elektryczne szyby
- sioker
- Posty: 12
- Rejestracja: 06 cze 2008, 18:53
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Mikołów
- Kontakt:
elektryczne szyby
Witam jeszcze raz opisuje mój problem z elekrtycznymi szybami w astrze G podczas jazdy i na postoju same domykajom mi się szyby. Gdzie się znajduje moduł do szyb bo rozłonczyłem moduł centralnego zamka który znajduje się w prawym nadkolu od środka a szyby ciągle losowo się domykają, nawet przy wyłonczonym zapłonie też jest ten problem a niekiedy wszystko chodzi ok. Czy ktoś wie co to może być. Z góry dziękuje za pomoc.
- sioker
- Posty: 12
- Rejestracja: 06 cze 2008, 18:53
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Mikołów
- Kontakt:
- sioker
- Posty: 12
- Rejestracja: 06 cze 2008, 18:53
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Mikołów
- Kontakt:
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
Problem moze poprostu lezec w jakims luznym przewodzie. Jesli to jest losowe to
logicznie jest, ze impuls jest podawany przy dodatkowym styku lub rozlaczeniu sie
na moment obwodu. Powodem moga byc tez przekazniki zamontowane w samym
ukladzie domykania. Jesli ich zworki beda juz zuzyte, zbyt luzne to wystarczy na
moment ich zwarcie aby caly uklad uznal, ze zostal podany rozkaz do domkniecia
szyb no i sie dzieje.
Czy to ma miejsce tylko w czasie ruchu pojazdu ?
Jesli tak to potwierdza moja teze. Jesli nie to znaczyloby uszkodzenie samej elektorniki.
logicznie jest, ze impuls jest podawany przy dodatkowym styku lub rozlaczeniu sie
na moment obwodu. Powodem moga byc tez przekazniki zamontowane w samym
ukladzie domykania. Jesli ich zworki beda juz zuzyte, zbyt luzne to wystarczy na
moment ich zwarcie aby caly uklad uznal, ze zostal podany rozkaz do domkniecia
szyb no i sie dzieje.
Czy to ma miejsce tylko w czasie ruchu pojazdu ?
Jesli tak to potwierdza moja teze. Jesli nie to znaczyloby uszkodzenie samej elektorniki.
- sioker
- Posty: 12
- Rejestracja: 06 cze 2008, 18:53
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Mikołów
- Kontakt:
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
Wiesz co jest jeszcze jedna mozliwosc. Ze wzgledu na to, ze sam uklad musi pracowac
niemal bez przerwy trzymajac warte, czuwajac czy czasem nieotrzyma rozkazu
do domkniecia szyby to mozliwe jest tez poprostu poluzowanie sie stykow zasilajacych
sam uklad. Sprobuj takiej rzeczy :
1. Otworz szyby
2. Odlacz na moment akumulator.
Jesli szyby sie domkna po podlaczeniu spowrotem akumulatora to mam racje i
przyczyny nalezy szukac w luznych przewodach. Poprostu zanika na moment
zasilanie i uklad sie "zeruje" powodujac domkniecie szyb.
niemal bez przerwy trzymajac warte, czuwajac czy czasem nieotrzyma rozkazu
do domkniecia szyby to mozliwe jest tez poprostu poluzowanie sie stykow zasilajacych
sam uklad. Sprobuj takiej rzeczy :
1. Otworz szyby
2. Odlacz na moment akumulator.
Jesli szyby sie domkna po podlaczeniu spowrotem akumulatora to mam racje i
przyczyny nalezy szukac w luznych przewodach. Poprostu zanika na moment
zasilanie i uklad sie "zeruje" powodujac domkniecie szyb.
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
tyle ze zadne zerowanie czy inne jakies tam przypadki typu odlacznie aku nie powoduja domykania szyb w AG. Ja widze jeszcze jedna ewentualnosc w zamku kierowcy gdzie jest funkcja komfortu przy przytrzymaniu kluczyka ze sie domyka. to tez jest wlacznik elektryczny ktory daje impuls do centralki CZ i z tamtąd jest wysylany sygnal o domknieciu szyb. Wlasnie na tej zasadzie zesmy robili to domykanie szyb z pilota z Krzyskiem z VU.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
Ja to zrobilem na mikrokontrolerze, ale u mnie zasada jest nieco inna.
Duzo by pisac, ale wpadlem tez miedzy innymi na pomysl, ze uklad po otrzymaniu
impulsu z pilota moze sam siebie wlaczyc, przytrzymac na zasilaniu i domknac szyby.
Przewaga takiego rozwiazania jest taka, ze taki uklad moze w inteligentny sposob
sterowac szybami. Ja juz jestem poza tym problemem i narazie juz testuje uklad :
Sam uklad jak widzisz jest bardzo prosty i moze byc jeszcze prostszy jesli komus
zalezy na samym domykaniu szyb. Kilka tranzystorkow, jakis kondensator, ze 4 rezystorki
i po problemie. Mnie chodzilo o cos innego :
1. Po stronie lewej, od kierowcy jest tak zrobione, ze szyba zaczyna ruch ciagly
jesli sie dluzej przytrzyma w danym kierunku przycisk niz 1 sek. Skasowanie ruchu
polega na przycisnieciu jeszcze raz tego samego guzika lub w odwrotnym kierunku.
Krotkie naciskanie powoduje tylko domykanie lub otwieranie szyby o pewien odcinek.
Te funkcje przejol w moim wypadku mikrokontroler aby wyeliminowac mozliwosc
podania impulsu naraz w dol i do gory tej samej szybie jesli przyjdzie dodatkowo
impuls z pilota.
