Astra K - TPMS - czujniki ciśnienia w oponach - jaki typ, czym i w jaki sposób zaprogramować
-
- Posty: 1050
- Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
- Imię: Przemek
- Auto: Golf VII
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
Astra K - TPMS - czujniki ciśnienia w oponach
Ja to bym się w programowanie chinolem nie bawił, a już napewno nie w czyimś samochodzie.
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
To stawiaszmarwisn pisze:QR_BBPOST Jak pokażesz mi gdzie w sofcie masz zakładkę z wyborem astry K to stawiam browara...
[External Link Removed for Guests]
Oczywiście żarcik, bo wiem, że masz na myśli soft od chinola
Kolego, podobieństwa kończą się na 2010 roku. Polski soft do chinola jest własnie z 2010 roku. W wersji angielskiej Vaux-com jest z 2013 roku. Oryginał jest ze stycznia 2016 roku.corsa12i pisze:QR_BBPOST nie wiem dlaczego piszesz że chinolem nie przecież on się niczym nie różni od oryginału
Najwięcej funkcji op-com dla aut Astra J, Insignia, Mokka, Corsa E czyli opartych na nowej elektronice, dostał w 2013 roku i w 2015, oraz teraz w 2016.
Soft w 2010 ledwo mógł się z tymi autami połączyć.
Astra H, Corsa D, Vectra C to pod względem elektroniki i oprogramowania nie mają nic wspólnego z nowszymi autami.
No i op-com nawet ten z 2016 roku nie programuje czujników ciśnienia. Jest to zupełnie inny system i wymaga nizależnego programatora.
EDIT:
z tego co widzę to ver. 120309a, czyli z 2012 roku.corsa12i pisze:QR_BBPOST ja mam np Vaux-com z 2014
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 11 cze 2016, 15:25
- Auto: samurai, carisma, vectra, czekam AK
- Województwo: małopolskie
ok tak jak pisałem bawiłem się tylko na VC więc nie wiem jak w nowszych dziękuję za infokmy pisze:QR_BBPOST Kolego, podobieństwa kończą się na 2010 roku. Polski soft do chinola jest własnie z 2010 roku. W wersji angielskiej Vaux-com jest z 2013 roku. Oryginał jest ze stycznia 2016 roku
mam 2 opcomy 2008 2010 i 2 vauxcom 2012 i 2014 wrzuciłem akurat zrzut z tego który mam na stacjonarnym co nie zmienia faktu że nie można nim programować i tyle. nie mniej jednak uważam że niedługo będzie i nowsze oprogramowanie chinoli więć może jakąś diagnostykę będzie można robić.kmy pisze:QR_BBPOST z tego co widzę to ver. 120309a, czyli z 2012 roku
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
Diagnostykę można robić i chinolem, ale nie wszystkich silników.
Tu jest poradnik co można zrobić w J i insigniach. K jeszcze nie zbadana, choć już mam w swoim op-comie, tylko auta nie mam do podłączenia
http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=833504
Tu jest poradnik co można zrobić w J i insigniach. K jeszcze nie zbadana, choć już mam w swoim op-comie, tylko auta nie mam do podłączenia
http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=833504
-
- Posty: 143
- Rejestracja: 21 lis 2015, 18:47
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFT 6T35
- Województwo: Zagranica - UE
Coś ciekawego dla K można włączyć co nie jest włączone standardowo? (w sumie temat dobry na osobny wątek bo tu ciut offtopic)
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
Jak ktoś się zdecyduje i podjedzie do mnie, to możemy posprawdzać, co jest w opcjach wyswietlacza.
Jak pisałem, nie mam dostępu do K, żeby sprawdzić.
Jak pisałem, nie mam dostępu do K, żeby sprawdzić.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 cze 2016, 11:12
- Imię: Rafał
- Auto: AK
- Silnik: 1.6T
- Województwo: śląskie
Witam
Podłączę się do wątku, bo właśnie jestem na etapie składania kół zimowych do Astry K, której jeszcze nie odebrałem (i pewnie do września nie odbiorę), ale zimówkę teraz warto kupić.
Generalnie składam drugi komplet felg z oponami zimowymi i z tego co wyczytałem muszę nabyć również komplet czujników.
