Jak zrobić automatyczny wyłącznik funkcji Start / Stop w Astrze K
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Jak zrobić automatyczny wyłącznik funkcji Start / Stop w Astrze K
Odnoszę się do Astry K. Jak widać w AJ jest to inaczej rozwiązane.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- Jevle
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 lip 2017, 10:05
- Imię: MIREK
- Auto: ASTRA J
- Silnik: A14XER
- Województwo: zachodniopomorskie
Sukces.
Po długiej walce (szukaniu "opóźnionego" +12V) zrobione. Ale od początku i konkretnie. Problemem jest fakt, że prawie wszędzie +12V w pojeździe pojawiają się równocześnie. Ja to zrobiłem tak. Zastosowałem przekaźnik ASE 5TS5 (z podstawką i przesyłką 56 zł). Podłączenia: styk 1 - złącza włącznika świateł (kabel fiolet z zielonym paskiem), 2 - masa pojazdu, 5 - +12V z S/S (niebieski), 3 - kabel czarny S/S. Czas T1 przekaźnika na 5s. (to jego max), T2 do 2 s. Wszystko umieściłem w panelu środkowym na dole po stronie pasażera (trzeba zdjąć dolną osłonę) owijając gąbką termiczną (do izolozacji rur), aby podczas jazdy przekaźnik nie pukał o metal lub plastik.
Po długiej walce (szukaniu "opóźnionego" +12V) zrobione. Ale od początku i konkretnie. Problemem jest fakt, że prawie wszędzie +12V w pojeździe pojawiają się równocześnie. Ja to zrobiłem tak. Zastosowałem przekaźnik ASE 5TS5 (z podstawką i przesyłką 56 zł). Podłączenia: styk 1 - złącza włącznika świateł (kabel fiolet z zielonym paskiem), 2 - masa pojazdu, 5 - +12V z S/S (niebieski), 3 - kabel czarny S/S. Czas T1 przekaźnika na 5s. (to jego max), T2 do 2 s. Wszystko umieściłem w panelu środkowym na dole po stronie pasażera (trzeba zdjąć dolną osłonę) owijając gąbką termiczną (do izolozacji rur), aby podczas jazdy przekaźnik nie pukał o metal lub plastik.
- qbi8625
- Posty: 255
- Rejestracja: 24 paź 2017, 9:17
- Imię: Kuba
- Auto: Astra J ST/Astra K HB
- Silnik: A14NET LPG/B16DTR
- Rocznik: 2014
- Województwo: pomorskie
- Pomocny: 5 razy
Fajny tutorial, czekam właśnie na przesyłkę z przekaźnikiem. Zobaczymy czy w mojej 1.6 BiTurbo też tak gładko pójdzie. Ciągłe wyłączanie S/S irytuje....
- techie
- Posty: 1
- Rejestracja: 31 sty 2021, 13:43
- Imię: Franek
- Auto: Astra K
- Silnik: 1.4, 150KM S&S
- Rocznik: 2019
- Województwo: małopolskie
Ja chciałem zachować gwarancję, więc musiałem użyć czegoś zewnętrznego (co fizycznie wciśnie przycisk).
Padło na SwitchBot z ESP32 łączącym sie do niego przez Bluetooth.
ESP32 ma w sobie kawałek kodu, który się odpala po uruchomieniu samochodu (i dostaniu prądu z gniazda zapalniczki na konsoli centralnej). Następnie przechodzi w stan czuwania. Działa to bardzo niezawodnie i nigdy nie miałem z tym urządzeniem problemu.
1. Przyklejacie SwitchBot-a do konsoli
(ja zapłaciłem 145PLN, bo zamawiałem sam z pełną przesyłką)
2. Kupujecie sobie ESP32 D1 Mini ze znanego portalu za 41PLN i wgrywacie sobie soft:
Nastepnie ESP32 podłączacie do ładowarki USB wpiętej w centralną konsolę.
Czyli w najgorszym wypadku cały koszt to 186zł.
SwitchBot działa na baterii. Od listopada nie zaliczył żadnej wtopy.
Padło na SwitchBot z ESP32 łączącym sie do niego przez Bluetooth.
ESP32 ma w sobie kawałek kodu, który się odpala po uruchomieniu samochodu (i dostaniu prądu z gniazda zapalniczki na konsoli centralnej). Następnie przechodzi w stan czuwania. Działa to bardzo niezawodnie i nigdy nie miałem z tym urządzeniem problemu.
1. Przyklejacie SwitchBot-a do konsoli
Kod: Zaznacz cały
https://www.switch-bot.com/products/switchbot-bot
2. Kupujecie sobie ESP32 D1 Mini ze znanego portalu za 41PLN i wgrywacie sobie soft:
Kod: Zaznacz cały
https://github.com/mmglodekk/switchbot-esp32
Czyli w najgorszym wypadku cały koszt to 186zł.
SwitchBot działa na baterii. Od listopada nie zaliczył żadnej wtopy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- zbych1972
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 sie 2021, 17:01
- Imię: Zbigniew
- Auto: Astra K
- Silnik: 1.6 cdti
- Rocznik: 2017
- Województwo: pomorskie
Witam
To mój pierwszy post
Po przeczytaniu Waszych postów postanowiłem coś zrobić z tym S & S
Do układu użyłem tego przekażnika [External Link Removed for Guests] oraz gniazda [External Link Removed for Guests] i gniazda bezpiecznika [External Link Removed for Guests].
Zasilanie z przewodów gniazda zapalniczki natomiast styki robocze podłączone pod przewody start stop (1 i 4 pin żyła czarna i biała)
Drugi taimer na przekżniku na max.
