Strona 1 z 1

Kwestia ciśnienia

: 24 maja 2021, 17:40
autor: CthulhuPL
Witam, niedawno zmieniłem astrę J na astrę K i chciałem zapytać o ciśnienie w oponach. Na letnich mam 205 55 r16 Continental Eco Contact 6 i wedle tabliczki dla max 3 osób ciśnienie powinno być 240p 220t. Przy większym obciążeniu nawet 2,7. Czy potwierdzacie to? A zimówki zostały mi z astry J ale są to 205 60 r16 a więc nieco "grubsze". Jakie ciśnienie będzie trzeba zastosować do zimówek? Tak przy okazji z ciekawości kiedyś Jotką jechałem w góry z pełnym 4 osobowym obciążeniem plus bagaż na full na ciśneiniu 2,2 p i t oraz drugi raz jechalem w tej samej konfiguracj z 2,3p i 2,7t i nie wyczułęm żadnej różnicy. Jak to jest z tym w kóńcu? Aha i rozumiem ze jesli producent zaleca dane cisnienie w oponach, np 2,4 z przodu a 2,2 z tylu w mojej K, to mówimy tu o cisnieniu na zimnych oponach? Czyli mam sie nie przejmowac jak w trakcie jazdy komputer pokazuje ze cisnienie uroslo np do 2,6?

Re: Kwestia ciśnienia

: 24 maja 2021, 17:59
autor: Adler
Odpowiedzi na Twoje pytania znajdziesz w tym poradniku: [External Link Removed for Guests]

Re: Kwestia ciśnienia

: 24 maja 2021, 18:06
autor: heinrich12
Koła zawsze pompuje się (na zimnych) przed jazdą, ewentualnie krótki dojazd do stacji paliw. Podane ciśnienia np. na klapce wlewu paliwa dotyczą zimnych kół - np. rano. To, że ciśnienie wzrośnie to jest prawidłowe zjawisko, opony w czasie jazdy rozgrzewają się co powoduje wzrost ciśnienia. Część kierowców popełnia błąd w czasie podróż, wjeżdżają na stację sprawdzić ciśnienie w kołach i upuszczają nadmiar, który wydaje się im, że jest zbyt duży. Nie masz czym się martwić - wszystko jest ok. - prawidłowo. Pozdrawiam.

Re: Kwestia ciśnienia

: 24 maja 2021, 21:23
autor: Adler
CthulhuPL pisze:
24 maja 2021, 17:40
Jakie ciśnienie będzie trzeba zastosować do zimówek?
(...)
Aha i rozumiem ze jesli producent zaleca dane cisnienie w oponach, np 2,4 z przodu a 2,2 z tylu w mojej K, to mówimy tu o cisnieniu na zimnych oponach?
Zacytuję ze wspomnianego poradnika:
Wielu kierowców zastanawia się czy wartość ciśnienia na zimę i na lato powinna być inna. Zawsze trzeba przestrzegać parametrów podanych przez producenta samochodu, ale jednocześnie warto pamiętać o związku temperatury powietrza z ciśnieniem opon. Jeśli wiemy, że zapowiadane są duże spadki temperatur to pompując koła warto podnieść poziom ciśnienia opon zimowych o 0,2 bara w porównaniu do wartości stosowanych przy temperaturach letnich. Oszczędzi to konieczności ponownego odwiedzenia stacji benzynowej czy serwisu w celu dopompowania kół.

Re: Kwestia ciśnienia

: 25 maja 2021, 10:13
autor: CthulhuPL
Z tymi zimówkami to bardziej chodziło mi o to że mam je grubsze niż letnie bo 60 a nie 55 i stąd zacząłem się zastanawiać czy ciśnienie dla nich będzie takie samo jak dla letnich ale nie patrzyłem pod kątem warunków atmosferycznych tylko samych parametrów opony.

Re: Kwestia ciśnienia

: 25 maja 2021, 12:09
autor: heinrich12
Napisałeś: ,,mam je grubsze niż letnie bo 60 a ...." , raczej wyższe o 5% w stosunku do szerokości opony porównując to do Twoich letnich = 55. Pozdrawiam.

Re: Kwestia ciśnienia

: 25 maja 2021, 13:05
autor: CthulhuPL
heinrich12 pisze:
25 maja 2021, 12:09
Napisałeś: ,,mam je grubsze niż letnie bo 60 a ...." , raczej wyższe o 5% w stosunku do szerokości opony porównując to do Twoich letnich = 55. Pozdrawiam.
Dlatego w pierwszym poście dałem "grubsze" w cudzysłowiu. Wiem że chodzi o to że są wyższe o 5% :) Pytam czy mogę zastosować do nich te same wartości ciśnienia co w letnich, niższych?

Re: Kwestia ciśnienia

: 25 maja 2021, 13:48
autor: heinrich12
Moim zdaniem - bez problemu, możesz zastosować te same wartości, to jest zbyt mała różnica aby sobie tym ,,głowę zawracać". Pozdrawiam.