Domykanie szyb

Awatar użytkownika
yarmaz

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 16 maja 2008, 17:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: yarmaz »

JEDNAK NIE BEDE SIE AZ TAK W TO ZAGLEBIAL, ALE DZIEKI ZA WSZELKA POMOC

CyberDuck

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: CyberDuck »

Napisze Ci tylko tak, ze o ile domykanie szyb z lewej strony da sie zrobic
bezproblemowo to z prawej strony bedzie problem.
Ja co prawda to zrobilem, ale musialem przebudowac uklad polaczen.
Krotko mowiac w fabrycznym rozwiazaniu przelaczniki sa polaczone tak zeby
niepowodowac miedzy soba kolizji. Np przycisniecie przycisku w gore po prawej stronie
i w dol po lewej stronie. W takiej sytuacji nie moze nastapic zadne zwarcie. Szyba
poprostu staje. Taki uklad polaczen eliminuje prosty sposob podlaczenia sygnalu
zamkniecia szyby tymbardziej, ze szyba prawa jest pozbawiona ukladu
podtrzymywania jej ruchu ciaglego po dluzszym przycisnieciu przycisku.

Nie wiem jak to jest rozwiazane w innych Oplach niz Astra, ale ja podlaczylem
silnik prawej szyby w ten sposob :

Obrazek

Przesledz uklad polaczen i zauwazysz, ze w ten sposob nie sposob dokonac jakiejkolwiek
kolizji, a jednoczesnie mozna podlaczyc dowolna ilosc przelacznikow czy tez innych
ukladow sterujacych. Przy czym przewody sterujace nie musza byc w tym wypadku
grube. Wrecz przeciwnie. Na uruchomienie przekaznika wystarczy okolo 100 mA.
Po stronie kierowcy okolo 360 mA.

Jestem po pierwszych testach mojego projektu i wszystko dziala wysmienicie procz jednej
pierdolki, ktora zeby poprawic musze nieco przerobic program, ale juz zadnych zmian
w schemacie polaczen nie bede musial robic.

Wszystko zalezy ile masz do tego zapalu.
Zeby w prosty sposob moznabylo zamknac szyby z pilota musisz wydzielic jakis sygnal
dodatni z centralki pilota. Z Twojej informacji w pierwszym poscie wynika, ze Masz
dodatkowy guzik do bagaznika. Ja go wlasnie wykorzystalem do sterowania moim ukladem.
Wystarczy ze do niego podlaczysz uklad czasowy, ktory poda przez odpowiednia
ilosc czasu (okolo 5 sekund, tyle trzeba czasu na kompletne zamkniecie szyb z zapasem)
impuls dodatni na przyciski w gore i sprawa zalatwiona, ale to nieznaczy, ze to niebedzie
kosztowac troszke pracy. W sumie nowe polaczenie jest proste tylko sprawe komplikuje
jeszcze jedna rzecz w oplach. Miedzy slupkiem a drzwiami nie mozna poprowadzic poprostu
dodatkowych przewodow jak to jest w innych samochodach bo jest tam umieszczony
hermetyczny wtyk i poprowadzenie przez niego dodatkowych przewodow jest niemozliwe.
Jesli bedziesz potrzebowac poprowadzic dodatkowe przewody bedziesz musial wywiercic
dodatkowe otwory.

markor

Astro-maniak
Posty: 186
Rejestracja: 24 lis 2007, 9:54
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan
Silnik: x20xev
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: markor »

Mam astre F i nie ma ona chyba tej funkcji komfort-po przytrzymaniu przekreconego kluczyka szyby sie nie domykaja. Czy w takim przypadku można zrobic jakos domykanie szyb? Czy pozostaje tylko kupno modulu do domykania?
[External Link Removed for Guests]

CyberDuck

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: CyberDuck »

