Domykanie szyb

CyberDuck

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#41

Nieprzeczytany post autor: CyberDuck »

Alez prosze bardzo :) :
[External Link Removed for Guests]
Sciagnij na dysk i dopiero pozniej pusc.
Jest to dokladnie w tym temacie :
[External Link Removed for Guests]

Prince_lookas

Astro-maniak
Posty: 442
Rejestracja: 29 gru 2007, 11:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pułtusk
Kontakt:

#42

Nieprzeczytany post autor: Prince_lookas »

CyberDuck, naprawdę słowa podziwu dla Twojej wiedzy i zdolności :!: Czytając Twoje wypowiedzi, mam taką minę: :shock: :D
Trafiłem na ten temat, bo ostatnio wyczytałem w instrukcji od swojego alarmu, ze mam oddzielny kanał, którego przeznaczeniem jest głównie otwieranie samego bagażnika z pilota, ale można go wykorzystać także do sterowania szybami lub szyberdachem. Ponieważ mam elektryczny szyberdach, zacząłem się zastanawiać, jak można to wprowadzić w życie.

Z Twoich wypowiedzi wywnioskowałem, że jest to wykonalne, ale, tak, jak myślałem, największym kłopotem jest wykrycie położenia szyberdachu. Uporałeś się z tym jakoś? Ja mam pomysł, jak można byłoby coś takiego stworzyć, ale muszę jeszcze to dokładnie przemyśleć... :) Pozdrawiam!
Moja Astra ;)-> [External Link Removed for Guests] - do sprzedania na części!

CyberDuck

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#43

Nieprzeczytany post autor: CyberDuck »

Dziekuje slicznie za uznanie.
U mnie wlasnie podobnie jak u ciebie wykorzystalem wlasnie ten dodatkowy
przycisk do bagaznika. Jedynym mankamentem jest jedynie fakt ze w odroznieniu
do dwoch pozostalych trzeba go przytrzymac nieco dluzej, ale tak sobie zalozyl
producent pilota i musze sie z tym pogodzic. Chcialem miec kompletnie osobny
przycisk do szyb i szyberdachu wiec pozostawalo mi tylko takie rozwiazanie.

Ja to zrobilem troszke inaczej. Wykrywam jedynie stan zamkniecia szyberdachu
dodajac dodatkowy czujnik, ktory jest zwierany w pozycji zero.
Na poczatku testuje stan tego wylacznika i jesli jest zwarty to koncze operacje.
Jesli jest rozwarty mikrokontroler przez ustalona czesc czasu rozpoczyna zamykanie szyberdachu.
Po tym czasie sprawdza stan wylacznika zerowego. Jesli nie jest zwarty to rozpoczyna
ruch w druga strone. Jedynym zauwazalnym efektem jest albo natychmiastowe
zamkniecie sie szyberdachu lub rozpoczecie zamykania sie po pewnym czasie.
Mnie sie juz az tak bardzo niechcialo bawic, ale mozna ograniczajac liczbe linii
wykrywajacych stan szyberdachu zamontowac kilka opornikow o roznych
wartosciach wraz z ruchomym stykiem na osce silniczka. W ten sposob mozesz
pokusic sie o dokladniejsze sterowanie czy tez otwieranie na zadanie.
Mnie wystarczylo domykanie. Kiedys zawsze sie wkurzalem ze zapominalem
o zamknieciu szyby po zgaszeniu silnika. Mozna to zautomatyzowac, ale niezawsze
przeciez po wysiadaniu trzeba te szybe zamknac. Teraz to juz dla mnie nie problem.
Kiedy wysiadam zamykam szybe a zaraz pozniej samochod przy pomocy pilota.
Jesli niezamkne szyb to w razie deszczu zrobi to za mnie automat.

O ile budowa takiego ukladu to na prawde pryszcz to duzy problem stanowi podlaczenie
tego w samochodzie poniewaz zachodzi koniecznosc dokonania dosc duzych
zmian w podlaczeniu przyciskow szyb, szyberdachu, a nawet w moim wypadku
ukladu polaczen szyby prawej (od pasazera) .
Udalo mi sie jednak tego wszystkiego dokonac i jestem serio bardzo zadowolony.
Zwykle bywa z wlasnymi konstrukcjami tak, ze cos sie zaczyna po czasie
sypac lub niedomagac. Tutaj dolozylem wszelkich staran zeby wykonac to najlepiej
jak moglem, ale zaowocowalo to dzialaniem bez zarzutow. Sam program
dopracowywalem chyba z miesiac czasu. W koncu udalo mi sie go tak napisac, zeby
dzialal dokladnie wedlug moich zamierzen.
Chce jeszcze w nim dokonac pare zmian, ale to juz raczej sa dodatki ktore niektorym
osobom moga sie wydac bzdetami. Jednak jesli moge podniesc funkcjonalnosc
urzadzenia i calosci jedynie zmieniajac lub dodajac jedynie pare linijek do programu
to czemu mam tego niezrobic ?

Prace przy podlaczaniu tego zajely mi okolo 5 godzin. Nie wiem czy to duzo czy malo.
Oczywiscie calkowity czas pracy przy tym rozwiazaniu jest o wiele dluzszy bo
sprowadza sie to do
1. wykonania ukladu
2. napisania dla niego programu
3. obserwacja i nakreslenie sposobu podlaczenia w samochodzie
Chodzilem nad tym chyba z 2 tygodnie czasu zanim sie zabralem za projektowanie
i urzeczywistnienie moich zamierzen.

Od tego czasu zrobilem jeszcze sobie sterowanie migaczami na delikatne pykniecie
w manetke kierunkow i obecnie pracuje nad przyciskami w kierownice bez
potrzeby jej wymiany i montazu tasmy.
W najblizszej przyszlosci planuje sterowanie niektorymi funkcjami w komputera
pokladowego oraz za pomoca telefonu komorkowego.
W tym ostatnim wypadku np odpalenie samochodu zdalnie pod warunkiem, ze
bedzie wlaczony bieg jalowy oraz zacisniety hamulec reczny.
To wymaga dolozenia paru czujnikow, ale mysle, ze sie oplaca.

Zablokowany