Silnik wariuje i wali z wydechu

Luki

Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 22 paź 2007, 21:03
Imię: Łukasz
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Silnik wariuje i wali z wydechu

#1

Nieprzeczytany post autor: Luki »

Witam. Od kilku dni mam problem prawdopodobnie z elektryką.

Objawy:
Trochę na zimnym, bardziej na ciepłym silniku między ok. 1300-2200 obr/min silnik gaśnie na ułamek sekundy po czym wyrywa jak szalony. Dzieje się to kilka razy w czasie ok. do 2 sekund przy normalnym przyśpieszaniu i jednocześnie wali z wydechu jak auto rajdowe. Przy delikatnym przyspieszaniu objawy nie występują. Powyżej ok. 2200 obr/min też nie występują (może sporadycznie). Moc silnika jest OK. Silnik to 1,4 8V z 1998 roku.
Dodam, że wykluczam kable i świece. Wymieniłem moduł zapłonowy i cewkę, ale niestety dalej jest to samo.
Za 2 dni mam wyjazd na drugi koniec Polski i nie mogę ustalić co za te objawy odpowiada. POMOCY :cry:
[External Link Removed for Guests]

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

Luki, powodem takiego przerywania może być walaca pompa, jakiś walące elektrozawór, przerwa na przewodzie paliwowym i delikatne zapowitrzanie sie auta ( w tedy występuje palenie na pych któe moze pasowac do opisu ).

Ale walenie z rury to bym bardziej obstawiał zapłon źle ustawiony, poprostu za szybko... Albo wogóle coś przestawione na zaplonie. Masz kompa z tego co wiem, by trzeba go sprawdzić, powinien sie zalanczać tryb serwisowy. A jeszcze sprawdż przełącznik liczby oktanowej paliwa ( gdzieś z boku nie pamiętam jakie ma cyferki, gdzieś ktoś o tym pisał ).
[External Link Removed for Guests]

Luki

Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 22 paź 2007, 21:03
Imię: Łukasz
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Luki »

Tryb serwisowy się nie załącza, błędów też nie ma. Myślałem już o zapłonie tylko nie wiem czy jest możliwość żeby sam się nagle przestawił...
Przełącznik oktanów sprawdzałem na 91 i 95 i takie same objawy.
Pompa raczej nie bo w momencie jak silnik właśnie przerywa, gromadzi się tam paliwo. Gdy już zaskakuje, paliwo to jest spalane i silnik rwie do przodu, że czasem koła się przez chwile kręcą.
[External Link Removed for Guests]

cr2sher

Astro-maniak
Posty: 826
Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
Imię: Paweł
Auto: oBoRa
Silnik: Benzynowy
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#4

Nieprzeczytany post autor: cr2sher »

Luki, sprawdź zapłon, oraz rozrząd, napisz także dokładnie jaki masz silnik może się wieszać wtryskiwacz/wtryskiwacze. Silnik nie dostaje paliwa (auto gaśnie), po czym jak już puści następuje zapłon i auto rwie do przodu. Napisz czy dzieje się to podczas jazdy czy na postoju...
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł

[External Link Removed for Guests]

------------------------------------------------

Obrazek

Luki

Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 22 paź 2007, 21:03
Imię: Łukasz
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Luki »

Mój silnik to X14NZ dzieje się to podczas jazdy, szczególnie między 1400-2200 obr/min.

Dzisiaj mam wyjazd na drugi koniec Polski tym autem. Mam nadzieję, że dojadę. Nie będie mnie ok. 1,5 tygodnia. Jak narazie dziękuję bardzo za zainteresowanie tą sprawą i jak wrócę to znowu się odezwę. Mimo wszystko proszę pisać jak coś się nasunie na myśl w tej sprawie.

Pozdrawiam 8)
[External Link Removed for Guests]

cr2sher

Astro-maniak
Posty: 826
Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
Imię: Paweł
Auto: oBoRa
Silnik: Benzynowy
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#6

Nieprzeczytany post autor: cr2sher »

Luki, a gdzie jedziesz ;> popatrz na forum na listy kontaktowe w województwach przez jakie będziesz przejeżdżam i gdzie masz miejsce docelowe, jakby co to ktoś Ci pomoże.
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł

[External Link Removed for Guests]

------------------------------------------------

Obrazek

Ventura

ex-Staff
Posty: 1521
Rejestracja: 25 maja 2008, 13:55
Imię: Adrian
Auto: Astra GSi '94
Silnik: c20xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Ventura »

jeśli dobrze rozumiem to chyba mam czasem podobnie... jak depne troche to bywa, że obroty spadna i wyrywa do przodu... ja wymieniam przwdody,świece i w najblizszym czasie rozrząd i powinno być wporządku :)
Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
[External Link Removed for Guests]
Obrazek

Luki

Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 22 paź 2007, 21:03
Imię: Łukasz
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Luki »

Witam ponownie.
Po wstępnej diagnozie okazało się, że dałem ciała gdyż wykluczałem kable zapłonowe. Kolejną przyczyną małej mocy i nierównej pracy silnika to brak sprężania na jednym tłoku. Dziś dokładnie dowiem się co się stało, czy panewka, czy coś innego i to opiszę.

Dla informacji dodam, że zrobiłem tym autem w 10 dni 2500 km. i średnie spalanie wyszło niecałe 7,5L/100km, gdzie zawsze w takich warunkach było poniżej 6L.

[ Dodano: 2008-06-20, 10:12 ]
Bezpośrednią przyczyną braku spręzania były 2 zawory na jednym cylindrze, ale zostały wymienione 4, gdyż też się powoli kończyły. Jeden zawór był w takim stanie, że w każdej chwili mógł się rozlecieć i doprowadzić do kapitalnego remontu całego silnika.

Dziękuję wszystkim, którzy brali udział w tym temacie :P
[External Link Removed for Guests]

Zablokowany