Skrzynia af40 szarpie podczas wrzucania D i po dłuższym trzymaniu na hamulcu.

Skrzynia AISIN, 6 biegowa + R, 440 Nm, waga 97 kg, 7 litrów oleju Dexron VI
Awatar użytkownika
Lukaszlkm99

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 28 lip 2019, 18:01
Imię: Łukasz
Auto: Astra J sports tourer
Silnik: 2.0 cdti
Województwo: wielkopolskie

Skrzynia af40 szarpie podczas wrzucania D i po dłuższym trzymaniu na hamulcu.

#1

Nieprzeczytany post autor: Lukaszlkm99 » 28 lip 2019, 21:09

Witam wszystkich. Pacjent to Astra j sports tourer 2012r 2.0 CDTI ze skrzynia automatyczna aisin af40. Auto kupiłem dwa miesiące temu w Niemczech z przebiegiem 180tys. Jeżdżąc w Polsce krótkie trasy nie zauważyłem większych problemów z szarpaniem. Raz na jakiś czas na światłach. Jadąc trasę 800km zaczął się problem. Po dłuższym trzymaniu na hamulcu auto szarpnie mocno zanim ruszy. Tak samo po wrzuceniu z R albo P na D. Zauważyłem że przy staniu w korku czy na światłach z wrzuceniu z N na D problem praktycznie nie występuje. Na zimnym silniku problem ten nie występuje. Dopiero jak auto się rozgrzeje dzieje się tak za każdym razem. Szarpniecie jest bardzo mocne. Nie wiem czy w skrzyni był wymieniany olej, takowych rzeczy nie widzę w książeczkach serwisowych od niemieckiego sprzedawcy. Nie wiem również czy sterownik skrzyni był aktualizowany. Za tydzień wracam do Polski i chce zacząć coś robić z tą skrzynia ale nie wiem od czego najlepiej się zabrać. Ktoś miał podobny problem. Reszta biegów działa dobrze, redukuje też dobrze

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5120
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: Signum
Silnik: Z19DTH
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 2 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: FalconTech » 12 sie 2019, 19:25

Lukaszlkm99 pisze:
28 lip 2019, 21:09
Zauważyłem że przy staniu w korku czy na światłach z wrzuceniu z N na D problem praktycznie nie występuje.
Każda książka odradza takich praktyk. Skrzynię powinno się trzymać cały czas na D, po chwil sama powinna odpuścić. To szarpanie to prawdopodobnie efekt ponownego załączenia napędu po puszczeniu hamulca.

Staraj się nie naciskać gazu dopóki auto samo nie ruszy. Jak będziesz miał okazję to wymień olej.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czewony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

ODPOWIEDZ