Witam, panowie ponieważ to mój pierwszy samochód w automacie mam kilka pytań. Mianowicie czy podczas krótkich postojow (korek, światła, przejazd kolejowy) przerzucać z D na N i odwrotnie czy trzymać po porostu na hamulcu? Kolejna sprawa czy przy przełączeniu na P ręczny hamulec jest konieczny ? ( chodzi o to czy po przełączeniu na P to delikatne przetoczenie do momentu blokady napędów może być szkodliwe dla skrzyni) . Z góry dzięki
Pozdrawiam
AF40 2.0 cdti jak używać?
- Michalty
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 mar 2017, 15:16
- Imię: Michał
- Auto: Astra J 2.0 CDTI
- Silnik: A20DTH
- Województwo: łódzkie
- Misza
- Posty: 1491
- Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
- Silnik: A16LET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 11 razy
- Kontakt:
W czasie postojów nie przełączaj z D na N - noga na hamulcu, ew. ręczny.
Sprawa druga - na równej nawierzchni nie zawsze zaciągam hamulec, na pochyłym parkingu staram się zawsze to robić.
Automat, to fajna sprawa.
I pamiętaj o wymianie oleju w skrzyni!
Sprawa druga - na równej nawierzchni nie zawsze zaciągam hamulec, na pochyłym parkingu staram się zawsze to robić.
Automat, to fajna sprawa.
I pamiętaj o wymianie oleju w skrzyni!
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Dodałbym, żeby unikać długotrwałego trzymania na pozycji N. Jak przyjdzie gdzieś postać, a musisz mieć silnik włączony to zmień na pozycję P. W pozycji N skrzynia nie jest napędzana i nie jest smarowana. No i niedozwolone jest przełączanie na N i jazda na tzw dobiegu, czyli odnosząc do manuala "na luzie"
Szerokości i bezawaryjności. Fajny zestaw A20DTH i AF40-6
Szerokości i bezawaryjności. Fajny zestaw A20DTH i AF40-6
- Michalty
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 mar 2017, 15:16
- Imię: Michał
- Auto: Astra J 2.0 CDTI
- Silnik: A20DTH
- Województwo: łódzkie
Czyli wszystko jasne nawet w manualu luz się wrzucac tuż przed zatrzymanie choć niektórzy twierdzą że na luzie można dojechać do skrzyżowania 500m i wtedy auto nie pobiera paliwa hehe
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
Na luzie nic silnika nie ciągnie więc bez paliwa się zatrzyma. Ci sami mądrzy twierdzą, że bez paliwa na zjeździe z góry tak samo zgaśnie bo niby jak miałby się dalej kręcić? Ale nie o tym temat
Jako user AF40-6 również potwierdzam słowa przedmówców.
Należy unikać by auto "zapierało" się o skrzynię w pozycji P. Ja po zatrzymaniu się w miejscu parkowania daje N, puszczam hamulec i zaciągam ręczny i dopiero na P.
Jako user AF40-6 również potwierdzam słowa przedmówców.
Należy unikać by auto "zapierało" się o skrzynię w pozycji P. Ja po zatrzymaniu się w miejscu parkowania daje N, puszczam hamulec i zaciągam ręczny i dopiero na P.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- JEMI
- Posty: 709
- Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
- Imię: MARCIN
- Auto: Gx2
- Silnik: x18xe1 oraz z18xe
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
terkotka w skrzyni to urzadzenie nadzwyczaj solidne
oczywiscie nieoznacza to ze mozna blokowac kola na P podczas jazdy
albo nie uzywac recznego podczas postoju na stromiznach
ale jakies nieznaczne gorki nie uczynia temu urzadzeniu zadnej szkody
jesli chodzi o N to u mnie naprzyklad sterownik skrzyni wylacza bieg po chwili postoju
naprzyklad na swiatlach
nastepuje takie automatyczne zluzowanie niezaleznie odemnie
tak jest w G niewiem jak jest w J
pozatym jedna rada taka jak dla mnie istotna
nie jezdzij z reka na lewarku biegow
bo mi juz kilka razy sie zdarzylo ze podczas hamowania nieco mocniejszego
reka swoja bezwladnoscia wylaczyla bieg (z D na N) zupelnie nieswiadomie
poczym nastapilo wcisniecie gazu i zdziwienie ze samochod wyje a nie jedzie
oczywiscie nieoznacza to ze mozna blokowac kola na P podczas jazdy
albo nie uzywac recznego podczas postoju na stromiznach
ale jakies nieznaczne gorki nie uczynia temu urzadzeniu zadnej szkody
jesli chodzi o N to u mnie naprzyklad sterownik skrzyni wylacza bieg po chwili postoju
naprzyklad na swiatlach
nastepuje takie automatyczne zluzowanie niezaleznie odemnie
tak jest w G niewiem jak jest w J
pozatym jedna rada taka jak dla mnie istotna
nie jezdzij z reka na lewarku biegow
bo mi juz kilka razy sie zdarzylo ze podczas hamowania nieco mocniejszego
reka swoja bezwladnoscia wylaczyla bieg (z D na N) zupelnie nieswiadomie
poczym nastapilo wcisniecie gazu i zdziwienie ze samochod wyje a nie jedzie
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY