Skrzynia automat 6T40 z A14Net
- Rayano
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 paź 2020, 10:02
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 140km
- Województwo: pomorskie
Re: Skrzynia automat 6T40 z A14Net
KaMYk - dzięki za info.
czyli serwisantowi w aso opla nie chciało się ruszyć d**y tylko palnął jakiś stały tekst jak większości osób, które pytają o takie rzeczy, żeby mieć gościa z głowy.
Niedługo mam wymianę opon to przy okazji zgłosiłem żeby sie sami przejechali autem i sprawdzili o co chodzi.
Po sprawdzeniu, zapewne mogą powiedzieć że nie widzą nic co wskazywałoby na usterkę.
Zastanawiam się jak postawić na swoim żeby wymusić od nich naprawę.
Powoływać się wtedy na zapis w książce gwarancyjnej? macie jakies sposoby żeby ich "przydusić" ?
Dodano po 53 minutach 13 sekundach:
Może źle się określiłem, widziałem posty na temat 6T40 tutaj na forum z lipca 2019 roku i wypowiedz m.in Astroholika, napisałeś :
"Też mam tą skrzynie i jest wyczuwalna zmiana biegu natomiast płynnie zmienia bez szarpania".
Pytanie jest kluczowe, co rozumiesz pod pojęciem "wyczuwalna zmiana biegu bez szarpania" ?
U mnie to wygląda tak że przy zmianie biegów np. z D1 na D2 lub z D2 na D3 lub na odwrót czuć, że wchodzi wyższy lub niższy bieg poprzez minimalne szarpniecie autem (trwa to ułamek sekundy i jest związane ze zmianą przełożenia) ale pytanie czy to własnie aby nie jest normalne, że przy zmianie biegów?
Bywa też czasem jak podjeżdżam pod górkę, że przed samą zmianą biegów słychać przeciągnięcie (podwyższenie obrotów zanim wejdzie wyższy bieg).
czyli serwisantowi w aso opla nie chciało się ruszyć d**y tylko palnął jakiś stały tekst jak większości osób, które pytają o takie rzeczy, żeby mieć gościa z głowy.
Niedługo mam wymianę opon to przy okazji zgłosiłem żeby sie sami przejechali autem i sprawdzili o co chodzi.
Po sprawdzeniu, zapewne mogą powiedzieć że nie widzą nic co wskazywałoby na usterkę.
Zastanawiam się jak postawić na swoim żeby wymusić od nich naprawę.
Powoływać się wtedy na zapis w książce gwarancyjnej? macie jakies sposoby żeby ich "przydusić" ?
Dodano po 53 minutach 13 sekundach:
Może źle się określiłem, widziałem posty na temat 6T40 tutaj na forum z lipca 2019 roku i wypowiedz m.in Astroholika, napisałeś :
"Też mam tą skrzynie i jest wyczuwalna zmiana biegu natomiast płynnie zmienia bez szarpania".
Pytanie jest kluczowe, co rozumiesz pod pojęciem "wyczuwalna zmiana biegu bez szarpania" ?
U mnie to wygląda tak że przy zmianie biegów np. z D1 na D2 lub z D2 na D3 lub na odwrót czuć, że wchodzi wyższy lub niższy bieg poprzez minimalne szarpniecie autem (trwa to ułamek sekundy i jest związane ze zmianą przełożenia) ale pytanie czy to własnie aby nie jest normalne, że przy zmianie biegów?
Bywa też czasem jak podjeżdżam pod górkę, że przed samą zmianą biegów słychać przeciągnięcie (podwyższenie obrotów zanim wejdzie wyższy bieg).
Ostatnio zmieniony 13 paź 2020, 13:51 przez Rayano, łącznie zmieniany 1 raz.
- Astroholik
- Posty: 708
- Rejestracja: 01 maja 2019, 15:12
- Imię: Dariusz
- Auto: Szkoda Octavia
- Rocznik: 2021
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań - miasto doznań :)
- Wdzięczny: 39 razy
- Pomocny: 36 razy
Najlepiej jakbyś miał okazję przejechać się inną Astra z taką skrzynią. Może stoi w pobliskim komisie i warto udać chęć zakupu połączoną z jazdą próbną ewentualnie będziesz w moich stronach to napisz i się przejedziesz. Ciężko określić jakie jest to ,,szarpnięcie"
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 344
- Rejestracja: 19 mar 2018, 21:46
- Imię: Kuba
- Auto: Opel Astra IV Sedan 1.4 Turbo
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2017
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
Ostatnio jechałem jako pasażer BMW F10 520d z 8 biegowym automatem ZF. Moim zdaniem w trakcie spokojnej zwykłej jazdy zmiana biegów była wyczuwalna przez bardzo delikatne szarpnięcie. Jechaliśmy w 4 osoby i tylko ja miałem takie wrażenie (wszyscy inni łącznie z kierowcą rozpływali się nad pracą tej skrzyni). Wydaje mi się, że w przypadku @Rayano chodzi po prostu o mechaniczną zmianę przełożenia (podobnie jak we wspomnianym BMW), która dla osób wrażliwych może być odczuwalna. Najlepiej by było jakbyś przejechał się inną Astrą z automatem (może być nawet Astra K) i porównał. Może być tak, że opisane małe szarpnięcie występuje w każdym egzemplarzu a tylko nieliczni je czują.
