Skrzynia automat 6T40 z A14Net

Skrzynia GM hydra-matic, 6 biegowa + R, ostatnie cyfry to oznaczenie obciążenia od 175 do 380 Nm
Awatar użytkownika
Astroholik

Astro-maniak
Posty: 708
Rejestracja: 01 maja 2019, 15:12
Imię: Dariusz
Auto: Szkoda Octavia
Rocznik: 2021
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań - miasto doznań :)
Wdzięczny: 39 razy
Pomocny: 36 razy

Re: Skrzynia automat 6T40 z A14Net

#31

Nieprzeczytany post autor: Astroholik »

Oczywiście, że ta skrzynia uczy się od kierowcy, a od 13r jest generacja 3 (6t-40 Gene) to widnieje na mojej od dołu

Dodano po 38 sekundach:
Oczywiście, że ta skrzynia uczy się od kierowcy, a od 13r jest generacja 3 (6t-40 Gene) to widnieje na mojej od dołu
[External Link Removed for Guests]

jezyktor

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 01 lis 2016, 22:32
Auto: Zafira C
Silnik: A14NET LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 2 razy

#32

Nieprzeczytany post autor: jezyktor »

grzesiek1713 pisze:Witam szanowne grono.

Co prawda jestem posiadaczem Zafiry Tourer lecz dokładnie w konfiguracji jak w omawianym temacie A14NET + 6T40. Jestem po naprawie skrzyni automatycznej (szarpnięcie z D3 na D4 po zagrzaniu skrzyni odczuwalnie również z D2 na D3). Oczywiście uszkodzenie pierścienia + wymiana kosza na nowy. Po naprawie wyczuwalne szarpnięcie ustało, lecz zmiana biegów D1 na D2 na D3 na D4 jest momentami mniej lub bardziej odczuwalna a czasem w ogóle. Nie ma reguły jeśli chodzi o stopień rozgrzania. Zastanawiałem się czy nie wybrać się do ASO na adaptację, lecz po rozmowie z serwisantem uznał, aby wstrzymać się i pojeździć do końca wakacji, ponieważ skrzynia może się "douczać" nowych ustawień-luzów i problem może minąć, choć też zaznaczył, iż skrzynie te nie chodzą idealnie, bo taki ich urok... Dla mnie ciężko cokolwiek stwierdzić ponieważ nie jeździłem innym egzemplarzem, a z racji remontu skrzyni jestem na nią bardzo wyczulony.

Na koniec pytanie do Was. Niestety ale nie do końca rozumiem jeden fakt, iż skrzynia nie jest smarowana na N. Jak Wy sobie z tym radzicie? Czy można np. na odpalonym aucie zapiąć P i mieć czyste sumienie? Chodzi mi tutaj głównie o dwa przypadki. Jesteś po trasie autostradowej. Od zawsze mam wpojone że turbo po trasie powinno ostygnąć, pobujać się na odpalonym silniku przed zgaszeniem. Jak rozwiązać ten problem skoro nie można dać na N? Przełączyć na P? Auto mam od niedawna. Do tej pory wbijałem na D + hamulec ręczny, ale nie wiem czy to ma sens w szczególności jak chce się wyjść z auta np. do bagażnika to robi się niebezpiecznie. Kolejny przykład. Upalny dzień odpalasz auto, wietrzysz i chcesz załączyć klimę na postoju, a nie koniecznie chcesz siedzieć w kabinie od początku.
Powiedzcie mi jak to jest z odpalonym silnikiem na postoju, a biegiem skrzyni?!

Pozdrawiam serdecznie Astrowiczów :)
Zafira jest mega ciężkim zaprzęgiem do tego napędu. Miałem taki zestaw. Wytrzymałem z niedogodnościami tej skrzyni 75 kkm. Później miałem dwa inne automaty i bez porównania lepiej działały, wiem że całkiem inne ale jednak byłem przerażony 6t40... W specyfikacji 6t40 gdzie tam wyczytałem, że powinny być stosowane do max 2T aut więc jest tak sobie, a zafirkę można dociążać ;)

Awatar użytkownika
grzesiek1713

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 13 lip 2021, 8:35
Imię: Grzegorz
Auto: Zafira Tourer
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: dolnośląskie

#33

Nieprzeczytany post autor: grzesiek1713 »

[/quote]
Astroholik pisze:
13 lip 2021, 11:28
Oczywiście, że ta skrzynia uczy się od kierowcy, a od 13r jest generacja 3 (6t-40 Gene) to widnieje na mojej od dołu

