AF40 2.0 cdti jak używać?

Skrzynia AISIN, 6 biegowa + R, 440 Nm, waga 97 kg, 7 litrów oleju Dexron VI
Awatar użytkownika
Michalty

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 11 mar 2017, 15:16
Imię: Michał
Auto: Astra J 2.0 CDTI
Silnik: A20DTH
Województwo: łódzkie

AF40 2.0 cdti jak używać?

#1

Nieprzeczytany post autor: Michalty »

Witam, panowie ponieważ to mój pierwszy samochód w automacie mam kilka pytań. Mianowicie czy podczas krótkich postojow (korek, światła, przejazd kolejowy) przerzucać z D na N i odwrotnie czy trzymać po porostu na hamulcu? Kolejna sprawa czy przy przełączeniu na P ręczny hamulec jest konieczny ? ( chodzi o to czy po przełączeniu na P to delikatne przetoczenie do momentu blokady napędów może być szkodliwe dla skrzyni) . Z góry dzięki
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Misza »

W czasie postojów nie przełączaj z D na N - noga na hamulcu, ew. ręczny.
Sprawa druga - na równej nawierzchni nie zawsze zaciągam hamulec, na pochyłym parkingu staram się zawsze to robić.
Automat, to fajna sprawa.
I pamiętaj o wymianie oleju w skrzyni!
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Dodałbym, żeby unikać długotrwałego trzymania na pozycji N. Jak przyjdzie gdzieś postać, a musisz mieć silnik włączony to zmień na pozycję P. W pozycji N skrzynia nie jest napędzana i nie jest smarowana. No i niedozwolone jest przełączanie na N i jazda na tzw dobiegu, czyli odnosząc do manuala "na luzie"

Szerokości i bezawaryjności. Fajny zestaw A20DTH i AF40-6 :)

Awatar użytkownika
Michalty

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 11 mar 2017, 15:16
Imię: Michał
Auto: Astra J 2.0 CDTI
Silnik: A20DTH
Województwo: łódzkie

#4

Nieprzeczytany post autor: Michalty »

Czyli wszystko jasne nawet w manualu luz się wrzucac tuż przed zatrzymanie choć niektórzy twierdzą że na luzie można dojechać do skrzyżowania 500m i wtedy auto nie pobiera paliwa hehe

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Na luzie nic silnika nie ciągnie więc bez paliwa się zatrzyma. Ci sami mądrzy twierdzą, że bez paliwa na zjeździe z góry tak samo zgaśnie bo niby jak miałby się dalej kręcić? Ale nie o tym temat ;)

Jako user AF40-6 również potwierdzam słowa przedmówców.
Należy unikać by auto "zapierało" się o skrzynię w pozycji P. Ja po zatrzymaniu się w miejscu parkowania daje N, puszczam hamulec i zaciągam ręczny i dopiero na P.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

terkotka w skrzyni to urzadzenie nadzwyczaj solidne
oczywiscie nieoznacza to ze mozna blokowac kola na P podczas jazdy
albo nie uzywac recznego podczas postoju na stromiznach
ale jakies nieznaczne gorki nie uczynia temu urzadzeniu zadnej szkody
jesli chodzi o N to u mnie naprzyklad sterownik skrzyni wylacza bieg po chwili postoju
naprzyklad na swiatlach
nastepuje takie automatyczne zluzowanie niezaleznie odemnie
tak jest w G niewiem jak jest w J
pozatym jedna rada taka jak dla mnie istotna
nie jezdzij z reka na lewarku biegow
bo mi juz kilka razy sie zdarzylo ze podczas hamowania nieco mocniejszego
reka swoja bezwladnoscia wylaczyla bieg (z D na N) zupelnie nieswiadomie
poczym nastapilo wcisniecie gazu i zdziwienie ze samochod wyje a nie jedzie
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

ODPOWIEDZ