Strona 1 z 1

Awaria sterownika końcowego

: 22 maja 2008, 0:52
autor: Gość
Mam pytanie. Próbowałem znaleźć odpowiedz na to pytanie na forum ale jakoś nie mogę.
Byłem z moją astrą u mechanika, bo chciałem zobaczyć w jakim stanie jest silnik ( dopiero kupiłem samochód, więc chciałem zobaczyć czy coś go boli). Mechanik podłączył samochód pod kompa i wyskoczyło ze jest awaria sterownika końcowego (mam nadzieje że dobrze zapamiętałem). Czy ktoś może wie o co chodzi w tej awarii? Na czym ona polega, jak ja usunąć i ile może kosztować ewentualna naprawa?
Samochód mam Opla Astre I z 1999r 1,6 16V na gaz (zwykły nie sekwencja)
Pozdrawiam

: 22 maja 2008, 15:10
autor: ja37
Coś mało zapamietałes, nie mam pojecia o jakie sterowanie chodzi....
Spróbuj ten błąd odczytać metoda drucikową.

: 22 maja 2008, 17:09
autor: Gość
moze ten blad ma zwiazek z tym ze jak jest astra ciepla i po ponownym wlaczeniu silnika chce gdzies jechac, to po osiagnieciu ok,3 tys obrotow traci moc ale jak mam 3,5 tys obrotow to odzyskuje ja. ale tak jest tylko za pierwszym razem jak przechodzi przez 3tys obrotow. pozniej nie ma tego. a to jest i na jedynce, albo na dwojce w zaleznosci na jakim biegu przekraczam te 3 tys obrotow.

: 25 maja 2008, 10:46
autor: Gość
blazej142 pisze:Mechanik podłączył samochód pod kompa i wyskoczyło ze jest awaria sterownika końcowego (mam nadzieje że dobrze zapamiętałem).
Taka diagnoza brzmi po przetłumaczeniu : "mechanik może chcieć naciągać na koszty". Najnowsze wydanie "Opel Astra I SAM NAPRAWIAM" kosztowała mnie dokładnie 53,49 PLN, a żadne pseudo-fachowe terminy nie robią na mnie wrażenia. Nie ma czegoś takiego jak "sterownik końcowy". Jest sterownik silnika, mieści się w lewo-kierownicowych modelach pod schowkiem przy prawym bucie pasażera... Złącze diagnostyczne w Astra F jest obok bezpieczników. Można zdiagnozować jakie błędy podczas jazdy wystąpiły metodą "migającej lampki".
[External Link Removed for Guests]
blazej142 pisze:Samochód mam Opla Astre I z 1999r 1,6 16V na gaz (zwykły nie sekwencja)
Najlepiej byś zrobił, podając Twój kod silnika (powinien być wybity na korpusie, lub przy łączeniu z obudową sprzęgła). Skoro masz 16V (podwójny rozrzad) to musi być sekwencja chyba ?

[ Dodano: 2008-05-25, 10:56 ]
Tu jest kod silnika opisany : [External Link Removed for Guests]
A tutaj kody błędów sterownika : [External Link Removed for Guests]

: 25 maja 2008, 11:50
autor: wesoł
Light-I pisze:Skoro masz 16V (podwójny rozrzad) to musi być sekwencja chyba ?
Przepraszam a to niby dlaczego musi?

: 25 maja 2008, 11:54
autor: Gość
wesoł pisze:Przepraszam a to niby dlaczego musi?
Nie twierdzę, tylko pytam... Co w takim razie oznacza 16V ? Do tej pory myślałem, że silnik 16-zaworowy z wielopunktowym wtryskiem...

: 25 maja 2008, 18:40
autor: wesoł
Ogolnie to sa silniki z wielopunktowym wtryskiem 8 jak i 16 zaworowe, wtrysk moze byc do kolektorow jak i bezposrednio do komory. Task fachowo to sie mowi o silnikach czy to jest np mono-motronik, K-jetronik czy np KE-jetronik i tu wiadomo z czym sie ma do czynienia. w 1979 roku rover wypuscil silnik 1.8 z wtryskiem wielopunktowym mechanicznym ze zmiennymi fazami rozrzadu i normalnie je montowal w swoich autach. Tak jak tez sporo firm zwiekszala liczbe zaworow na cylinder do 5 a niektore ograniczaly do 3 bo jak sie potem okazalo ze wiecej zaworow to wiecej nieszczelnosci ale znowysz wiecej to lepsze napelnianie i oproznianie komory. I tak zle i tak niedobrze jak widac. Sekwencje montuje sie zeby gazownia chodzila lepiej, lepsza kontrola bo gaz jest dawkowany osobno dla kazdego cylindra itd itd.