- Rayano
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 paź 2020, 10:02
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 140km
- Województwo: pomorskie
Sagan, tak właśnie podejrzewam, że to może być normalne, takie "lekkie szarpnięcie" przy zmianie niektórych przełożeń.
Dodając do tego fakt, że auto użytkuje od nowości czyli od wtedy kiedy miało 5km przebiegu i zaważyłem te odczuwalne zmiany przełożeń, szansa że auto ma wadę fabryczną jest dosyć mała.
Fakt nie jest to mocno uciążliwe ale czuć po prostu, że minimalnie przy niektórych biegach są minimalne szarpnięcia, dla niektórych pewnie niewyczuwalnie.
Dodajmy do tego, że z opinii użytkowników wynika, że skrzynia 6T40 nie jest cudem techniki i płynności oraz, że niektórzy mówią, że zmiana biegów jest płynna ale "odczuwalna" śmiem twierdzić, że może to być jak najbardziej prawidłowa rzecz.
Dzięki za opinie i uwagi, jednak mimo wszystko przy wizycie opon zobaczymy co stwierdzi mechanik podczas jazdy kontrolnej.
Dodając do tego fakt, że auto użytkuje od nowości czyli od wtedy kiedy miało 5km przebiegu i zaważyłem te odczuwalne zmiany przełożeń, szansa że auto ma wadę fabryczną jest dosyć mała.
Fakt nie jest to mocno uciążliwe ale czuć po prostu, że minimalnie przy niektórych biegach są minimalne szarpnięcia, dla niektórych pewnie niewyczuwalnie.
Dodajmy do tego, że z opinii użytkowników wynika, że skrzynia 6T40 nie jest cudem techniki i płynności oraz, że niektórzy mówią, że zmiana biegów jest płynna ale "odczuwalna" śmiem twierdzić, że może to być jak najbardziej prawidłowa rzecz.
Dzięki za opinie i uwagi, jednak mimo wszystko przy wizycie opon zobaczymy co stwierdzi mechanik podczas jazdy kontrolnej.
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 lut 2019, 22:12
- Imię: Zbigniew
- Auto: Astra J ST Cosmo
- Silnik: 14NET
- Rocznik: 2011
- Województwo: lubuskie
- Wdzięczny: 13 razy
- Pomocny: 23 razy
Mam, czasem sobie szarpnie.
Zaczolbym od sprawdzenia poziomu oleju, i pytanie kiedy wymieniany był?
Zaczolbym od sprawdzenia poziomu oleju, i pytanie kiedy wymieniany był?
Astra F /Astra G / Astra H / Astra J
Omega V6/ Zafira C
Omega V6/ Zafira C
- Astroholik
- Posty: 708
- Rejestracja: 01 maja 2019, 15:12
- Imię: Dariusz
- Auto: Szkoda Octavia
- Rocznik: 2021
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań - miasto doznań :)
- Wdzięczny: 39 razy
- Pomocny: 36 razy
- grzesiek1713
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 lip 2021, 8:35
- Imię: Grzegorz
- Auto: Zafira Tourer
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: dolnośląskie
Witam szanowne grono.
Co prawda jestem posiadaczem Zafiry Tourer lecz dokładnie w konfiguracji jak w omawianym temacie A14NET + 6T40. Jestem po naprawie skrzyni automatycznej (szarpnięcie z D3 na D4 po zagrzaniu skrzyni odczuwalnie również z D2 na D3). Oczywiście uszkodzenie pierścienia + wymiana kosza na nowy. Po naprawie wyczuwalne szarpnięcie ustało, lecz zmiana biegów D1 na D2 na D3 na D4 jest momentami mniej lub bardziej odczuwalna a czasem w ogóle. Nie ma reguły jeśli chodzi o stopień rozgrzania. Zastanawiałem się czy nie wybrać się do ASO na adaptację, lecz po rozmowie z serwisantem uznał, aby wstrzymać się i pojeździć do końca wakacji, ponieważ skrzynia może się "douczać" nowych ustawień-luzów i problem może minąć, choć też zaznaczył, iż skrzynie te nie chodzą idealnie, bo taki ich urok... Dla mnie ciężko cokolwiek stwierdzić ponieważ nie jeździłem innym egzemplarzem, a z racji remontu skrzyni jestem na nią bardzo wyczulony.
Na koniec pytanie do Was. Niestety ale nie do końca rozumiem jeden fakt, iż skrzynia nie jest smarowana na N. Jak Wy sobie z tym radzicie? Czy można np. na odpalonym aucie zapiąć P i mieć czyste sumienie? Chodzi mi tutaj głównie o dwa przypadki. Jesteś po trasie autostradowej. Od zawsze mam wpojone że turbo po trasie powinno ostygnąć, pobujać się na odpalonym silniku przed zgaszeniem. Jak rozwiązać ten problem skoro nie można dać na N? Przełączyć na P? Auto mam od niedawna. Do tej pory wbijałem na D + hamulec ręczny, ale nie wiem czy to ma sens w szczególności jak chce się wyjść z auta np. do bagażnika to robi się niebezpiecznie. Kolejny przykład. Upalny dzień odpalasz auto, wietrzysz i chcesz załączyć klimę na postoju, a nie koniecznie chcesz siedzieć w kabinie od początku.