Dodano po 38 sekundach:
Oczywiście, że ta skrzynia uczy się od kierowcy, a od 13r jest generacja 3 (6t-40 Gene) to widnieje na mojej od dołu
Pytanie czy sama ciągle doucza się na bieżąco (w zasadzie tak stwierdził serwisant) czy trzeba wymusić na niej, aby się na nowo nauczyła za pomocą adaptacji. Ponoć adaptacja skrzyni to nic innego jak wykasowanie pamięci w celu ponownej, samoczynnej nauki.
jezyktor pisze:
13 lip 2021, 11:53
Zafira jest mega ciężkim zaprzęgiem do tego napędu. Miałem taki zestaw. Wytrzymałem z niedogodnościami tej skrzyni 75 kkm. Później miałem dwa inne automaty i bez porównania lepiej działały, wiem że całkiem inne ale jednak byłem przerażony 6t40... W specyfikacji 6t40 gdzie tam wyczytałem, że powinny być stosowane do max 2T aut więc jest tak sobie, a zafirkę można dociążać.
Też o tym myślałem, kiedy zapoznałem się z jej specyfikacją. Zdziwiło mnie że to nie 6t45 tylko 6t40 (fachowiec chyba wiedział co mówi) dla auta o MW 1713kg, a DMC 2340kg nie wspominając o ewentualnej przyczepie;)
Generalnie na samą jazdę tym "zestawem" nie narzekam. Byle skrzynia po regeneracji robiła swoją robotę.

Awatar użytkownika
Przemek21

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 27 gru 2020, 18:46
Auto: 1.6 SIDI
Województwo: mazowieckie

#34

Nieprzeczytany post autor: Przemek21 »

grzesiek1713 pisze:
13 lip 2021, 8:49
Jestem po naprawie skrzyni automatycznej (szarpnięcie z D3 na D4 po zagrzaniu skrzyni odczuwalnie również z D2 na D3). Oczywiście uszkodzenie pierścienia + wymiana kosza na nowy. Po naprawie wyczuwalne szarpnięcie ustało, lecz zmiana biegów D1 na D2 na D3 na D4 jest momentami mniej lub bardziej odczuwalna a czasem w ogóle.
Cześć Grzesiek,
Powiedz proszę, ile kosztowała Cie naprawa i jak dzisiaj sprawuje sie skrzynia? Czy przed naprawą skrzynia "działała" czy już była dead?
U mnie występuje podobny objaw... ale nie wiem czy można to nazwać szapraniem, coś prędzej jak przeciąganiem biegu z 2 na 3. Zastanawiam się czy profilaktycznie nie wymienić tego pierscienia.

Awatar użytkownika
grzesiek1713

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 13 lip 2021, 8:35
Imię: Grzegorz
Auto: Zafira Tourer
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: dolnośląskie

#35

Nieprzeczytany post autor: grzesiek1713 »

Cześć.
Puki co po remoncie zrobiłem 10k km. Puki co wszystko jest ok. Zdarza jej się czasem delikatne szarpnięcie, ale z tego co czytałem to taka jej natura. Na pewno po regeneracji problem praktycznie ustał, lecz proces jej adaptacji faktycznie trwał trochę czasu. Obyło się bez serwisu. Sama "skorygowała" swoje zachowania. Teraz szykuje się do wymiany statycznej oleju skrzyni. Tak zasugerował po naprawie mechanik. Stwierdził ze "nie zaszkodzi" a koszt nie jest masakryczny.
Naprawa kosztowała niecałe 5k zł. Wszystko też zależy od stopnia uszkodzenia. U mnie prócz pierścienia nie było żadnych gorszych uszkodzeń prócz typowych zużyć.
Pozdrawiam

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#36

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

ja mam skrzynie 6T40 w chevrolecie epica
kupiłem samochód już z popsutą skrzynią przy przebiegu 171 tyś
oprócz połamanego pierścienia przekładki jednej połamanej i jednej porychanej nic więcej nie trzeba było wymieniać
skrzynie naprawiłem sam oprócz robocizny koszt 700 zeta
pierścień 2 przekładki olej filtr uszczelka
oprócz wymiany pierścienia i czyszczenia środka nic nie robiłem
nie chciałem się bawić w remont płyty sterującej bo nie wiedziałem czy skrzynia w ogóle ożyje
okazało się ze wszystko zaczęło działać
skrzynia nie chodzi idealnie przy przejściu z 2 na 3 dopina się na 2 razy
teraz szykuje się do wyjęcia płyty sterującej
wymiana uszczelek i czyszczenie

jakby kogoś interesowało mała foto relacja z naprawy
nie było to nic bardzo skomplikowanego
materiałów na temat napraw tych skrzyń jest tyle ze byle józek z garażu to zrobi

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Lumpo

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 26 maja 2022, 6:42
Auto: Astra J
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz

#37

Nieprzeczytany post autor: Lumpo »

Witam kolegów jeżeli ktoś posiada jakąś fotorelację z wymiany kosza sprzeglowego w 6t/40 proszę o przesłanie bo czeka mnie to samo chyba. Lumpo@poczta.onet

ODPOWIEDZ