Premiera nowej astry
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 gru 2021, 19:31
- Imię: Tomek
- Auto: Golf 8, Octavia IV
- Rocznik: 2021
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 1 raz
Re: Premiera nowej astry
Dzisiaj testowałem nowego Opla Astrę w wersji ultimate 1.2 130KM A8. Nareszcie znalazłem godnego rywala dla Golfa. Astra w wersji ultimate wykończenie wnętrza ma jedne z najlepszych w klasie, a alcantara znajduje się nawet na boczkach drzwi, wyposażenie tej wersji jest bardzo bogate(nic w tym aucie nie brakuje), fotele AGR są mega wygodne, wyciszenie wnętrza jest na bardzo wysokim poziomie, kamera cofania jest dobrej jakości i ma obraz szerokokątny, zegary mają dobrą grafikę, ekran centralny reaguje szybko na dotyk i nie ma opóźnień w reakcji, wyświetlacz HUD jest na szybie, a nie na plastikowej wysuwanej szybce, apple carplay działa bezprzewodowo, automatyczna skrzynia szybko reaguje na dodanie gazu i płynnie zmienia biegi (Pertyn mówił o tym w teście), są fizyczne przyciski na desce, układ kierowniczy jest bardzo przyjemny, jadąc na aktywnym tempomacie auto utrzymuje się idealnie pomiędzy pasami. Jednak najbardziej zaskoczyła mnie w tym samochodzie praca zawieszenia. Zawieszenie jest tak dobre, że dawno nie jechałem samochodem w tej klasie i cenie, które w taki sposób wybierałoby nierówności. Przez studzienki i niskie krawężniki Astra przejeżdża tak, jakby miała pneumatyczne zawieszenie, a do tego jeszcze prowadzi się bardzo pewnie. Jeśli chodzi o minusy, to nie ma ich za dużo. Pierwszy minus to brak auto holda, a drugi to dźwięk silnika 1.2 130KM. Problemy z kruszącym się paskiem, który pracuje w oleju już podobno rozwiązano. Do dynamiki tego silnika nie mam żadnych zastrzeżeń. Z wyprzedzaniem nie ma żadnego problemu, bo silnik jest elastyczny. Mam jednak małe zastrzeżenia do dźwięku tej jednostki napędowej. Ma taki pomruk, że nie każdemu przypadnie do gustu. Ten dźwięk nie jest uciążliwy podczas jazdy, ale jest specyficzny. Moim zdaniem nowa Astra, jako całość jest obecnie moim numerem jeden. Może zmienię zdanie po teście Focusa z nową automatyczną skrzynią biegów. Nie znalazłem w Astrze żadnej poważnej wady, która zniechęciłaby mnie do tego auta. Pozostaje mi jeszcze do sprawdzenia realne spalanie przy prędkościach autostradowych. Czy wiecie ile silnik 1.2 130KM może palić?. Najwięcej obawiam się jednak niekorzystnej oferty leasingowej w porównaniu do niemieckiej konkurencji. Wiadomo, że wartość rezydualna samochodu ma duże znaczenie. Ofertę powinienem otrzymać jutro.
-
- Posty: 344
- Rejestracja: 19 mar 2018, 21:46
- Imię: Kuba
- Auto: Opel Astra IV Sedan 1.4 Turbo
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2017
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
W konfiguratorze Mercedesa jest A200 Business Edition. Wyjściowo 135 000 brutto, można doposażać, coś tam w standardzie ma ale trzeba dołożyć kilka rzeczy, więc docelowo wyjdzie 150 000 zł. Zajrzałbym jeszcze do Mazdy i zobaczył 3. Teoretycznie Peugeot 308 powinien być bardzo podobny do Astry, ale trochę tańszy (o zgrozo kiedyś Opel nieustępujący jakością innym markom był najtańszy zaraz po Dacii). Niemniej Astra może pokonać tych rywali czymś co z samą motoryzacją nie ma nic wspólnego - dostępnością. Model dopiero wchodzi do salonów i może być dostępna jakaś pula z placu. Podejrzewam, że Mazda i Merc nieosiągalne w tym roku, Peugeot pewnie pojedyncze sztuki (w Motodzienniku widziałem, że Stellantis zredukował pulę 308 dla Polski na ten rok. Oficjalny powód to to, że w oprogramowaniu radia występuje błąd który zawiesza zestaw multimedialny po odpaleniu określonej stacji radiowej. Nieoficjalny powód jest taki, że te auta sprzedadzą za więcej na rynkach zachodnich, a do tego jeszcze bardziej przycisną dilerów).
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 gru 2021, 19:31
- Imię: Tomek
- Auto: Golf 8, Octavia IV
- Rocznik: 2021
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 1 raz
Mercedes odpada z kilku powodów. Ma plastikowe skrzypiące wnętrze. Po doposażeniu go do poziomu Astry, która ma na pokładzie wszystko, pewnie cena grubo przekroczyłaby 200tys. Poza tym po obejrzeniu słynnych filmów na YouTube z mercedesem klasy S AMG nigdy tej marki nie kupię. Ogólnie to moje zdanie na temat samochodów marek premium jest takie, że cena tych aut nie jest adekwatna do poziomu ich wykonania, jak i poziomu obsługi w salonie i serwisie. I mówię to z doświadczenia. Wyjątkiem jest marka Lexus. Mazdę 3 brałem pod uwagę i byłem w salonie. Niestety poza dobrym wykonaniem wnętrza Mazda pod wieloma względami odstaje od najnowszych modeli konkurencji w tym segmencie. W 2018r kiedy 3 wchodziła na rynek była fajnym samochodem, ale nie teraz.
