Spalony akumulator

Gość

Spalony akumulator

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Sytuacja przedstawia sie nastepujaco: mialem do przejechania sredniej dlugosci trase (ok 120km). Po wyjezdzie przez chwile czulem jakas spalenizne, ale po chwili wszystko bylo ok. Po ok 100km, gdy zatrzymalem sie na swiatlach, spod maski zobaczylem siwy dym. Gdy zatrzymalem sie na stacji i otworzylem maske, okazalo sie ze akumulator wyplul juz troche plynu i lecial z niego dym. Znajomy sprawdzil napiecie na zaciskach i okazalo sie ze jest za duze ladowanie (cytuje jego slowa:).
Mial ktos cos podobnego? Jaka moze byc przyczyna?

olo.018

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 20 sty 2008, 16:39
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Austria
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: olo.018 »

padł ci regulator napięcia w altku trzeba szybko to wymienić

ja37

V.I.P.
Posty: 6065
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 129 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Nom, i zagotował akumulator.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

To juz "drugi" powod zeby wmontowac sobie voltomierz. chyba jednak sie przemoge i to zrobie. Ze to cholerstwo nie ma jakiegos zabezpieczenia, mogby sie spalic bezpiecznik i by nie bylo ładowania to by bylo lepiej.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

wesoł pisze:To juz "drugi" powod zeby wmontowac sobie voltomierz.
Nawet ciekawy pomysł, jaki woltomierz i gdzie chcesz go umieścić?

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Myslalem zeby taki wskaznik( pamietam ze mialem cos takiego od jakiegos auta-chyba duzy fiat- na strychu) niewielki tak aby nie byl za duzy no i wyskalowac bo co pol volta. Nie musi byc super idelnie dokladny. Chodzi tylko o wynik orietacyjny zeby wiedzic co sie dzieje. Taka moja koncepcja. Mozna tez elektroniczny wsadzic ale jakos mi nie pasuje. No i ja chcialem taki wielkosci cos 3 na 1 cm.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Gdzieś czytałem że koleś zrobił sobie woltomierz gdzie wartość pokazywał TID, a za niskie / za wysokie napięcie sygnalizował dźwiękiem. Całkiem fajne rozwiązanie bo nie trzeba kombinować z umieszczeniem.
Tylko to był jeden z bajerów jakie wsadził do TIDa więc w sumie przerobił go na mały komputer :]

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

ja37

V.I.P.
Posty: 6065
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 129 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Takie coś, to ja też bym chciał.
Znajdziesz jakis manual?

Zablokowany