Powiedzcie mi jak to jest z odpalonym silnikiem na postoju, a biegiem skrzyni?!
Pozdrawiam serdecznie Astrowiczów
Co prawda jestem posiadaczem Zafiry Tourer lecz dokładnie w konfiguracji jak w omawianym temacie A14NET + 6T40. Jestem po naprawie skrzyni automatycznej (szarpnięcie z D3 na D4 po zagrzaniu skrzyni odczuwalnie również z D2 na D3). Oczywiście uszkodzenie pierścienia + wymiana kosza na nowy. Po naprawie wyczuwalne szarpnięcie ustało, lecz zmiana biegów D1 na D2 na D3 na D4 jest momentami mniej lub bardziej odczuwalna a czasem w ogóle. Nie ma reguły jeśli chodzi o stopień rozgrzania. Zastanawiałem się czy nie wybrać się do ASO na adaptację, lecz po rozmowie z serwisantem uznał, aby wstrzymać się i pojeździć do końca wakacji, ponieważ skrzynia może się "douczać" nowych ustawień-luzów i problem może minąć, choć też zaznaczył, iż skrzynie te nie chodzą idealnie, bo taki ich urok... Dla mnie ciężko cokolwiek stwierdzić ponieważ nie jeździłem innym egzemplarzem, a z racji remontu skrzyni jestem na nią bardzo wyczulony.
Na koniec pytanie do Was. Niestety ale nie do końca rozumiem jeden fakt, iż skrzynia nie jest smarowana na N. Jak Wy sobie z tym radzicie? Czy można np. na odpalonym aucie zapiąć P i mieć czyste sumienie? Chodzi mi tutaj głównie o dwa przypadki. Jesteś po trasie autostradowej. Od zawsze mam wpojone że turbo po trasie powinno ostygnąć, pobujać się na odpalonym silniku przed zgaszeniem. Jak rozwiązać ten problem skoro nie można dać na N? Przełączyć na P? Auto mam od niedawna. Do tej pory wbijałem na D + hamulec ręczny, ale nie wiem czy to ma sens w szczególności jak chce się wyjść z auta np. do bagażnika to robi się niebezpiecznie. Kolejny przykład. Upalny dzień odpalasz auto, wietrzysz i chcesz załączyć klimę na postoju, a nie koniecznie chcesz siedzieć w kabinie od początku.
Powiedzcie mi jak to jest z odpalonym silnikiem na postoju, a biegiem skrzyni?!
Pozdrawiam serdecznie Astrowiczów
- Astroholik
- Posty: 708
- Rejestracja: 01 maja 2019, 15:12
- Imię: Dariusz
- Auto: Szkoda Octavia
- Rocznik: 2021
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań - miasto doznań :)
- Wdzięczny: 39 razy
- Pomocny: 36 razy
Przy odpalonym na postoju ma być na P, co innego gdy stajesz na 2min na swiatlach to D, a swoją drogą odwiedź YT też masz full wiedzy pokazanej
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 344
- Rejestracja: 19 mar 2018, 21:46
- Imię: Kuba
- Auto: Opel Astra IV Sedan 1.4 Turbo
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2017
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
Nie wiem czy ta skrzynia posiada taką funkcję, ale są skrzynie biegów które uczą się zachowania kierowcy i rzeczywiście przez pierwsze kilkaset kilometrów od rozpoczęcia "nauki" mogą nie pracować idealnie.
Czy ktoś ma jakieś szersze doświadczenie ze skrzyniami z rodziny 6T? Z tego co wiem to były 3 generacje (najnowsza od 2014 roku). Czy wraz z nowszymi wersjami skrzyń poprawiali ich wady i im nowsza generacja tym mniejsze ryzyko awarii? Szukając informacji w Internecie znalazłem głównie marketingowy bełkot mówiący o tym, że producent poprawił wydajność skrzyni dzięki czemu samochód będzie zużywał jeszcze mniej paliwa (trudno, żeby producent komunikował że poprawił jakieś wady skrzyni w najnowszej wersji, bo tym samym przyznałby się że poprzednie były wadliwe).
Czy ktoś ma jakieś szersze doświadczenie ze skrzyniami z rodziny 6T? Z tego co wiem to były 3 generacje (najnowsza od 2014 roku). Czy wraz z nowszymi wersjami skrzyń poprawiali ich wady i im nowsza generacja tym mniejsze ryzyko awarii? Szukając informacji w Internecie znalazłem głównie marketingowy bełkot mówiący o tym, że producent poprawił wydajność skrzyni dzięki czemu samochód będzie zużywał jeszcze mniej paliwa (trudno, żeby producent komunikował że poprawił jakieś wady skrzyni w najnowszej wersji, bo tym samym przyznałby się że poprzednie były wadliwe).