-
- Posty: 344
- Rejestracja: 19 mar 2018, 21:46
- Imię: Kuba
- Auto: Opel Astra IV Sedan 1.4 Turbo
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2017
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
Możesz rozwinąć o Maździe? Bo generalnie sprawia dobre wrażenie na papierze. Poprawiony silnik e-skyactiv-x wygląda na to, że w końcu zaczął jakkolwiek napędzać ten samochód, z awaryjnościa chyba nie jest źle, systemy bezpieczeństwa są, wnętrze tak jak wspomniałeś praktycznie premium, wyposażenie bogate (chociaż wyjściowo auto swoje kosztuje). Jedyne co może budzić wątpliwości to ewentualna korozja (chociaż niektórzy twierdzą, że obecnie Mazda to najlepiej zabezpieczona japońska marka) i średnio szybka skrzynia automatyczna (ale z drugiej strony prawdopodobnie bezproblemowa i długowieczna).
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 gru 2021, 19:31
- Imię: Tomek
- Auto: Golf 8, Octavia IV
- Rocznik: 2021
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 1 raz
Pewnie, że mogę. Mam jasno sprecyzowane wymagania dotyczące samochodu. Auto musi mieć nowoczesne multimedia, musi mieć duży ekran dotykowy, musi mieć dobrą automatyczną skrzynię biegów bez lagów, silnik musi mieć turbo, żeby ciągnął od dołu, auto musi mieć wygodne fotele najlepiej z certyfikatem AGR, fotele muszą mieć regulację elektryczną, telefon z apple carplay musi łączyć się z systemem w samochodzie bezprzewodowo, auto musi mieć dobrze wygłuszone wnętrze, musi mieć aktywny tempomat, który perfekcyjnie utrzymuje się pomiędzy liniami tak, żebym nie musiał trzymać cały czas kierownicy, musi mieć podgrzewane fotele i kierownicę. Trwałość jednostki napędowej i karoserii ma dla mnie drugorzędne znaczenie, ponieważ samochodem jeżdżę góra 3 lata. Płacę niską ratę leasingową, bo auto wynajmuję. Teraz musisz sobie odpowiedzieć, czy Mazda 3 spełnia te wymagania. Moim zdaniem absolutnie nie, a Astra, Golf i Focus po FL te wymagania spełniają. Dlatego jestem pod takim wrażeniem nowej Astry, ponieważ spełnia wszystkie moje wymagania i jest naprawdę bardzo nowoczesnym samochodem.
-
- Posty: 344
- Rejestracja: 19 mar 2018, 21:46
- Imię: Kuba
- Auto: Opel Astra IV Sedan 1.4 Turbo
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2017
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
Tak będąc szczerym to z obecnych nowych kompaktów najbardziej podobają mi się 308 i Astra. Byłem praktycznie przekonany, że Peugeot jest lepiej wykonany w środku i lepiej wyciszony niż Opel, ale z tego co piszesz może się okazać, że to jednak Astra byłaby na moim pierwszym miejscu. W sumie to najbardziej w nowej Astrze nie pasuje mi cena. Teoretycznie 1.2 PureTech też nie wzbudza mojego zaufania, ale przy moim podejściu do wymiany oleju co maksymalnie 12 000 km lub raz w roku o ile przebieg jest mniejszy i wymiany paska rozrządu co 60 000 km niezależnie od tego co twierdzi producent typowe problemy tego silnika prawdopodobnie nie dotyczyłyby mojego egzemplarza.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 gru 2021, 19:31
- Imię: Tomek
- Auto: Golf 8, Octavia IV
- Rocznik: 2021
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 1 raz
Niestety problemem Astry okazały się wysokie koszty finansowania w porównaniu do konkurencji. Mówię o leasingu w formie wynajmu. Wygląda więc na to, że będę zmuszony czekać na Focusa, lub szukać innego auta kompaktowego.
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Podjechałem dzisiaj do salonu Opla z nadzieją, że zobaczę Astrę L. Wielkie zdziwienie - nie z powodu, że nie zobaczyłem AL ale powodem był brak jakiegokolwiek Opla. Na półkach stał zawsze olej, płyn chłodniczy i jeszcze jakaś tam drobnica - dzisiaj było pusto, nawet opon nie wystawili - pewnie teraz trzeba najpierw je zamówić. Jedyne rzeczy wystawione (fotka) to kufer na dach, bagażnik i chyba hak holowniczy. Cała przestrzeń handlowa została wypełniona pięcioma samochodami szeroko rozstawionymi, były to trzy Corvetty i jakieś tam dwa Fordy pickupy. AL już była w tym salonie a następna może się pojawić dopiero na wiosnę. Chcąc dzisiaj kupić AL musiałbym złożyć zamówienie, zapłacić i czekać na odbiór dopiero w ,,okolicach" kwietnia 2023r. Poprosiłem Pana aby mi wydrukował oferty AL Hatchback - benzynowy najtańsza wersja 110 KM (106900,00 zł.) i najdroższa - max. wyposażenie + automatyczna skrzynia, 130 KM (134200,00 zł.). Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1197
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 62 razy
Dilerzy to są prywatne firmy.
