Przemyśle tego Fuchsa, pogadam tez o nim z mechanikami którzy zajmują się skrzyniami automatycznymi.
Byłem tochę bezczelny i zapytałem przedstawiciela Petra Canada o słabe punkty olejów asb firmy Fuchsa ... i dostałem odpowiedź : znaczna niestabilność indeksu lepkości w funkcji temperatury. Spadek indeksu lepkości oleju ze wzrostem temperatury nie jest pożądanym ani miłym zjawiskiem dla asb . Zeniu dla sprawiedliwości zapytaj Fuchsa o słabe strony olejów Petra Canada.
Odnośnie Fuchsa to pisałem do sklepu który sprzedaje tej olej i w odpowiedzi dostałem, że olej jak najbardziej nadaje się do AF40 i jest nawet lepszy od oryginalnego GM.
Osobiście myślę ze którego oleju bym nie kupił nie dowiem się czy jest dobry dopóki go nie zaleje do skrzyni.
Wymiana oleju nie jest u mnie sprawą pilną dlatego jeszcze się zastanowię, podzwonię, popisze do rożnych firm i zobaczymy co będzie. Najważniejsze jest to żeby olej był dobry, a cena to tylko cena.
Dodano po 2 minutach 34 sekundach:
astera.png
Wrzucam maila którego dostałem odnośnie Fuchsa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tez myślę ze jak zapytam Castrola co jest złego w olejach Mobila to znajdą kilka wad i na odwrót. Najlepiej byłoby się zapytać niezależnego warsztatu/sklepu który się tym zajmuje na co dzień.
No po internecie kursuje opinia, ze do AF40 mozna lac zwyklego Dexrona VI (a 6000SL to nic innego) ale ja tam wole jednak wlac cos z AW-1.
Jakos pezekonal mnie ten 4400
Witam wszystkich.
Mam pewien dylemat bo ta skrzynia AF40 jest montowana także w citroenie C5 i w Volvo.
Tam procedura wymiany oleju jest nieco inna w końcowej fazie.
Nie ma tam czegoś takiego jak dolewanie oleju na sam koniec po doprowadzeniu do ustalenia prawidłowego poziomu oleju.
linki do C5 i volvo [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
pozdrawiam
Znalazłem coś na temat wymiany oleju pod linkiem [External Link Removed for Guests] Cytuję:
Witam,kupiłem OPLA INSIGNIE 118 kW - 160KM z 2008 r.... Automat u Opla Insigni to japoński Aisin AF40. Konieczny jest do niego olej o specyfkacji JWS 3309 lub AW1. Pełna wymiana to 7 litrów oleju (taka jest pojemność skrzyni) ale przy wymianie dynamicznej będzie potrzeba jakieś 12-13 litrów. Wymiana częsciowa to 3 litry oleju. Konieczność wymiany oleju w tej skrzyni po przebiegu 80 tys km lub po 6 latach eksploatacji. Gdyby nie można było zastosować wymiany całkowitej to 2-3 krotna wymiana częściowa (tzw. metoda statyczna) bardzo przyzwoicie oczyści dotychczasowy olej w skrzyni. Poza tym warto może na ten temat poszukać czegoś na forum użytkowników Opla bo z pewnością mają większe doświadczenia w tym względzie. Przy wymianie oleju w automacie można skorzystać zarówno z ASO lub serwisu skrzyń automatycznych. Z reguły ich wiedza na ten temat jest większa niż w ASO.