak wsadzić Eibachy Pro-Kit (-30mm) i zostawić to z seryjnym amortyzatorem.
Auto zeszło mniej więcej 3cm jak w planie, a coś więcej napiszę w tamtym wątku.
Finalnie trzeba było zrobić zbieżność i gościu ustawiał tylko przód (auto po wymianie było dość mocno rozbieżne). A potem się wieczorem zacząłem zastanawiać czy się czasem nie ustawia tyłu a potem do niego przodu - no ale nie ;)

ODPOWIEDZ