Jak zrobić automatyczny wyłącznik funkcji Start / Stop w Astrze K

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

Jak zrobić automatyczny wyłącznik funkcji Start / Stop w Astrze K

#11

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Odnoszę się do Astry K. Jak widać w AJ jest to inaczej rozwiązane.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Jevle

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 01 lip 2017, 10:05
Imię: MIREK
Auto: ASTRA J
Silnik: A14XER
Województwo: zachodniopomorskie

#12

Nieprzeczytany post autor: Jevle »

Sukces.
Po długiej walce (szukaniu "opóźnionego" +12V) zrobione. Ale od początku i konkretnie. Problemem jest fakt, że prawie wszędzie +12V w pojeździe pojawiają się równocześnie. Ja to zrobiłem tak. Zastosowałem przekaźnik ASE 5TS5 (z podstawką i przesyłką 56 zł). Podłączenia: styk 1 - złącza włącznika świateł (kabel fiolet z zielonym paskiem), 2 - masa pojazdu, 5 - +12V z S/S (niebieski), 3 - kabel czarny S/S. Czas T1 przekaźnika na 5s. (to jego max), T2 do 2 s. Wszystko umieściłem w panelu środkowym na dole po stronie pasażera (trzeba zdjąć dolną osłonę) owijając gąbką termiczną (do izolozacji rur), aby podczas jazdy przekaźnik nie pukał o metal lub plastik. :D

Awatar użytkownika
qbi8625

Astro-maniak
Posty: 255
Rejestracja: 24 paź 2017, 9:17
Imię: Kuba
Auto: Astra J ST/Astra K HB
Silnik: A14NET LPG/B16DTR
Rocznik: 2014
Województwo: pomorskie
Pomocny: 5 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: qbi8625 »

Fajny tutorial, czekam właśnie na przesyłkę z przekaźnikiem. Zobaczymy czy w mojej 1.6 BiTurbo też tak gładko pójdzie. Ciągłe wyłączanie S/S irytuje....

Awatar użytkownika
techie

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 31 sty 2021, 13:43
Imię: Franek
Auto: Astra K
Silnik: 1.4, 150KM S&S
Rocznik: 2019
Województwo: małopolskie

#14

Nieprzeczytany post autor: techie »

Ja chciałem zachować gwarancję, więc musiałem użyć czegoś zewnętrznego (co fizycznie wciśnie przycisk).

Padło na SwitchBot z ESP32 łączącym sie do niego przez Bluetooth.
ESP32 ma w sobie kawałek kodu, który się odpala po uruchomieniu samochodu (i dostaniu prądu z gniazda zapalniczki na konsoli centralnej). Następnie przechodzi w stan czuwania. Działa to bardzo niezawodnie i nigdy nie miałem z tym urządzeniem problemu.

1. Przyklejacie SwitchBot-a do konsoli

Kod: Zaznacz cały

https://www.switch-bot.com/products/switchbot-bot
(ja zapłaciłem 145PLN, bo zamawiałem sam z pełną przesyłką)
2. Kupujecie sobie ESP32 D1 Mini ze znanego portalu za 41PLN i wgrywacie sobie soft:

Kod: Zaznacz cały

https://github.com/mmglodekk/switchbot-esp32
Nastepnie ESP32 podłączacie do ładowarki USB wpiętej w centralną konsolę.

Czyli w najgorszym wypadku cały koszt to 186zł.
SwitchBot działa na baterii. Od listopada nie zaliczył żadnej wtopy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
zbych1972

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 10 sie 2021, 17:01
Imię: Zbigniew
Auto: Astra K
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik: 2017
Województwo: pomorskie

#15

Nieprzeczytany post autor: zbych1972 »

Witam
To mój pierwszy post
Po przeczytaniu Waszych postów postanowiłem coś zrobić z tym S & S
Do układu użyłem tego przekażnika [External Link Removed for Guests] oraz gniazda [External Link Removed for Guests] i gniazda bezpiecznika [External Link Removed for Guests].
Zasilanie z przewodów gniazda zapalniczki natomiast styki robocze podłączone pod przewody start stop (1 i 4 pin żyła czarna i biała)
Drugi taimer na przekżniku na max.
Wszystko działa jak należy.
Cały układ w konsoli koło lewarka.
Dziękuję za wszystkie wcześniejsze posty na ten temat, dzięki nim zabrałem się za to.

Awatar użytkownika
kecram

Astro-maniak
Posty: 851
Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
Silnik: A20DTH
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódzkie
Pomocny: 6 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: kecram »

Nie myśleliście może o wyjęciu bezpiecznika od SS?

Wysłane z Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
pyrak

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 30 maja 2022, 21:33
Auto: Astra K
Województwo: mazowieckie

#17

Nieprzeczytany post autor: pyrak »

Cześć,
Czy orientujecie się czy nr pinów różnią się w zależności od rodzaju panelu z przyciskami, tj. czy są to piny 1 i 4 zarówno w panelu z 4 jak i 6 przyciskami?

gnacki

Astro-maniak
Posty: 445
Rejestracja: 10 mar 2015, 21:04
Auto: Astra H
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Pomocny: 5 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: gnacki »

Nie różnią się.

Awatar użytkownika
Spider2800

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 21 lut 2023, 11:32
Imię: sdfghm
Auto: sdagh
Rocznik: 2045
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 2 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: Spider2800 »

Witam
Jestem tu pierwszy raz.
Po zapoznaniu się z dostępnymi informacjami doszedłem do wniosku, że sam ogarnę na przekaźniku ASE 5ts20 to w swojej Asterce K.
Zasilanie z przewodów gniazda zapalniczki (fiolet +, czarny -) natomiast styki robocze podłączone pod przewody start stop (1 i 4 pin żyła czarna i biała).
Gniazdo zapalniczki można wyjąć bez rozbierania konsoli przy pomocy haczyka z drutu i płaskiego wkrętarka.
Na przekaźniku czas zwłoki ustawiłem na maxa, czas zwarcia styków na min.
Po uruchomieniu auta po ok. 18 s/s automatycznie się dezaktywuje.
Jednak zauważyłem jeden problem. Nie mam możliwości ponownego włączenia systemu s/s z przycisku. Postanowiłem wyjąć ww. przekaźnik (po zdemontowaniu przekaźnika instalacja powróciła do stanu pierwotnego) jednak dalej przycisk jest nie aktywny. Bez przekaźnika s/s jest aktywne i nie można wykluczyć z przycisku (lampka na przycisku nie świeci). Z przekaźnikiem dezaktywuje się automatycznie i przycisk oczywiście nie działa (lampka na przycisku się świeci).
Brak możliwości powrotu do stanu przed modyfikacją.
Zastanawiam się czy u was jest tak samo. Czy może coś u mnie się popsuło.
Dziękuję za pomoc.

[size=85][color=green]Dodano po 7 minutach 7 sekundach:[/color][/size]
Podłączyłem się pod pin nr 1 czarny kolor i 4 biały cienki. Na zdjęciu kostkę widać jest odwrotnie. W rzeczywistości pin 1czarny jest z lewej strony, następnie żółty, biały gruby i pin czwarty biały cienki

Crazy

Klubowicz AKP
Posty: 282
Rejestracja: 31 gru 2021, 11:27
Imię: Dawid
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Rocznik: 2012
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 20 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: Crazy »

A ta cudowna wtyczka z alixpress pod maska nie dziala? 😉
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy, BCM, CIM. OPEL wszystkie modele do 2022r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Astra J, K i inne. Zapraszam

ODPOWIEDZ