Felgi 18" do ASTRY K 1.0 105 KM
- vic
- Posty: 58
- Rejestracja: 14 sty 2016, 14:20
- Imię: Witek
- Auto: ASTRA K
- Silnik: 1.0 XFL
- Województwo: lubelskie
Felgi 18" do ASTRY K 1.0 105 KM
Witam. Zastanawiam się nad zakupem felg 18" do mojej AK 1.0T. Nr katalogowy GM 13409655. Proszę Was o opinię i informację czy do tego silnika 1.0 nie ma przeciwwskazań co do tak dużego koła? Czy nie jest przypadkiem tak, że wysokość zawieszenia i moc silnika dyskwalifikuje takie koła? Ps. Opony 225/40R18 Felga 7.5Jx18H2.
Pozdrawiam
Witek
Pozdrawiam
Witek
- woody23
- Posty: 78
- Rejestracja: 31 sty 2016, 14:25
- Imię: Jacek
- Auto: Astra H, Astra K
- Silnik: Z16XER, B14XFL
- Województwo: podkarpackie
- Kontakt:
Z tego co mi wiadomo to rozmiar 225/40 R18 jest dopuszczony przez producenta do stosowania w Astrze K od silnika 1.4 dla silnika 1.0 największy dopuszczalny rozmiar to 225/45 R17
- vic
- Posty: 58
- Rejestracja: 14 sty 2016, 14:20
- Imię: Witek
- Auto: ASTRA K
- Silnik: 1.0 XFL
- Województwo: lubelskie
Spytam jak laik, a co by było gdybym założył te 18"? Czy wersja z silnikiem 1.4 w istotnych dla tego zagadnienia oprócz mocy czymś się różni? Gwarancja, etc.? Ps. Pytam z czystej ciekawości.
Pozdrawiam Witek
Pozdrawiam Witek
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 8:48
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: małopolskie
Duża i szeroka opona (17-, 18-cali) to: lepsza przyczepność na suchym, niestety okupiona wyższym zużyciem paliwa (w stosunku do 16-cali), gorsza przyczepność na mokrym (w stosunku do 16-cali), gorsze przyspieszenie samochodu (w stosunku do 16-cali), szybsze zużycie zawieszenia (koło znacznie cięższe niż 16-cali). Takie są prawa fizyki.
Tutaj coś o tym piszą - chodzi m.in. o typ przekładni kierowniczej (z ograniczeniem kąta obrotu kierownicy, czy bez):
[External Link Removed for Guests]
Tutaj coś o tym piszą - chodzi m.in. o typ przekładni kierowniczej (z ograniczeniem kąta obrotu kierownicy, czy bez):
[External Link Removed for Guests]
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Nic, jeździłbyś. Koło 17" wg instrukcji to opona 225/45R17 natomiast 18" to 225/40R18vic pisze:QR_BBPOST a co by było gdybym założył te 18"?
różnica w średnicy zewnętrznej to 3mm (mniej niz 0,5%)
[External Link Removed for Guests]
dla auta to praktycznie bez różnicy, czy założysz 17 czy 18" stosując zalecane rozmiary opon.
To tak praktycznie, natomiast formalnie wersja z silnikiem 1.0 nie jest homologowana z kołami 18" zatem mogą być problemy w ASO z gwarancją lub z ubezpieczycielem w czasie kolizji. Mogą, ale nie muszą, to zależy od człowieka i sytuacji
EDIT:
to wynika z potrzeby odprowadzenia większej ilości wody spod większej powierzchni opony. ma to zastosowanie o ile porównuje się opony jednego rodzaju/typu/producenta.Asterix2004 pisze:QR_BBPOST gorsza przyczepność na mokrym (w stosunku do 16-cali)
Stosując lepszą, szerszą oponę 17 czy 18" w stosunku do 16", które z reguły zakładają na pierwszy montaż, to przyczepność na mokrym może być o niebo lepsza na tej szerszej. Mam w swojej oponę o szerokości 235 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 i przyczepność na mokrym bije na głowę w stosunku do opon typu ContiEcoControl, Primacy 3 czy inne montowane 16" na pierwszy montaż.
