Skręcanie w prawo, strzelanie przy skręcaniu
- obecny
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 sie 2022, 13:57
- Imię: Tomek
- Auto: Astra K
- Województwo: podkarpackie
Skręcanie w prawo, strzelanie przy skręcaniu
Cześć wszystkim, jestem szczęśliwym posiadaczem astry k 2018 z silnikiem 1.6 136km z manualną skrzynią biegów. Silnikowo astra wygląda w porządku co też podkreślają mechanicy (przebieg 120 tys km). Opel jest u mnie od roku a wiązana tego roku zmieniłem koła na letnie 18'.
Auto miało prawdopodobnie dzwona w krawężnik ponieważ widać było u dołu przetarcia, jednak silnik był czysty a auto jechało bez zarzutów. Po 2/3 miesiącach od kupna auto zaczęło ściągać w prawo i przy około 120km/h zaczęła drgać kierownica. Po wyważeniu kół wszystko wróciło do normy (koła były wtedy 16'). W zimie zaczął wracać problem skręcania (drgania ustały całkowicie) jednak nie robiłem wyważania, chciałem poczekać do wiosny i zmienić koła na nowe (nowe opony i nowe felgi 18). Po wymianie jednak problem skręcania nie ustąpił a nawet się powiększył. Co ciekawe auto skręca przy każdej prędkości, jednak jedzie całkowicie na wprost przy przyspieszaniu. Opel był u mechanika który zrobił przegląd zawieszenia i nic prostego do naprawy (wymiany) nie wykrył. Odkrył jednak, że prawe koło jest cofnięte o 0.5cm oraz że jest ugięty prawy amortyzator. Na moje proste myślenie skręcanie może brać się z faktu ugietego amortyzatora ponieważ przy przyspieszaniu kiedy skręcanie nie występuje, przód (a więc i amortyzator) jest odciążony więc jego oddziaływanie na trakcję się zmniejsza. Przed wymianą chciał jednak zrobić całą geometrię pojazdu jednak ma awarie sprzętu i cały czas czekam.
Dodatkowo, przy maksymalnym skręceniu kierownicy przy ruszaniu słychać stuki/strzały - jak oceniam z koła. Z tego co wiem bierze się to ze zużytego amortyzatora.
Pojawił się jeszcze jeden problem, jakby buczenie. Na początku sądziłem że jest to problem z łożyskiem, jednak problem nie występował zawsze (lub przy skręcaniu) a jednak przy schodzeniu z dużej prędkości po długiej trasie (jazda 100km na tempomacie 150/160km/h a następnie wyłączenie tempomatu/zahamowanie). Po czasie jednak zauważyłem że podobny problem występuje przy 5 biegu i prędkości 80km/h. Z tego co się zorientowałem może być to problem z łożyskami w skrzyni biegów.
Czy mój spisek odnośnie amortyzatora ma krztynę sensu czy jednak cofnięcie koła a może i elementów podwozia są główną przyczyną skręcania? Czy buczenie może pochodzić ze skrzyni biegów i w takim przypadku należy wymienić łożyska?
Dziękuję za przeczytanie i zainteresowanie. Nie mam jednoznacznej opinii mechanika więc chciałbym poznać zdanie innych przed rozebraniem samochodu do majtek.
Pozdrawiam,
Tomek
Auto miało prawdopodobnie dzwona w krawężnik ponieważ widać było u dołu przetarcia, jednak silnik był czysty a auto jechało bez zarzutów. Po 2/3 miesiącach od kupna auto zaczęło ściągać w prawo i przy około 120km/h zaczęła drgać kierownica. Po wyważeniu kół wszystko wróciło do normy (koła były wtedy 16'). W zimie zaczął wracać problem skręcania (drgania ustały całkowicie) jednak nie robiłem wyważania, chciałem poczekać do wiosny i zmienić koła na nowe (nowe opony i nowe felgi 18). Po wymianie jednak problem skręcania nie ustąpił a nawet się powiększył. Co ciekawe auto skręca przy każdej prędkości, jednak jedzie całkowicie na wprost przy przyspieszaniu. Opel był u mechanika który zrobił przegląd zawieszenia i nic prostego do naprawy (wymiany) nie wykrył. Odkrył jednak, że prawe koło jest cofnięte o 0.5cm oraz że jest ugięty prawy amortyzator. Na moje proste myślenie skręcanie może brać się z faktu ugietego amortyzatora ponieważ przy przyspieszaniu kiedy skręcanie nie występuje, przód (a więc i amortyzator) jest odciążony więc jego oddziaływanie na trakcję się zmniejsza. Przed wymianą chciał jednak zrobić całą geometrię pojazdu jednak ma awarie sprzętu i cały czas czekam.
Dodatkowo, przy maksymalnym skręceniu kierownicy przy ruszaniu słychać stuki/strzały - jak oceniam z koła. Z tego co wiem bierze się to ze zużytego amortyzatora.