Czujniki Schradera GM#13506028 można nabyć za 250zł komplet - wklejam link, mam nadzieję że nie naruszam regulaminu: [External Link Removed for Guests]
I teraz mam następujące pytania:
1. Gdzie mogę nabyć programator do owych czujników w rozsądnej cenie - widziałem sugestie, że na ali express ale jak to dokładnie wygląda, najlepiej link.
2. Co można zrobić z czujnikami z poziomu samochodu, w wyposażeniu zgodnie z umową widnieje pozycja "możliwość ręcznej kalibracji czujników" czy jakoś tak.
pozdrawiam
Podłączę się do wątku, bo właśnie jestem na etapie składania kół zimowych do Astry K, której jeszcze nie odebrałem (i pewnie do września nie odbiorę), ale zimówkę teraz warto kupić.
Generalnie składam drugi komplet felg z oponami zimowymi i z tego co wyczytałem muszę nabyć również komplet czujników.
Czujniki Schradera GM#13506028 można nabyć za 250zł komplet - wklejam link, mam nadzieję że nie naruszam regulaminu: [External Link Removed for Guests]
I teraz mam następujące pytania:
1. Gdzie mogę nabyć programator do owych czujników w rozsądnej cenie - widziałem sugestie, że na ali express ale jak to dokładnie wygląda, najlepiej link.
2. Co można zrobić z czujnikami z poziomu samochodu, w wyposażeniu zgodnie z umową widnieje pozycja "możliwość ręcznej kalibracji czujników" czy jakoś tak.
pozdrawiam
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Ja zakupiłem konkretnie ten :
EL-50448 TPMS Tire Pressure Monitor Sensor Activatior
[External Link Removed for Guests]
Chińczyk co prawda nie wie czy ten programator współpracuje z czujnikami od AK, ale są to te same czujniki co w Oplu Mokka (zrobiłem zwiad w ASO).
W necie jest film instruktażowy opublikowany przez dealera Opla Dixi Car gdzie pokazują jak programować czujniki w tym aucie. I używają takiego właśnie programatora.
[External Link Removed for Guests]
Owa "ręczna kalibracja czujników" to możliwość zmiany ustawień parametrów czujników w BC.
Możesz ustawić : lekka, ecco lub maks. W zależności od stanu obciążenia samochodu i zalecanego ciśnienia w oponach.
Poniżej zalecane ciśnienia dla HB i ST :
EL-50448 TPMS Tire Pressure Monitor Sensor Activatior
[External Link Removed for Guests]
Chińczyk co prawda nie wie czy ten programator współpracuje z czujnikami od AK, ale są to te same czujniki co w Oplu Mokka (zrobiłem zwiad w ASO).
W necie jest film instruktażowy opublikowany przez dealera Opla Dixi Car gdzie pokazują jak programować czujniki w tym aucie. I używają takiego właśnie programatora.
[External Link Removed for Guests]
Owa "ręczna kalibracja czujników" to możliwość zmiany ustawień parametrów czujników w BC.
Możesz ustawić : lekka, ecco lub maks. W zależności od stanu obciążenia samochodu i zalecanego ciśnienia w oponach.
Poniżej zalecane ciśnienia dla HB i ST :
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 maja 2016, 17:55
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra K ST 1.4T 125
- Silnik: B14XFL
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Odense DK
Ciekawe skąd różnica dla ST między B14XFL a B14XFT w ustawieniu komfortowym przód 220 vs 250. B14XFL to chyba ten sam silnik ograniczony softem tylko?
Na niemieckim forum widziałem też link do programatora niby nie z Chin: [External Link Removed for Guests]. Ale cena 2-3x wyższa niż klon.
Na niemieckim forum widziałem też link do programatora niby nie z Chin: [External Link Removed for Guests]. Ale cena 2-3x wyższa niż klon.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Jak dla mnie to dokładnie ten sam sprzęt. Tyle,że koleś kupił w chinach kilkanaście sztuk i ma na miejscu.
Ja zapłaciłem jakieś 150 pln (jakaś promocja była). U niego 450 pln...
Te silniki mają inne turbo (wg ASO). Ale różnica faktycznie spora.
Ja zapłaciłem jakieś 150 pln (jakaś promocja była). U niego 450 pln...
Te silniki mają inne turbo (wg ASO). Ale różnica faktycznie spora.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]