Astra K - TPMS - czujniki ciśnienia w oponach - jaki typ, czym i w jaki sposób zaprogramować

VectorOPC

Astro-maniak
Posty: 1050
Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
Imię: Przemek
Auto: Golf VII
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

Astra K - TPMS - czujniki ciśnienia w oponach

#31

Nieprzeczytany post autor: VectorOPC »

Ja to bym się w programowanie chinolem nie bawił, a już napewno nie w czyimś samochodzie.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#32

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

marwisn pisze:QR_BBPOST Jak pokażesz mi gdzie w sofcie masz zakładkę z wyborem astry K to stawiam browara...
To stawiasz :)

[External Link Removed for Guests]

Oczywiście żarcik, bo wiem, że masz na myśli soft od chinola :)
corsa12i pisze:QR_BBPOST nie wiem dlaczego piszesz że chinolem nie przecież on się niczym nie różni od oryginału
Kolego, podobieństwa kończą się na 2010 roku. Polski soft do chinola jest własnie z 2010 roku. W wersji angielskiej Vaux-com jest z 2013 roku. Oryginał jest ze stycznia 2016 roku.

Najwięcej funkcji op-com dla aut Astra J, Insignia, Mokka, Corsa E czyli opartych na nowej elektronice, dostał w 2013 roku i w 2015, oraz teraz w 2016.
Soft w 2010 ledwo mógł się z tymi autami połączyć.

Astra H, Corsa D, Vectra C to pod względem elektroniki i oprogramowania nie mają nic wspólnego z nowszymi autami.

No i op-com nawet ten z 2016 roku nie programuje czujników ciśnienia. Jest to zupełnie inny system i wymaga nizależnego programatora.

EDIT:
corsa12i pisze:QR_BBPOST ja mam np Vaux-com z 2014
z tego co widzę to ver. 120309a, czyli z 2012 roku.

corsa12i

Astro-maniak
Posty: 65
Rejestracja: 11 cze 2016, 15:25
Auto: samurai, carisma, vectra, czekam AK
Województwo: małopolskie

#33

Nieprzeczytany post autor: corsa12i »

kmy pisze:QR_BBPOST Kolego, podobieństwa kończą się na 2010 roku. Polski soft do chinola jest własnie z 2010 roku. W wersji angielskiej Vaux-com jest z 2013 roku. Oryginał jest ze stycznia 2016 roku
ok tak jak pisałem bawiłem się tylko na VC więc nie wiem jak w nowszych dziękuję za info
kmy pisze:QR_BBPOST z tego co widzę to ver. 120309a, czyli z 2012 roku
mam 2 opcomy 2008 2010 i 2 vauxcom 2012 i 2014 wrzuciłem akurat zrzut z tego który mam na stacjonarnym co nie zmienia faktu że nie można nim programować i tyle. nie mniej jednak uważam że niedługo będzie i nowsze oprogramowanie chinoli więć może jakąś diagnostykę będzie można robić.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#34

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Diagnostykę można robić i chinolem, ale nie wszystkich silników.

Tu jest poradnik co można zrobić w J i insigniach. K jeszcze nie zbadana, choć już mam w swoim op-comie, tylko auta nie mam do podłączenia :)

http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=833504

arekx

Astro-maniak
Posty: 143
Rejestracja: 21 lis 2015, 18:47
Auto: Astra K
Silnik: B14XFT 6T35
Województwo: Zagranica - UE

#35

Nieprzeczytany post autor: arekx »

Coś ciekawego dla K można włączyć co nie jest włączone standardowo? (w sumie temat dobry na osobny wątek bo tu ciut offtopic)

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#36

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Jak ktoś się zdecyduje i podjedzie do mnie, to możemy posprawdzać, co jest w opcjach wyswietlacza.
Jak pisałem, nie mam dostępu do K, żeby sprawdzić.

rafal767

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 07 cze 2016, 11:12
Imię: Rafał
Auto: AK
Silnik: 1.6T
Województwo: śląskie

#37

Nieprzeczytany post autor: rafal767 »

Witam

Podłączę się do wątku, bo właśnie jestem na etapie składania kół zimowych do Astry K, której jeszcze nie odebrałem (i pewnie do września nie odbiorę), ale zimówkę teraz warto kupić.
Generalnie składam drugi komplet felg z oponami zimowymi i z tego co wyczytałem muszę nabyć również komplet czujników.
Czujniki Schradera GM#13506028 można nabyć za 250zł komplet - wklejam link, mam nadzieję że nie naruszam regulaminu: [External Link Removed for Guests]

I teraz mam następujące pytania:
1. Gdzie mogę nabyć programator do owych czujników w rozsądnej cenie - widziałem sugestie, że na ali express ale jak to dokładnie wygląda, najlepiej link.
2. Co można zrobić z czujnikami z poziomu samochodu, w wyposażeniu zgodnie z umową widnieje pozycja "możliwość ręcznej kalibracji czujników" czy jakoś tak.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#38

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Ja zakupiłem konkretnie ten :
EL-50448 TPMS Tire Pressure Monitor Sensor Activatior
[External Link Removed for Guests]


Chińczyk co prawda nie wie czy ten programator współpracuje z czujnikami od AK, ale są to te same czujniki co w Oplu Mokka (zrobiłem zwiad w ASO).

W necie jest film instruktażowy opublikowany przez dealera Opla Dixi Car gdzie pokazują jak programować czujniki w tym aucie. I używają takiego właśnie programatora.

[External Link Removed for Guests]

Owa "ręczna kalibracja czujników" to możliwość zmiany ustawień parametrów czujników w BC.

Możesz ustawić : lekka, ecco lub maks. W zależności od stanu obciążenia samochodu i zalecanego ciśnienia w oponach.

Poniżej zalecane ciśnienia dla HB i ST :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

atilaks

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 18 maja 2016, 17:55
Imię: Sebastian
Auto: Astra K ST 1.4T 125
Silnik: B14XFL
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Odense DK

#39

Nieprzeczytany post autor: atilaks »

Ciekawe skąd różnica dla ST między B14XFL a B14XFT w ustawieniu komfortowym przód 220 vs 250. B14XFL to chyba ten sam silnik ograniczony softem tylko?

Na niemieckim forum widziałem też link do programatora niby nie z Chin: [External Link Removed for Guests]. Ale cena 2-3x wyższa niż klon.

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#40

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Jak dla mnie to dokładnie ten sam sprzęt. Tyle,że koleś kupił w chinach kilkanaście sztuk i ma na miejscu.

Ja zapłaciłem jakieś 150 pln (jakaś promocja była). U niego 450 pln...


Te silniki mają inne turbo (wg ASO). Ale różnica faktycznie spora.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