Nie wiem. Poprostu nie wiem. Ja to rozwiazalem po swojemu, ale w tym co juz mialem
w samochodzie niezauwazylem zadnego modulu do domykania szyb.
Ja ro zbudowalem sam.
Raczej nie ma nic takiego w samochodzie bo obwody prawej i lewej szyby sa od
siebie calkowicie rozdzielone.
Juz nie pamietam gdzie, ale zdaje sie na elektrodzie znalazlem schematy podlaczenia
szyb i dzieki nim moglem sie pokusic o przerobki. W sumie to nie jest duzo pracy.
Trzeba na poczatek sobie tylko wszystko dokladnie zaplanowac i na cos sie
zdecydowac. Ja moze jutro zrobie filmik jak to dziala w samochodzie i pokaze.
Jak dla mnie rewelacja. Po dopracowaniu programu do sterowania dziala wszystko jak
sobie zalozylem na samym poczatku i jak chcialem.
Ja mialem juz wczesniej przez siebie zamontowany czujnik deszczu, ale przeciez
nietrzeba go brac wogole pod uwage przy polaczeniu. Tak wiec jesli wypada
czujnik deszczu i sterowanie szybami poprzez moj uklad to samo domykanie szyb
moze byc naprawde proste. Sprawe komplikuje jak napisalem wczesniej tylko prawa
strona czyli po stronie pasazera jesli Masz dwa przelaczniki do sterowania szybami.
Jesli jest jeden jak dla strony od kierowcy to sprawa jest prosta.

Ja zrezygnowalem z domykania szyb z kluczyka bo tak czy tak moge to zawsze zrobic
za pomoca pilota, ale i takie rozwiazanie wchodzi w gre.

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Panowie. Ja posiadam Astrę G i z całą pewnością posiadam wersję Comfort ( ryglowanie, alarm ) w jaki najprostszy sposób uzyska domykanie szyb u mnie?
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

CyberDuck

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: CyberDuck »

Jesli nie masz podwojnych przyciskow do ktorejs z szyb to bardzo prosto.
Wystarczy zalozyc uklad czasowy wyzwalany z pilota albo z zamka drzwi ktory
wystreruje przyciski obu szyb do gory.

kargul

Astro-maniak
Posty: 1000
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ostromecko
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: kargul »

No wlasnie kolego ja mam to samo. CyberDuck, Sadzac po tym ze prawa szyba nie domykala sie sama nie mailes jej zaprogramowanej ;) Bo szyby np po odpiecu akusa sie rozprogramuja. I potem trzeba ta funkcje comfort znowu zaprograowac. Otwierasz szyby na maxa i zamykasz pojedynczo trzymajac caly czas wcisniete "do gory" trzymasz jeszcze jakies 4 sek po tym jak sie zamknie i vuala ;)
A teraz poprosze o jakies informacje jak najszybciej zrobić domykanie szyb z pilota ale zeby działało ono po wcisnieciu przysisku na pilocie "zamknij centralny" Czyli zamykam samochod z pilota i automatycznie zamykaja się szyby.
Gdzies widzialem ze podobno da sie to zrobic bez zadnego układu..Tylko trzeba jakies kable polaczyc..Wiesz cos moze o tym ??
Kupię błotnik przedni od strony kierowcy. Najlepiej w kolorze grafit.

- O widzę kupiłeś sobie golfa ?
- Nie..Zająłem drugie miejsce w konkursie..
- Aha..A co bylo za pierwsze ??
- Worek ziemniaków :mrgreen:

CyberDuck

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: CyberDuck »

kargul pisze:No wlasnie kolego ja mam to samo. CyberDuck, Sadzac po tym ze prawa szyba nie domykala sie sama nie mailes jej zaprogramowanej Bo szyby np po odpiecu akusa sie rozprogramuja. I potem trzeba ta funkcje comfort znowu zaprograowac. Otwierasz szyby na maxa i zamykasz pojedynczo trzymajac caly czas wcisniete "do gory" trzymasz jeszcze jakies 4 sek po tym jak sie zamknie i vuala
Zrozumcie, ze moze w niektorych modelach tak jest, ale w wiekszosci tego nie ma !!
Przewertowalem cala instalacje wlacznie ze schematami, ktore znalazlem na
elektrodzie. Byly dwa schematy dla szyby prawej z pojedynczym przyciskiem i
podwojnym i zadnego ukladu sterujacego nie ma. Poprostu jest podlaczony
silnik miedzy przyciski przeciwsobnie i to cala sprawa sterowania szybami.
Po lewej jest uklad sterujacy. Moze w samochodach z komfortem jak to niektorzy
nazywaja cos takiego jest. Dziwne bo u mnie niby wszystko jest wlacznie z
komputerem i MID'em.
kargul pisze:Czyli zamykam samochod z pilota i automatycznie zamykaja się szyby
To czy podlaczysz pod trzeci guzik w pilocie czy pod sygnal wyzwalajacy centralny
zamek to jest obojetne. Ja robilem i projektowalem uklad do siebie sam i dziala
bardzo dobrze, ale jak juz sam zauwazyles u mnie nie ma tych ukladow
sterujacych szybami. Nie wiem jak jest u Ciebie.
Nienapisales czy masz pojedynczy przycisk dla szyby od strony pasazera czy nie.
Jest pojedynczy to moge taki uklad z latwoscia Ci zaraz tu narysowac.
Problem nietylko polega na podtrzymaniu odpowiednio dlugiego impulsu zeby zamknac
calkowicie szyby, ale tez musisz jeszcze przez jakis czas potrzymac zasilanie
poza zaplonem bo jak wiesz po wylaczeniu zaplonu szyby przestaja dzialac.

kargul

Astro-maniak
Posty: 1000
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ostromecko
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: kargul »

Juz znalazlem a własciwie ktoś podał w tym temacie link jak połączyc kablami zeby po zamknięciu centralnego zamykały sie tez szyby ;) A teraz wytlumacz mi o co chodzi z podwojnymi przelacznikami bądz pojedynczymi ?? Bo z tego co sie orientuje to w astrze byl tylko jeden rodzaj przycisków przynjamniej z wygladu...
Kupię błotnik przedni od strony kierowcy. Najlepiej w kolorze grafit.

- O widzę kupiłeś sobie golfa ?
- Nie..Zająłem drugie miejsce w konkursie..
- Aha..A co bylo za pierwsze ??
- Worek ziemniaków :mrgreen:

CyberDuck

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: CyberDuck »

Chodzilo mi o to ze np w Astrze F/1 jest po stronie kierowcy w drzwiach jeden przelacznik
w drzwiach do sterowania szyba po stronie pasazera, a po stronie pasazera jest
drugi przelacznik do sterowania ta sama szyba.
Sa one polaczone przeciwsobnie w ten sposob, ze jesli przycisniesz jeden w dol, a drugi
w gore to nie moze zdazyc sie sytuacja, ze nastapi np zwarcie czy zacznie szalec
silnik szyby. Ja z tym wlasnie walczylem u siebie zeby podlaczyc domykanie szyb, ale
mi sie udalo, jednak musialem przebudowac schemat polaczen :

Obrazek

W kazdym razie w innych znowu modelach jest po jednym przelaczniku umieszczonym
wtedy centralnie miedzy siedzeniami.To ostatnie rozwiazanie niestanowi zadnego problemu.
Latwo to sprawdzic. Wyjmij konsolke z przelacznikami przy kierowcy i wystarczy w
odpowiednie miejsce przylozyc +12V zeby szyba po stronie kierowcy zaczela sie
zamykac lub otwierac.
W pierwszym wypadku z dwoma przelacznikami tak nie da rady bo odwalisz zwarcie.


BTW : podaj linka do tego temau bo wszedzie piszesz, ze znalazles, ale rozwiazania
niepodajesz. Nieladnie.

Zablokowany