Wszystko działa jak należy.
Cały układ w konsoli koło lewarka.
Dziękuję za wszystkie wcześniejsze posty na ten temat, dzięki nim zabrałem się za to.
To mój pierwszy post
Po przeczytaniu Waszych postów postanowiłem coś zrobić z tym S & S
Do układu użyłem tego przekażnika [External Link Removed for Guests] oraz gniazda [External Link Removed for Guests] i gniazda bezpiecznika [External Link Removed for Guests].
Zasilanie z przewodów gniazda zapalniczki natomiast styki robocze podłączone pod przewody start stop (1 i 4 pin żyła czarna i biała)
Drugi taimer na przekżniku na max.
Wszystko działa jak należy.
Cały układ w konsoli koło lewarka.
Dziękuję za wszystkie wcześniejsze posty na ten temat, dzięki nim zabrałem się za to.
- pyrak
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 maja 2022, 21:33
- Auto: Astra K
- Województwo: mazowieckie
Cześć,
Czy orientujecie się czy nr pinów różnią się w zależności od rodzaju panelu z przyciskami, tj. czy są to piny 1 i 4 zarówno w panelu z 4 jak i 6 przyciskami?
Czy orientujecie się czy nr pinów różnią się w zależności od rodzaju panelu z przyciskami, tj. czy są to piny 1 i 4 zarówno w panelu z 4 jak i 6 przyciskami?
- Spider2800
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 lut 2023, 11:32
- Imię: sdfghm
- Auto: sdagh
- Rocznik: 2045
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 2 razy
Witam
Jestem tu pierwszy raz.
Po zapoznaniu się z dostępnymi informacjami doszedłem do wniosku, że sam ogarnę na przekaźniku ASE 5ts20 to w swojej Asterce K.
Zasilanie z przewodów gniazda zapalniczki (fiolet +, czarny -) natomiast styki robocze podłączone pod przewody start stop (1 i 4 pin żyła czarna i biała).
Gniazdo zapalniczki można wyjąć bez rozbierania konsoli przy pomocy haczyka z drutu i płaskiego wkrętarka.
Na przekaźniku czas zwłoki ustawiłem na maxa, czas zwarcia styków na min.
Po uruchomieniu auta po ok. 18 s/s automatycznie się dezaktywuje.
Jednak zauważyłem jeden problem. Nie mam możliwości ponownego włączenia systemu s/s z przycisku. Postanowiłem wyjąć ww. przekaźnik (po zdemontowaniu przekaźnika instalacja powróciła do stanu pierwotnego) jednak dalej przycisk jest nie aktywny. Bez przekaźnika s/s jest aktywne i nie można wykluczyć z przycisku (lampka na przycisku nie świeci). Z przekaźnikiem dezaktywuje się automatycznie i przycisk oczywiście nie działa (lampka na przycisku się świeci).
Brak możliwości powrotu do stanu przed modyfikacją.
Zastanawiam się czy u was jest tak samo. Czy może coś u mnie się popsuło.
Dziękuję za pomoc.
[size=85][color=green]Dodano po 7 minutach 7 sekundach:[/color][/size]
Podłączyłem się pod pin nr 1 czarny kolor i 4 biały cienki. Na zdjęciu kostkę widać jest odwrotnie. W rzeczywistości pin 1czarny jest z lewej strony, następnie żółty, biały gruby i pin czwarty biały cienki
Jestem tu pierwszy raz.
Po zapoznaniu się z dostępnymi informacjami doszedłem do wniosku, że sam ogarnę na przekaźniku ASE 5ts20 to w swojej Asterce K.
Zasilanie z przewodów gniazda zapalniczki (fiolet +, czarny -) natomiast styki robocze podłączone pod przewody start stop (1 i 4 pin żyła czarna i biała).
Gniazdo zapalniczki można wyjąć bez rozbierania konsoli przy pomocy haczyka z drutu i płaskiego wkrętarka.
Na przekaźniku czas zwłoki ustawiłem na maxa, czas zwarcia styków na min.
Po uruchomieniu auta po ok. 18 s/s automatycznie się dezaktywuje.
Jednak zauważyłem jeden problem. Nie mam możliwości ponownego włączenia systemu s/s z przycisku. Postanowiłem wyjąć ww. przekaźnik (po zdemontowaniu przekaźnika instalacja powróciła do stanu pierwotnego) jednak dalej przycisk jest nie aktywny. Bez przekaźnika s/s jest aktywne i nie można wykluczyć z przycisku (lampka na przycisku nie świeci). Z przekaźnikiem dezaktywuje się automatycznie i przycisk oczywiście nie działa (lampka na przycisku się świeci).
Brak możliwości powrotu do stanu przed modyfikacją.
Zastanawiam się czy u was jest tak samo. Czy może coś u mnie się popsuło.
Dziękuję za pomoc.
[size=85][color=green]Dodano po 7 minutach 7 sekundach:[/color][/size]
Podłączyłem się pod pin nr 1 czarny kolor i 4 biały cienki. Na zdjęciu kostkę widać jest odwrotnie. W rzeczywistości pin 1czarny jest z lewej strony, następnie żółty, biały gruby i pin czwarty biały cienki
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 31 gru 2021, 11:27
- Imię: Dawid
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2012
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 6 razy
- Pomocny: 22 razy
A ta cudowna wtyczka z alixpress pod maska nie dziala?
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy, BCM, CIM. OPEL wszystkie modele do 2022r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Astra J, K i inne. Zapraszam