Astra V

hennd1

Zbanowany
Posty: 241
Rejestracja: 27 sty 2013, 22:32
Imię: Eryk
Auto: Astra ST
Silnik: 1,4 T LPG
Województwo: śląskie

Re: Astra V

#41

Nieprzeczytany post autor: hennd1 »

hehe stary 1,4 turbo też zmodyfikowali(czytaj obniżyli masę) zastosowali aluminium i tp. czyli punktem odniesienia były papierowe silniki TSI od VW-ja.
Środek też w najniższej wersji d... nie urywa.

FragMaster

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 31 sie 2015, 9:28
Auto: Szukam
Województwo: mazowieckie

#42

Nieprzeczytany post autor: FragMaster »

Rzeczywiście w najtańszej wersji strasznie ubogo. Ten srebrny plastik ma zadatki, żeby w realu wyglądać tandetnie.

hennd1

Zbanowany
Posty: 241
Rejestracja: 27 sty 2013, 22:32
Imię: Eryk
Auto: Astra ST
Silnik: 1,4 T LPG
Województwo: śląskie

#43

Nieprzeczytany post autor: hennd1 »

Co tam "wyciągną" marketingiem jak Vw-na w reklamach idealny w realu tsi tragedia.
Wiekszość ludzi i tak poleci jak muchy do lepu, bo dalej myśli steoretypami.
Najbardziej śmieszy mnie to ,że wszędzie w sponsorowanych artykulach Opel nie odnosi sie do modeli konkurencji( bo już im dawno odjechała) tylko do porzedniczki Astry J ( a to,że poprzedniczka kloc był ocieżały i wogóle tragedia ,a teraz wycieliśmy wam trochę podwozia, usuneliśmydrożek Watta i zobaczcie jest 150 kg lżejsza i ma zajebiste osiagi.
A jak się tak obiektywnie patrzy to ta Astra V przy poprzednich modelach wygląda jak samochód jednorazowy

Usunięty użytkownik 7781

#44

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 7781 »

Parę dni temu miałem okazję siedzieć i widzieć na żywo nowa piątkę. Niestety tylko kilka minut, ale pierwsze wrażenia i wnioski jakieś są. Napisze więc może trochę o plusach i minusach.
+
Fajna sylwetka, auto wygląda zdecydowanie świeżej i lżej. Jak dla mnie jest to kontynuacja stylistyki z czwórki. Widać to zwłaszcza z boku. Silnik był 1.6 CDTI 135 kucy. Spokojnie dawał radę. Jeżeli spalanie jest takie jak kolega mówił tzn. 4.8 przy dynamicznej jeździe to jak najbardziej na plus. Miły dźwięk dla ucha, fajnie się wkręca, i dobrze ciągnie te budę.
Nie była to podstawowa wersja, ale dobrze i fajnie miał wykonane wnętrze. Nad środkowym tunelem plastik obity był skora. Fajne zegary, aczkolwiek szkoda że tylko w dwóch tubach, a nie jak w czwórce w czterech. Duży kolorowy wyświetlacz między zegarami, i taki sam na środku. Jasne podświetlenie wnętrza (jasny błękit). Bardzo dobre fotele kubełki. W porównaniu do astry trzeciej generacji które miałem okazję użytkować to wręcz ogromny postęp. W końcu siedzi się w nich tak jak powinno. W trojce siedziało się na boczkach, a tutaj robią to co powinny czyli są obok ud i je podtrzymują (może w czwórce też tak było-nie wiem). Z tyłu sporo miejsca. Przy wzroście 176 cm spokojnie się mieściłem i nogami nie dotykałem przedniego fotela. Dobry dostęp do ISOFIXa poprzez plastikowe prowadnice. Otwieranie bagażnika nareszcie ukryte w znaczku Opla. Bez żadnych listew, wnęk, rączek, itd., itp.
-
Na minus są dwie sprawy które mnie zaskoczyły. Pierwsza to bardzo mały bagażnik, a druga to tylna belka w zawiasie, dodatkowo okrojona o drążki Watta. Jak dla mnie to ogromny krok wstecz, bo trakcją temu autu bliżej będzie do astry III jak do konkurencji. Komfort też na tym pewnie ucierpi. Zresztą jak ktoś jeździł na belce i wielowachaczu to będzie wiedział o czym mówię.

Poza tym z tyłu auta jest jakaś wnęka. Jest ona tuż za belką, ale przed kołem zapasowym. Tutaj mogę się mylić bo tego nie sprawdziłem, ale wydaje mi się że będzie tam schowany akumulator. Tak bynajmniej mi to gabarytowo wyglądało. Za tą wnęką z kolei jest duża przestrzeń. Może w jakiejś wersji będzie tam schowany tłumik końcowy bądź coś innego bo podłoga jest bardzo wysoko w tym miejscu poprowadzona i stąd ten mały bagażnik. Tego nie wiem, bo w tej wersji od belki do tylu szła tylko rura, bez końcowego tłumika.Jeżeli ktoś ma więcej informacji to może niech potwierdzi bądź zaprzeczy bo to takie moje spostrzeżenia.Tak czy inaczej myślę że tu była ostra walka z masą, a do tego jeszcze żeby dobrze rozkład mas dopasować, aku poszedł to tyłu. Zresztą pod maską miejsca za wiele też nie było. Dodatkowo dach będzie spawany a nie zgrzewany. Jak to wygląda to można podglądnąć w grupie VAG, bo to ten sam patent. Nie ma po prostu tej plastikowej listwy na dachu

