Jeżeli felga 18" miała by jakiś negatywny wpływ na samochód to producent by jej nie oferował. Z moich obserwacji:
Minusy:
- cena
- komfort jazdy, jeżeli oczekujesz tłumienia nierówności to ta felga nie jest dla Ciebie (choć dużo zależy od stopnia napompowania)
Plusy:
- doskonała przyczepność na zakrętach
- wygląd
Felgi 18" do ASTRY K 1.0 105 KM
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 26 mar 2016, 19:59
- Imię: Michał
- Auto: Astra K Elite 1.6 200 KM
- Silnik: B16SHT
- Województwo: śląskie
- Kontakt:
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Oczywiście, że duża felga ma negatywny wpływ na samochód. Skoro jest mniejszy komfort, to dokładnie te same większe przeciążenia wpływają na zawieszenie i wszystkie inne elementy samochodu. Niby po co są poduszki pod silnikiem? Każda mechaniczna część poddana dodatkowym wibracjom/przeciążeniom w trakcie pracy, ma w jakimś stopniu zmniejszoną wytrzymałość. Wibracje i przeciążenia nawet na elementy nie mechaniczne potrafią wpływać - np. elektronika. Wszystko zależy od konstrukcji elementu.
Jednak różnica pomiędzy 17" a 18" nie powinna być aż tak kolosalna. Jeżeli w okolicy masz porządne drogi, to nie ma się czego bać.
Rozmiar felgi głównie wpływa na wysokość opony, a kolejną wadą niskiego profilu jest zazwyczaj gorsze odprowadzanie wody.
Jednak różnica pomiędzy 17" a 18" nie powinna być aż tak kolosalna. Jeżeli w okolicy masz porządne drogi, to nie ma się czego bać.
Rozmiar felgi raczej nie ma wpływu na przyczepność? Wpływ ma szerokość opony, a na 17" i 18" może być ta sama.doskonała przyczepność
Rozmiar felgi głównie wpływa na wysokość opony, a kolejną wadą niskiego profilu jest zazwyczaj gorsze odprowadzanie wody.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 26 mar 2016, 19:59
- Imię: Michał
- Auto: Astra K Elite 1.6 200 KM
- Silnik: B16SHT
- Województwo: śląskie
- Kontakt:
Może źle się wyraziłem. Nie tyle rozmiar felgi co profil opony ma bardzo duży wpływ na właściwości jezdne pojazdu. Z tego co pamiętam to opona na feldze 18" ma profil niższy.Segor pisze:QR_BBPOST
Rozmiar felgi raczej nie ma wpływu na przyczepność?
Gdy przesiadam się do innego samochodu z standardowym profilem opony (czyt. wysokim) to różnica jest potężna, na zakrętach samochód jest dużo mniej stabilny.Opony niskoprofilowe: zalety Najbardziej widoczną zaletą stosowania opon niskoprofilowych jest podniesienie atrakcyjności wizualnej naszego pojazdu. Niski profil często wiąże się z zastosowaniem większych felg i opon o większej szerokości, a to może pozytywnie wpływać na zachowanie samochodu na suchej nawierzchni zarówno w czasie hamowania, jak i w zakręcie. Niski bok to również większa sztywność opony, która jest szczególnie cenną cechą w przypadku dynamicznej jazdy w zakrętach zwłaszcza na gładkiej nawierzchni. Opony niskoprofilowe zapewniają lepszy kontakt z samochodem, kierowca ma większą kontrolę nad autem, jest w stanie lepiej przewidzieć jego zachowanie. Zdecydowanie mniej odczuwalne są przechyły boczne.
Czytaj więcej: [External Link Removed for Guests]
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 sie 2013, 21:07
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Astra 1.6 2007
- Silnik: Z16XER
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
A jak to się przekłada na przyspieszenie? W końcu większa felga to większa masa koła i przyspieszenie może być o parę setnych sekundy gorsze, pytanie o ile?
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
Serio boisz się, że 8 kg zrobi różnicę? Nie będzie zauważalnej różnicy w przyspieszeniu.