Forda w Oplu widziałeś, sam widzisz.
A te KORWETY są tam tymczasowo jako eksponat.
No bo nikt kto ma hajs na taką KORWETĘ nie kupi tych co tam stoją, mało tego, mogą nie być na sprzedaż wcale.
Ja bym sam nie kupił takich "eksponatów" mając hajs na nową KORWETĘ.
No i to jest pierwszy wypust jaki poszedł z fabryki a premiera już była o ho ho i o ho ho.
Pewno już było z milion aktualizacji modelu.
A co do Astry L
Oferty dla Kovalskiego to inna bajka jak dla firm/flot
Jest taka AL golusieńka i pewno brutto kosztuje poniżej 100 000 zł jakbyś brał z 5 sztuk.
" i najdroższa - max. wyposażenie + automatyczna skrzynia, 130 KM (134200,00 zł.)"
To nie jest najdroższa, bo ma być czy już jest jakaś LINE, GS czy GSI ?
Tak dochodzi do prawie 200 000 zł
AL to jest to samo co DS4 ( dawny Citroen)
A DS4 ma czy miał w ofercie silnik benzynowy 1.6 R4
PureTech 180 czyli 181 koni
PureTech 225 czyli 225 koni
[External Link Removed for Guests]
Więc to więcej niż pewne że AL w końcu dostanie mocnego benzyniaka R4 i właśnie tego z DS4
Na razie to tak próbują motyw, jak to będzie.
Czy to warto w markę Opel pchać hajs.
Raczej nie warto.
Raczej żabojady chcą wnieść na piedestał Puga i Cytrynę jako konkurencję do VAG-a.
Hmm.
Może głupoty.
Ot refleksja.
Dodano po 3 minutach 17 sekundach:
Ale czas leci czas leci.
i na 10000000% jak minię trochę czasu to ktoś zrobi SWAP z DS4 do AL i wsadzi tego benzyniaka 1.6 PureTech z DS4.
Czyli PureTech 225 czyli 225 koni
Bo to jest w sumie to samo auto...
Tak będzie...
Dodano po 1 minucie 36 sekundach:
Jedno jest smutne i pewne
Już nadwozia 3D nie będzie.
AJ GTC to ostatnia taka Astra, ostatnia
Oczywiście to tylko moje refleksje
Forda w Oplu widziałeś, sam widzisz.
A te KORWETY są tam tymczasowo jako eksponat.
No bo nikt kto ma hajs na taką KORWETĘ nie kupi tych co tam stoją, mało tego, mogą nie być na sprzedaż wcale.
Ja bym sam nie kupił takich "eksponatów" mając hajs na nową KORWETĘ.
No i to jest pierwszy wypust jaki poszedł z fabryki a premiera już była o ho ho i o ho ho.
Pewno już było z milion aktualizacji modelu.
A co do Astry L
Oferty dla Kovalskiego to inna bajka jak dla firm/flot
Jest taka AL golusieńka i pewno brutto kosztuje poniżej 100 000 zł jakbyś brał z 5 sztuk.
" i najdroższa - max. wyposażenie + automatyczna skrzynia, 130 KM (134200,00 zł.)"
To nie jest najdroższa, bo ma być czy już jest jakaś LINE, GS czy GSI ?
Tak dochodzi do prawie 200 000 zł
AL to jest to samo co DS4 ( dawny Citroen)
A DS4 ma czy miał w ofercie silnik benzynowy 1.6 R4
PureTech 180 czyli 181 koni
PureTech 225 czyli 225 koni
[External Link Removed for Guests]
Więc to więcej niż pewne że AL w końcu dostanie mocnego benzyniaka R4 i właśnie tego z DS4
Na razie to tak próbują motyw, jak to będzie.
Czy to warto w markę Opel pchać hajs.
Raczej nie warto.
Raczej żabojady chcą wnieść na piedestał Puga i Cytrynę jako konkurencję do VAG-a.
Hmm.
Może głupoty.
Ot refleksja.
Dodano po 3 minutach 17 sekundach:
Ale czas leci czas leci.
i na 10000000% jak minię trochę czasu to ktoś zrobi SWAP z DS4 do AL i wsadzi tego benzyniaka 1.6 PureTech z DS4.
Czyli PureTech 225 czyli 225 koni
Bo to jest w sumie to samo auto...
Tak będzie...
Dodano po 1 minucie 36 sekundach:
Jedno jest smutne i pewne
Już nadwozia 3D nie będzie.
AJ GTC to ostatnia taka Astra, ostatnia
Oczywiście to tylko moje refleksje