Pojawił się jeszcze jeden problem, jakby buczenie. Na początku sądziłem że jest to problem z łożyskiem, jednak problem nie występował zawsze (lub przy skręcaniu) a jednak przy schodzeniu z dużej prędkości po długiej trasie (jazda 100km na tempomacie 150/160km/h a następnie wyłączenie tempomatu/zahamowanie). Po czasie jednak zauważyłem że podobny problem występuje przy 5 biegu i prędkości 80km/h. Z tego co się zorientowałem może być to problem z łożyskami w skrzyni biegów.
Czy mój spisek odnośnie amortyzatora ma krztynę sensu czy jednak cofnięcie koła a może i elementów podwozia są główną przyczyną skręcania? Czy buczenie może pochodzić ze skrzyni biegów i w takim przypadku należy wymienić łożyska?
Dziękuję za przeczytanie i zainteresowanie. Nie mam jednoznacznej opinii mechanika więc chciałbym poznać zdanie innych przed rozebraniem samochodu do majtek.
Pozdrawiam,
Tomek
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 29 cze 2017, 19:34
- Auto: astra j
- Silnik: a16let
- Rocznik: 2011
- Województwo: Zagranica - Azja
- Wdzięczny: 7 razy
- Pomocny: 7 razy
Witam,obecny pisze:
Dodatkowo, przy maksymalnym skręceniu kierownicy przy ruszaniu słychać stuki/strzały - jak oceniam z koła. Z tego co wiem bierze się to ze zużytego amortyzatora.
Pozdrawiam,
Tomek
Wydaje mi się że to strzelanie to przegub
Pozdrawiam
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam
- obecny
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 sie 2022, 13:57
- Imię: Tomek
- Auto: Astra K
- Województwo: podkarpackie
Dzięki za odpowiedź, to część eksploatacyjna więc nie było by się czym martwić.
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 29 cze 2017, 19:34
- Auto: astra j
- Silnik: a16let
- Rocznik: 2011
- Województwo: Zagranica - Azja
- Wdzięczny: 7 razy
- Pomocny: 7 razy
Nie rozumiem co masz na myśli. No chyba jest coś do zrobienia: przegub .
Pozdrawiam
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam
- obecny
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 sie 2022, 13:57
- Imię: Tomek
- Auto: Astra K
- Województwo: podkarpackie
Oczywiście, idzie do wymiany w pierwszej kolejności.
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 29 cze 2017, 19:34
- Auto: astra j
- Silnik: a16let
- Rocznik: 2011
- Województwo: Zagranica - Azja
- Wdzięczny: 7 razy
- Pomocny: 7 razy
Ho ho ho ....
Nie jestem mechanikiem i mogę się mylić. Dawno, dawno temu miałem przypadek ze "strzelaniem" ale nie robiłem tego tylko samochód poszedł na skarb państwa.
To było 30 lat temu a technika idzie do przodu.
Poczekaj na inne porady.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Nie jestem mechanikiem i mogę się mylić. Dawno, dawno temu miałem przypadek ze "strzelaniem" ale nie robiłem tego tylko samochód poszedł na skarb państwa.
To było 30 lat temu a technika idzie do przodu.
Poczekaj na inne porady.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam
-
- Posty: 6106
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 130 razy
Przegub musi być nieźle zmęczony, żeby aż strzelał.
Poza tym byłby słyszalny nie tylko przy skręcie na max.
A to strzela tylko w prawo, czy tylko w lewo, czy zawsze?
Bo bardziej podejrzane mi są łożyska na kolumnach.
Poza tym byłby słyszalny nie tylko przy skręcie na max.
A to strzela tylko w prawo, czy tylko w lewo, czy zawsze?
Bo bardziej podejrzane mi są łożyska na kolumnach.
-
- Posty: 5874
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Jeśli mechanik stwierdził przesunięcie koła to mamy tu kilka ewentualnie rzeczy do sprawdzenia czy wymiany.
Amortyzator, te wymieniać należy parami, może wahacz, a może skrzywienie w miejscu mocowania wahacza, dalej mamy drążki kierownicze i ich końcówki, łączniki stabilizatora kolejna rzecz.
Strzelanie podczas skrętu... przegub, może pęknięta sprężyna, a może łożysko amortyzatora.
Zbieżność, geometria dodatkowo.
Mylisz pojęcia. Skręcanie, a ściąganie to różne rzeczy.
Skręca kierujący, a jeśli auto skręca samo tzn że ściąga na którąś stronę mniej lub bardziej.
Amortyzator, te wymieniać należy parami, może wahacz, a może skrzywienie w miejscu mocowania wahacza, dalej mamy drążki kierownicze i ich końcówki, łączniki stabilizatora kolejna rzecz.
Strzelanie podczas skrętu... przegub, może pęknięta sprężyna, a może łożysko amortyzatora.
Zbieżność, geometria dodatkowo.
Mylisz pojęcia. Skręcanie, a ściąganie to różne rzeczy.
Skręca kierujący, a jeśli auto skręca samo tzn że ściąga na którąś stronę mniej lub bardziej.