Skręcanie w prawo, strzelanie przy skręcaniu

Awatar użytkownika
obecny

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 01 sie 2022, 13:57
Imię: Tomek
Auto: Astra K
Województwo: podkarpackie

Skręcanie w prawo, strzelanie przy skręcaniu

#1

Nieprzeczytany post autor: obecny »

Cześć wszystkim, jestem szczęśliwym posiadaczem astry k 2018 z silnikiem 1.6 136km z manualną skrzynią biegów. Silnikowo astra wygląda w porządku co też podkreślają mechanicy (przebieg 120 tys km). Opel jest u mnie od roku a wiązana tego roku zmieniłem koła na letnie 18'.

Auto miało prawdopodobnie dzwona w krawężnik ponieważ widać było u dołu przetarcia, jednak silnik był czysty a auto jechało bez zarzutów. Po 2/3 miesiącach od kupna auto zaczęło ściągać w prawo i przy około 120km/h zaczęła drgać kierownica. Po wyważeniu kół wszystko wróciło do normy (koła były wtedy 16'). W zimie zaczął wracać problem skręcania (drgania ustały całkowicie) jednak nie robiłem wyważania, chciałem poczekać do wiosny i zmienić koła na nowe (nowe opony i nowe felgi 18). Po wymianie jednak problem skręcania nie ustąpił a nawet się powiększył. Co ciekawe auto skręca przy każdej prędkości, jednak jedzie całkowicie na wprost przy przyspieszaniu. Opel był u mechanika który zrobił przegląd zawieszenia i nic prostego do naprawy (wymiany) nie wykrył. Odkrył jednak, że prawe koło jest cofnięte o 0.5cm oraz że jest ugięty prawy amortyzator. Na moje proste myślenie skręcanie może brać się z faktu ugietego amortyzatora ponieważ przy przyspieszaniu kiedy skręcanie nie występuje, przód (a więc i amortyzator) jest odciążony więc jego oddziaływanie na trakcję się zmniejsza. Przed wymianą chciał jednak zrobić całą geometrię pojazdu jednak ma awarie sprzętu i cały czas czekam.

Dodatkowo, przy maksymalnym skręceniu kierownicy przy ruszaniu słychać stuki/strzały - jak oceniam z koła. Z tego co wiem bierze się to ze zużytego amortyzatora.

Pojawił się jeszcze jeden problem, jakby buczenie. Na początku sądziłem że jest to problem z łożyskiem, jednak problem nie występował zawsze (lub przy skręcaniu) a jednak przy schodzeniu z dużej prędkości po długiej trasie (jazda 100km na tempomacie 150/160km/h a następnie wyłączenie tempomatu/zahamowanie). Po czasie jednak zauważyłem że podobny problem występuje przy 5 biegu i prędkości 80km/h. Z tego co się zorientowałem może być to problem z łożyskami w skrzyni biegów.

Czy mój spisek odnośnie amortyzatora ma krztynę sensu czy jednak cofnięcie koła a może i elementów podwozia są główną przyczyną skręcania? Czy buczenie może pochodzić ze skrzyni biegów i w takim przypadku należy wymienić łożyska?

Dziękuję za przeczytanie i zainteresowanie. Nie mam jednoznacznej opinii mechanika więc chciałbym poznać zdanie innych przed rozebraniem samochodu do majtek.

Pozdrawiam,
Tomek

malarznl

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 29 cze 2017, 19:34
Auto: astra j
Silnik: a16let
Rocznik: 2011
Województwo: Zagranica - Azja
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 7 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: malarznl »


obecny pisze:
Dodatkowo, przy maksymalnym skręceniu kierownicy przy ruszaniu słychać stuki/strzały - jak oceniam z koła. Z tego co wiem bierze się to ze zużytego amortyzatora.

Pozdrawiam,
Tomek
Witam,
Wydaje mi się że to strzelanie to przegub
Pozdrawiam



Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
obecny

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 01 sie 2022, 13:57
Imię: Tomek
Auto: Astra K
Województwo: podkarpackie

#3

Nieprzeczytany post autor: obecny »

Dzięki za odpowiedź, to część eksploatacyjna więc nie było by się czym martwić.

malarznl

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 29 cze 2017, 19:34
Auto: astra j
Silnik: a16let
Rocznik: 2011
Województwo: Zagranica - Azja
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 7 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: malarznl »

Nie rozumiem co masz na myśli. No chyba jest coś do zrobienia: przegub .
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
obecny

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 01 sie 2022, 13:57
Imię: Tomek
Auto: Astra K
Województwo: podkarpackie

#5

Nieprzeczytany post autor: obecny »

Oczywiście, idzie do wymiany w pierwszej kolejności.

malarznl

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 29 cze 2017, 19:34
Auto: astra j
Silnik: a16let
Rocznik: 2011
Województwo: Zagranica - Azja
Wdzięczny: 7 razy
Pomocny: 7 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: malarznl »

Ho ho ho ....
Nie jestem mechanikiem i mogę się mylić. Dawno, dawno temu miałem przypadek ze "strzelaniem" ale nie robiłem tego tylko samochód poszedł na skarb państwa.
To było 30 lat temu a technika idzie do przodu.
Poczekaj na inne porady.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam

ja37

V.I.P.
Posty: 6106
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Przegub musi być nieźle zmęczony, żeby aż strzelał.
Poza tym byłby słyszalny nie tylko przy skręcie na max.
A to strzela tylko w prawo, czy tylko w lewo, czy zawsze?
Bo bardziej podejrzane mi są łożyska na kolumnach.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Jeśli mechanik stwierdził przesunięcie koła to mamy tu kilka ewentualnie rzeczy do sprawdzenia czy wymiany.
Amortyzator, te wymieniać należy parami, może wahacz, a może skrzywienie w miejscu mocowania wahacza, dalej mamy drążki kierownicze i ich końcówki, łączniki stabilizatora kolejna rzecz.

Strzelanie podczas skrętu... przegub, może pęknięta sprężyna, a może łożysko amortyzatora.

Zbieżność, geometria dodatkowo.

Mylisz pojęcia. Skręcanie, a ściąganie to różne rzeczy.
Skręca kierujący, a jeśli auto skręca samo tzn że ściąga na którąś stronę mniej lub bardziej.

ODPOWIEDZ