I tyle moich spostrzeżeń. Szczerze mówiąc sporo tych rzeczy które opisałem konkurencja już od dawna stosuje Na pełną ocenę trzeba i tak poczekać, bo przez parę minut ciężko dobrze ocenić samochód czy jest dobry czy zły.

hennd1

Zbanowany
Posty: 241
Rejestracja: 27 sty 2013, 22:32
Imię: Eryk
Auto: Astra ST
Silnik: 1,4 T LPG
Województwo: śląskie

#45

Nieprzeczytany post autor: hennd1 »

Też mi innowacje jak tak ostro walczyli z masą i wycieli drążek Watta i przy okazji inne rzeczy to mogli zrobić lifting Astry H (nadal wizualnie świeża konstrukcja) tylko ,że za Astrę H Classic z silnikiem XER- 1,6 115 KM średnia wersja wyp. ( kierownica ze skóry, felgi strukturalne 16 ,czujnik cofania,klimatyzacja ,czarny metalik,pelny komp.pokładowy ESP, ABS,radio cd/mp3) w 2012 roku zapłaciłem 45 tys.
A tutaj podobna konstrukcja ze słabszym silnikiem w gołej wersji:cyt samar:

"Opel Astra V w podstawowej wersji wyposażenia Essentia kosztuje 59.900 PLN. Jest to cena bardzo atrakcyjna jak na ten segment aut. Zwłaszcza gdy zważymy, iż otrzymujemy w niej nie tylko zupełnie nowy, efektywny i efektowny pojazd, który dzięki nowoczesnym rozwiązaniom konstrukcyjnym schudł do 200kg w porównaniu z poprzednikiem ale również biorąc pod uwagę długą listę wyposażenia standardowego: klimatyzację manualną, radio CD300 z łączem Bluetooth, portalami USB i AUX, przednie światła do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia, centralny zamek, a także komplet systemów wspierających bezpieczeństwo czynne, takich jak ESPplus z systemem ABS oraz system HSA ułatwiający ruszanie pod wzniesienia. W wyposażeniu wersji podstawowej znalazło się również sześć poduszek powietrznych oraz system składania pedałów w razie wypadku. Bazowym silnikiem jest wolnossąca jednostka o pojemności 1.4 litra i mocy 100KM, współpracujący z pięciobiegową skrzynią manualną. "

Poza tym silnik 1,4 turbo w astrze K ma obnizoną masę i bezpośredni wtrysk, czyli można zapomnieć o instalacji fabrycznej Opla ,która była ładowana do starego 1,4 turbo w astrze J.

Opel ładowal za dużo materiałów i bajerów w poprzedni model Astrę J , była to średniodopracowana aczkolwiek solidna konstrukcja.
Były duże koszty , mały zysk dlatego poszli drogą Volkwagena .A na tle obecnej konkurencji Astra K niczym się nie specjalnie wyróżnia
Radzę kupić w ostatniej chwili za ok. 60 tys Astrę J najlepiej 1,4 t nawet z LPG obojętnie w jakiej wersji nadwozia byleby nie SEDAN Classic (właśnie od 1września dali dodatkowy upust 2 tys zł ale powycinali w nim wszystko co sie dało min maty wygłuszające i pewnie warstwę oynku jak to w classicach).

aras2

Astro-maniak
Posty: 1258
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 10 razy
Kontakt:

#46

Nieprzeczytany post autor: aras2 »

Na stronie Opla już jest cennik na Astrę K : [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]

Maxiu

Astro-maniak
Posty: 2406
Rejestracja: 02 wrz 2008, 16:35
Auto: Astra
Województwo: Zagranica - Azja

#47

Nieprzeczytany post autor: Maxiu »

Cennik wyglada niezle
Ostatnio zmieniony 06 mar 2016, 19:38 przez Maxiu, łącznie zmieniany 2 razy.

keszelski

Astro-maniak
Posty: 115
Rejestracja: 10 kwie 2013, 12:54
Imię: Leszek
Auto: Astra IV
Silnik: 1,6 / 115 KM
Województwo: śląskie

#48

Nieprzeczytany post autor: keszelski »

@ maczu, jesteś pewien, że żadna IV po lifcie nie ma watta? Jakoś nie mogę w to uwierzyć, tj. nie zgadza mi się z moim stanem wiedzy, ale może ...

aras2

Astro-maniak
Posty: 1258
Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
Imię: Arek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 10 razy
Kontakt:

#49

Nieprzeczytany post autor: aras2 »

Moja po lifcie ma drążek Watta.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]

Maxiu

Astro-maniak
Posty: 2406
Rejestracja: 02 wrz 2008, 16:35
Auto: Astra
Województwo: Zagranica - Azja

#50

Nieprzeczytany post autor: Maxiu »

Jak sie prowadzi wg.Ciebie
Ostatnio zmieniony 16 gru 2015, 5:38 przez Maxiu, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