Astra K - TPMS - czujniki ciśnienia w oponach - jaki typ, czym i w jaki sposób zaprogramować
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Astra K - TPMS - czujniki ciśnienia w oponach - jaki typ, czym i w jaki sposób zaprogramować
W Astrze K są montowane czujniki o symbolu :13506028 (producent SCHRADER)
Wyglądają tak :
Ceny:
ASO - 240 pln za sztukę
Internet - 130 pln ([External Link Removed for Guests])
Allego - od 70 pln
Można je programować za pomocą programatora EL-50448. Do nabycia w dobrej cenie na Ali Express. Polecam tego sprzedawcę :
[External Link Removed for Guests]
Sama procedura programowania jest bardzo prosta i wygląda tak :
[External Link Removed for Guests]
Wyglądają tak :
Ceny:
ASO - 240 pln za sztukę
Internet - 130 pln ([External Link Removed for Guests])
Allego - od 70 pln
Można je programować za pomocą programatora EL-50448. Do nabycia w dobrej cenie na Ali Express. Polecam tego sprzedawcę :
[External Link Removed for Guests]
Sama procedura programowania jest bardzo prosta i wygląda tak :
[External Link Removed for Guests]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2016, 18:26 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 18 maja 2016, 23:55
- Imię: Paweł
- Auto: AK Elite ST
- Silnik: B14XFT_6T35
- Województwo: mazowieckie
Pytanie laika w tym temacie:
1. Każda przełożenie kół wymaga programowania? - domyślam się że tak, więc trzeba liczyć na ASO jeśli to robią lub mieć gdzieś fachowy zakład, który zaprogramuje także zmienione kółka w aucie
2. Przekładanie gum na tę samą felgę przy nie fachowej usłudze może skutkować uszkodzeniem czujnika. Po przełożeniu występuje konieczność ponownego programowania, czy czujniki jeśli nie uszkodzone pamiętają swoją pozycję jeśli felga ląduję w tym samym miejscu?
3. Co się dzieje z czujnikami, czy mają jakieś własne zasilanie, gdy odstawimy pełne koło na okres przeciwnej aury?
1. Każda przełożenie kół wymaga programowania? - domyślam się że tak, więc trzeba liczyć na ASO jeśli to robią lub mieć gdzieś fachowy zakład, który zaprogramuje także zmienione kółka w aucie
2. Przekładanie gum na tę samą felgę przy nie fachowej usłudze może skutkować uszkodzeniem czujnika. Po przełożeniu występuje konieczność ponownego programowania, czy czujniki jeśli nie uszkodzone pamiętają swoją pozycję jeśli felga ląduję w tym samym miejscu?
3. Co się dzieje z czujnikami, czy mają jakieś własne zasilanie, gdy odstawimy pełne koło na okres przeciwnej aury?
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
1. Każde przełożenie wymaga programowania. Koszt w ASO lub u gumiarza jakieś 70-100 pln.
2. Jak będzie kowal to uszkodzi czujnik przy zmianie opon.
3. Auto pamięta pozycje czujnika i koło po przekładce musi być w tym samym miejscu.
4. Zasilane baterią - twałość 10 lat (w teorii)
2. Jak będzie kowal to uszkodzi czujnik przy zmianie opon.
3. Auto pamięta pozycje czujnika i koło po przekładce musi być w tym samym miejscu.
4. Zasilane baterią - twałość 10 lat (w teorii)
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 709
- Rejestracja: 30 kwie 2015, 23:00
- Imię: Radek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B16SHT
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
czujniki programujesz w odpowiedniej kolejności - dzięki temu samochód wie który czujnik jest który....
Programator do czujników kosztuje 200 - 300 zł. Nie trzeba programować u gumiarza czy ASO... Co daje sporą oszczędność na przestrzeni wspomnianych 10 lat...
Programator do czujników kosztuje 200 - 300 zł. Nie trzeba programować u gumiarza czy ASO... Co daje sporą oszczędność na przestrzeni wspomnianych 10 lat...
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
Czy ja dobrze rozumiem, że chcesz je założyć do AH?marwisn pisze:QR_BBPOST Za kilka dam info czy można je programować za pomocą programatora EL-50448. Jak doleci od żółtych braci.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Czy ja dobrze rozumiem, że przegapiłeś zmianę auta w moim profilu .
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- komisarzryba
- Posty: 162
- Rejestracja: 25 kwie 2016, 16:59
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFT 6T35
- Województwo: łódzkie
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
Wiem o czym jest rozmowa, natomiast plany nie zostały wyszczególnione, stąd moje pytanie
Jedynie awatar zdradza i mnie zastanawia. W profilu jest AH, w podpisie jest AH, nie chwaliłeś się bydlaku!
A już miałem nadzieję, że będę miał instrukcję jak sobie czujniki dołożyć
Jedynie awatar zdradza i mnie zastanawia. W profilu jest AH, w podpisie jest AH, nie chwaliłeś się bydlaku!
A już miałem nadzieję, że będę miał instrukcję jak sobie czujniki dołożyć
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Zrobiłem update i teraz jest po bożemu. Jak się nie chwalę. Najaktywniejszy wątek w dziale Astry K .FalconTech pisze:QR_BBPOST
Jedynie awatar zdradza i mnie zastanawia. W profilu jest AH, w podpisie jest AH, nie chwaliłeś się bydlaku!
Trafi się chętny to przy montażu zrobię tutka. U siebie i tak bym nie robił. Zbędny gadżetFalconTech pisze:QR_BBPOST
A już miałem nadzieję, że będę miał instrukcję jak sobie czujniki dołożyć
EDIT:
Skąd te informacje?bergmen pisze:QR_BBPOSTmały błąd - nie trzeba programować czujników przy przekładce oponmarwisn pisze:QR_BBPOST
Wariant z jednym kompletem kół :
W Poznaniu za przekladkę opon na alusach biorą 100 pln. Programowanie powiedzmy 50 pln (póki co najtaniej znalazłem za 69 pln).
Taka akcja dwa razy w roku daje wydatek 300 pln. Z perspektywy przytoczonych 10 lat daje to sumę 3000 pln. Dolicz koszt zakupu zimówek jakieś 1000 pln (jak masz 16“).
Koszt w totalu 4000 pln.
Z tego co piszą w sieci, instrukcji auta ( i potwierdził mi to pracownik ASO) w zeszłym roku opel zmienił system i czujniki w nowych autach muszą być za każdym razem programowane jeżeli się go zresetuje.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- komisarzryba
- Posty: 162
- Rejestracja: 25 kwie 2016, 16:59
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFT 6T35
- Województwo: łódzkie
w instrukcji jest napisane, ze przy każdej zmianie opon trzeba zrobić "serwis" czujnikow i wtedy wymagane jest ponowne ich programowanie. jeśli się ich nie będzie ruszac, to nie ma takiej potrzeby.
béton brut