Silnik wariuje i wali z wydechu
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 22 paź 2007, 21:03
- Imię: Łukasz
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Silnik wariuje i wali z wydechu
Witam. Od kilku dni mam problem prawdopodobnie z elektryką.
Objawy:
Trochę na zimnym, bardziej na ciepłym silniku między ok. 1300-2200 obr/min silnik gaśnie na ułamek sekundy po czym wyrywa jak szalony. Dzieje się to kilka razy w czasie ok. do 2 sekund przy normalnym przyśpieszaniu i jednocześnie wali z wydechu jak auto rajdowe. Przy delikatnym przyspieszaniu objawy nie występują. Powyżej ok. 2200 obr/min też nie występują (może sporadycznie). Moc silnika jest OK. Silnik to 1,4 8V z 1998 roku.
Dodam, że wykluczam kable i świece. Wymieniłem moduł zapłonowy i cewkę, ale niestety dalej jest to samo.
Za 2 dni mam wyjazd na drugi koniec Polski i nie mogę ustalić co za te objawy odpowiada. POMOCY
Objawy:
Trochę na zimnym, bardziej na ciepłym silniku między ok. 1300-2200 obr/min silnik gaśnie na ułamek sekundy po czym wyrywa jak szalony. Dzieje się to kilka razy w czasie ok. do 2 sekund przy normalnym przyśpieszaniu i jednocześnie wali z wydechu jak auto rajdowe. Przy delikatnym przyspieszaniu objawy nie występują. Powyżej ok. 2200 obr/min też nie występują (może sporadycznie). Moc silnika jest OK. Silnik to 1,4 8V z 1998 roku.
Dodam, że wykluczam kable i świece. Wymieniłem moduł zapłonowy i cewkę, ale niestety dalej jest to samo.
Za 2 dni mam wyjazd na drugi koniec Polski i nie mogę ustalić co za te objawy odpowiada. POMOCY
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
Luki, powodem takiego przerywania może być walaca pompa, jakiś walące elektrozawór, przerwa na przewodzie paliwowym i delikatne zapowitrzanie sie auta ( w tedy występuje palenie na pych któe moze pasowac do opisu ).
Ale walenie z rury to bym bardziej obstawiał zapłon źle ustawiony, poprostu za szybko... Albo wogóle coś przestawione na zaplonie. Masz kompa z tego co wiem, by trzeba go sprawdzić, powinien sie zalanczać tryb serwisowy. A jeszcze sprawdż przełącznik liczby oktanowej paliwa ( gdzieś z boku nie pamiętam jakie ma cyferki, gdzieś ktoś o tym pisał ).
Ale walenie z rury to bym bardziej obstawiał zapłon źle ustawiony, poprostu za szybko... Albo wogóle coś przestawione na zaplonie. Masz kompa z tego co wiem, by trzeba go sprawdzić, powinien sie zalanczać tryb serwisowy. A jeszcze sprawdż przełącznik liczby oktanowej paliwa ( gdzieś z boku nie pamiętam jakie ma cyferki, gdzieś ktoś o tym pisał ).
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 22 paź 2007, 21:03
- Imię: Łukasz
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Tryb serwisowy się nie załącza, błędów też nie ma. Myślałem już o zapłonie tylko nie wiem czy jest możliwość żeby sam się nagle przestawił...
Przełącznik oktanów sprawdzałem na 91 i 95 i takie same objawy.
Pompa raczej nie bo w momencie jak silnik właśnie przerywa, gromadzi się tam paliwo. Gdy już zaskakuje, paliwo to jest spalane i silnik rwie do przodu, że czasem koła się przez chwile kręcą.
Przełącznik oktanów sprawdzałem na 91 i 95 i takie same objawy.