Montaż większych, szerszych kół ma niewątpliwie jedną wadę, jest znacznie droższy. Jeśli jednak to nie przeszkadza i nie idzie się na kompromisy jakościowe, to jak najbardziej warto. Choć w tym przypadku, czyli silnik 1.0 to 17" jest chyba maxem
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
To może ktoś mi wytłumaczy taki fenomen jaki miałem w swoim 1.9 TDI:
1. Opony letnie R17 225/45 Dunlop SP SportMaxx RT - drugi bieg na mokrej nawierzchni (a nawet na suchej, ale śliskiej) i bez najmniejszych problemów mogłem zabuksować kołami.
2. Opony zimowe R15 195/65 Dunlop SP Sport 01 (chyba, w każdym razie zwykła, wąska zimówka) - drugi bieg i najmniejszych szans na zabuksowanie kołami, dopiero na śniegu/lodzie.
Fakt, że letnie w zakręcie trzymały się ładnie, ale przy ruszaniu na mokrym miałem z nimi spory problem :/
Na logikę szerokie opony powinny lepiej radzić sobie przy ruszaniu/przyspieszaniu.
1. Opony letnie R17 225/45 Dunlop SP SportMaxx RT - drugi bieg na mokrej nawierzchni (a nawet na suchej, ale śliskiej) i bez najmniejszych problemów mogłem zabuksować kołami.
2. Opony zimowe R15 195/65 Dunlop SP Sport 01 (chyba, w każdym razie zwykła, wąska zimówka) - drugi bieg i najmniejszych szans na zabuksowanie kołami, dopiero na śniegu/lodzie.
Fakt, że letnie w zakręcie trzymały się ładnie, ale przy ruszaniu na mokrym miałem z nimi spory problem :/
Na logikę szerokie opony powinny lepiej radzić sobie przy ruszaniu/przyspieszaniu.
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
To już fizyka. Na węższej oponie masz większy nacisk na cm² powierzchni. To w porównaniu w dobrą oponą może dać taki efekt. Dlatego zaleca się węższe opony na zimę.
-
- Posty: 450
- Rejestracja: 17 lip 2011, 16:19
- Imię: Darek
- Auto: Tigra-A,Celica2ZZ-GE
- Silnik: 2.0 16V/1.8 VVTL-i
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań/Berlin
18 stki do silnika 1.0 ? Masakra.
Podłubane 1.8 ,tigra z wyposażeniem ponadfabrycznym
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Lekka felga do tego lekka wąska opona i będzie ok.
Pisze o lekkiej oponie bo ostatnio zauważyłem że pomiędzy moimi zimówkami : fulda kontra kormoran jest 1,5 kg różnicy, a rozmiar i zużycie takie samo
Kuta felga też będzie sporo lżejsza
Pisze o lekkiej oponie bo ostatnio zauważyłem że pomiędzy moimi zimówkami : fulda kontra kormoran jest 1,5 kg różnicy, a rozmiar i zużycie takie samo
Kuta felga też będzie sporo lżejsza
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 sie 2013, 21:07
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Astra 1.6 2007
- Silnik: Z16XER
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
To ja się podłączę z pytaniem skoro już mowa o 18". Trochę boję się fabrycznych felg 18" - czy różnica w komforcie/ryzyko uszkodzenia felgi lub podwozia będzie dużo większa w porównaniu do 17"? Różnica w profilu to ok 1 cm.
Jak rozumiem różnicy w osiągach nie powinno być praktycznie żadnej jako, że szerokość opony jest taka sama - 225. Z tego, co sprawdzałem, to różnica w cenie opon to 10-30 zł na oponie, więc niewiele.
Jak rozumiem różnicy w osiągach nie powinno być praktycznie żadnej jako, że szerokość opony jest taka sama - 225. Z tego, co sprawdzałem, to różnica w cenie opon to 10-30 zł na oponie, więc niewiele.