Te skrzynie AF-40 AISIN montowali w Vectrach C i mają często ponad 300 czy 400 tys km przebiegu.
Te skrzynie nie lubią ostrych startów, sprintów spod świateł idp ... natomiast wyśmienicie sobie radzą w czasie normalnego ruchu.
Trzeba normalnie ruszać, bez ostrych sprintów, a przynajmniej nie za każdym razem zmienić olej i będzie jeździć
Oczywiście co któryś egzemplarz zapewne ulegnie awarii, bo to tylko urządzenie
ale na pewno nie jest to skrzynia o błędach konstrukcyjnych, gdzie każda w końcu trafia do warsztatu
No i należy pamiętać, że ta skrzynia była stosowana w kilkunastu markach aut w Europie i na świecie
Skrzynia AF40 AISIN Problemy
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 27 sie 2019, 10:32
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J Opc Line
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Popatrz na stronie Insigni co o niej piszą w google zaraz wyskakują opinie tez o tej skrzyni.
cytat:
Typowe problemy użytkowników automatycznej skrzyni biegów AISIN TF80SC to szarpanie oraz brak napędu. Przyczyny niejednokrotnie posiadają wspólny mianownik w postaci wadliwego kosza C1 (nadmierne wycieranie trybów powoduje przedostawanie się zanieczyszczeń do oleju przekładniowego). W ten sposób często ulegają uszkodzeniu elektrozawory sterownika. Sam sterownik także nie grzeszy nadmierną żywotnością i z czasem ulega mechanicznemu zużyciu.
Taki tylko skrót.
cytat:
Typowe problemy użytkowników automatycznej skrzyni biegów AISIN TF80SC to szarpanie oraz brak napędu. Przyczyny niejednokrotnie posiadają wspólny mianownik w postaci wadliwego kosza C1 (nadmierne wycieranie trybów powoduje przedostawanie się zanieczyszczeń do oleju przekładniowego). W ten sposób często ulegają uszkodzeniu elektrozawory sterownika. Sam sterownik także nie grzeszy nadmierną żywotnością i z czasem ulega mechanicznemu zużyciu.
Taki tylko skrót.
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Doskonale to znam na forum insigni jestem już 5 lat od pięciu lat użytkuję też sam właśnie ten najbardziej awaryjny zestaw, czyli silnik A20DTH z automatyczną skrzynią AF40-6 Jak się zapisywałem na forum AKP to praktycznie nie było z kim pogadać o takim zestawie w astrze J dlatego się właśnie tam zapisałem.
Określenie "typowe problemy" dotyczy najczęściej objawiającej się usterki, ale aby mieć obraz całości to trzeba jeszcze znać statystyki występowania awarii po 100, 150 czy 200 tys. km. Nie ma co wpadać w panikę, jeśli awaryjność jest na poziomie 5 czy 7 %. Ile jest opisanych przypadków awarii tej skrzyni a ile tych skrzyni jeździ w insigniach, astrach, Volvo czy Citroenach?
W swojej astrze w lutym 2015 zrobiłem program na 202KM i 436Nm i zarówno skrzynia jak i silnik pracują bezawaryjnie
odnośnie google, cóż ile osób napisze na internetach, że ma AF40-6 i przejechał 200 czy 300 tys. km bezawaryjnie ale jak ktoś ma problemy to zaraz szuka w internetach porady. Internet nie jest wiarygodnym źródłem informacji, gdyż podaje zawsze tylko opinie osób, których dopadła awaria
Określenie "typowe problemy" dotyczy najczęściej objawiającej się usterki, ale aby mieć obraz całości to trzeba jeszcze znać statystyki występowania awarii po 100, 150 czy 200 tys. km. Nie ma co wpadać w panikę, jeśli awaryjność jest na poziomie 5 czy 7 %. Ile jest opisanych przypadków awarii tej skrzyni a ile tych skrzyni jeździ w insigniach, astrach, Volvo czy Citroenach?
W swojej astrze w lutym 2015 zrobiłem program na 202KM i 436Nm i zarówno skrzynia jak i silnik pracują bezawaryjnie
odnośnie google, cóż ile osób napisze na internetach, że ma AF40-6 i przejechał 200 czy 300 tys. km bezawaryjnie ale jak ktoś ma problemy to zaraz szuka w internetach porady. Internet nie jest wiarygodnym źródłem informacji, gdyż podaje zawsze tylko opinie osób, których dopadła awaria
Ostatnio zmieniony 07 paź 2019, 12:31 przez KaMYk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Automat
- Posty: 4550
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 70 razy
Krzysztof jestem pełen podziwu dla Twoich możliwości ,szczególnie ta data mnie powala .
-
- Posty: 4867
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 101 razy
Nie znam sie ale sie wypowiem. Zastanawiaj sie dalej.