Pompa raczej nie bo w momencie jak silnik właśnie przerywa, gromadzi się tam paliwo. Gdy już zaskakuje, paliwo to jest spalane i silnik rwie do przodu, że czasem koła się przez chwile kręcą.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 826
- Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
- Imię: Paweł
- Auto: oBoRa
- Silnik: Benzynowy
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Luki, sprawdź zapłon, oraz rozrząd, napisz także dokładnie jaki masz silnik może się wieszać wtryskiwacz/wtryskiwacze. Silnik nie dostaje paliwa (auto gaśnie), po czym jak już puści następuje zapłon i auto rwie do przodu. Napisz czy dzieje się to podczas jazdy czy na postoju...
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 22 paź 2007, 21:03
- Imię: Łukasz
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Mój silnik to X14NZ dzieje się to podczas jazdy, szczególnie między 1400-2200 obr/min.
Dzisiaj mam wyjazd na drugi koniec Polski tym autem. Mam nadzieję, że dojadę. Nie będie mnie ok. 1,5 tygodnia. Jak narazie dziękuję bardzo za zainteresowanie tą sprawą i jak wrócę to znowu się odezwę. Mimo wszystko proszę pisać jak coś się nasunie na myśl w tej sprawie.
Pozdrawiam 8)
Dzisiaj mam wyjazd na drugi koniec Polski tym autem. Mam nadzieję, że dojadę. Nie będie mnie ok. 1,5 tygodnia. Jak narazie dziękuję bardzo za zainteresowanie tą sprawą i jak wrócę to znowu się odezwę. Mimo wszystko proszę pisać jak coś się nasunie na myśl w tej sprawie.
Pozdrawiam 8)
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 826
- Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
- Imię: Paweł
- Auto: oBoRa
- Silnik: Benzynowy
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
-
- Posty: 1521
- Rejestracja: 25 maja 2008, 13:55
- Imię: Adrian
- Auto: Astra GSi '94
- Silnik: c20xe
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jeśli dobrze rozumiem to chyba mam czasem podobnie... jak depne troche to bywa, że obroty spadna i wyrywa do przodu... ja wymieniam przwdody,świece i w najblizszym czasie rozrząd i powinno być wporządku
Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 22 paź 2007, 21:03
- Imię: Łukasz
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Witam ponownie.
Po wstępnej diagnozie okazało się, że dałem ciała gdyż wykluczałem kable zapłonowe. Kolejną przyczyną małej mocy i nierównej pracy silnika to brak sprężania na jednym tłoku. Dziś dokładnie dowiem się co się stało, czy panewka, czy coś innego i to opiszę.
Dla informacji dodam, że zrobiłem tym autem w 10 dni 2500 km. i średnie spalanie wyszło niecałe 7,5L/100km, gdzie zawsze w takich warunkach było poniżej 6L.
[ Dodano: 2008-06-20, 10:12 ]
Bezpośrednią przyczyną braku spręzania były 2 zawory na jednym cylindrze, ale zostały wymienione 4, gdyż też się powoli kończyły. Jeden zawór był w takim stanie, że w każdej chwili mógł się rozlecieć i doprowadzić do kapitalnego remontu całego silnika.
Dziękuję wszystkim, którzy brali udział w tym temacie
Po wstępnej diagnozie okazało się, że dałem ciała gdyż wykluczałem kable zapłonowe. Kolejną przyczyną małej mocy i nierównej pracy silnika to brak sprężania na jednym tłoku. Dziś dokładnie dowiem się co się stało, czy panewka, czy coś innego i to opiszę.
Dla informacji dodam, że zrobiłem tym autem w 10 dni 2500 km. i średnie spalanie wyszło niecałe 7,5L/100km, gdzie zawsze w takich warunkach było poniżej 6L.
[ Dodano: 2008-06-20, 10:12 ]
Bezpośrednią przyczyną braku spręzania były 2 zawory na jednym cylindrze, ale zostały wymienione 4, gdyż też się powoli kończyły. Jeden zawór był w takim stanie, że w każdej chwili mógł się rozlecieć i doprowadzić do kapitalnego remontu całego silnika.
Dziękuję wszystkim, którzy brali udział w tym temacie
[External Link Removed for Guests]