2. Po stronie prawej, od pasazera szyba jest pozbawiona w astrze funkcji szyby lewej
wiec wszystkie te funkcje przejol mikrokontroler.
3. Domykanie szyb po przycisnieciu przycisku w pilocie niezaleznie czy uklad pracuje czy
nie. Po wykonaniu zadania uklad calkowicie sie wylacza.
4. Domykanie szyb po otrzymaniu impulsu z czujnika deszczu. Po wykonaniu impulsu uklad
samoczynnie sie wylacza.
5. Wylaczenie samoczynne ukladu po okolo 1,5 godziny jesli zaplon jest wylaczony co
powoduje mimo bardzo niskiego poboru pradu dalsze oszczednosci jesli samochod jest
na postoju dluuugo. Dodatkowo wylacza sie tez czujnik. Uklad w czujniku deszczu
podzielilem na dwie czesci. Samego czujnika i czesc wykonawcza. Czesc wykonawcza
jest zasilana z za zaplonu, czesc czujnika jest zasilana poprzez moj uklad dzieki czemu
kiedy zaplon jest wylaczony mimo ze czujnik deszczu wysle impuls wycieraczki
poprostu sie niewlacza. Impuls jest wtedy potrzebny wylacznie mojemu ukladowi.
6. Mimo, ze narazie nieposiadam elektrycznego szyberdachu to przewidzialem tez
i taka mozliwosc i w razie podania rozkazu z dowolnego zrodla do domkniecia szyb
to samo stanie sie z szyberdachem.
7. Szyby i szyberdach zostana domkniete z czujnika deszczu jedynie przy wylaczonym
zaplonie. Mozna zdecydowac inaczej poprzez wyjecie zworki na plytce lub podlaczeniu
poprostu w to miejsce przelacznika. Jeszcze sie decyduje na te opcje i stad ta zworka
na plytce drukowanej.
Program do mikrokontrolera pisalem sam i narazie niezauwazylem jakis anomalii, ale
to nie znaczy, ze sie niepojawia z czasem jednak sama funkcjonalnosc ukladu zalezy
jedynie od zaszytego porogramu w samym mikrokontrolerze wiec poprawienie tego
to jest blachostka.
Uklad jest tak montowany w samochodzie, to znaczy tak osadzilem zlacza na
przewodach, ze w razie awarii wystarczy poprostu uklad odpiac i polaczyc ze soba
wtyki wejscia i wyjscia i samochod dziala jak wczesniej bez ukladu dodatkowego.
Zlacz sie niepomyli poniewaz kazde podlaczylem w odpowiednim kierunku.
Koszt jak dla mnie prototypowej wersji to okolo 150 zl wraz z wykonaniem plytki wiec
w stosunku do fabrycznych, kupowanych w sklepach takich dodatkow to i tak jest niewiele
albo porownywalnie, ale za to ma duzo wieksza funkcjonalnosc.
[ Dodano: 2008-08-31, 17:06 ]
Korzystajac jeszcze z okazji zamieszczam filmik jak to dziala.
Niestety nie mialem jak nagrac jak to dziala z czujnika deszczu, ale zareczam, ze
dziala pefrekcyjnie. Przy tym oswietleniu tego niewidac, ale przyciski swieca teraz na
niebiesko i wylaczaja sie chwile potem jak tylko szyba dochodzi do samej gory.
[External Link Removed for Guests]
Duzo by pisac, ale wpadlem tez miedzy innymi na pomysl, ze uklad po otrzymaniu
impulsu z pilota moze sam siebie wlaczyc, przytrzymac na zasilaniu i domknac szyby.
Przewaga takiego rozwiazania jest taka, ze taki uklad moze w inteligentny sposob
sterowac szybami. Ja juz jestem poza tym problemem i narazie juz testuje uklad :
Sam uklad jak widzisz jest bardzo prosty i moze byc jeszcze prostszy jesli komus
zalezy na samym domykaniu szyb. Kilka tranzystorkow, jakis kondensator, ze 4 rezystorki
i po problemie. Mnie chodzilo o cos innego :
1. Po stronie lewej, od kierowcy jest tak zrobione, ze szyba zaczyna ruch ciagly
jesli sie dluzej przytrzyma w danym kierunku przycisk niz 1 sek. Skasowanie ruchu
polega na przycisnieciu jeszcze raz tego samego guzika lub w odwrotnym kierunku.
Krotkie naciskanie powoduje tylko domykanie lub otwieranie szyby o pewien odcinek.
Te funkcje przejol w moim wypadku mikrokontroler aby wyeliminowac mozliwosc
podania impulsu naraz w dol i do gory tej samej szybie jesli przyjdzie dodatkowo
impuls z pilota.
2. Po stronie prawej, od pasazera szyba jest pozbawiona w astrze funkcji szyby lewej
wiec wszystkie te funkcje przejol mikrokontroler.
3. Domykanie szyb po przycisnieciu przycisku w pilocie niezaleznie czy uklad pracuje czy
nie. Po wykonaniu zadania uklad calkowicie sie wylacza.
4. Domykanie szyb po otrzymaniu impulsu z czujnika deszczu. Po wykonaniu impulsu uklad
samoczynnie sie wylacza.
5. Wylaczenie samoczynne ukladu po okolo 1,5 godziny jesli zaplon jest wylaczony co
powoduje mimo bardzo niskiego poboru pradu dalsze oszczednosci jesli samochod jest
na postoju dluuugo. Dodatkowo wylacza sie tez czujnik. Uklad w czujniku deszczu
podzielilem na dwie czesci. Samego czujnika i czesc wykonawcza. Czesc wykonawcza
jest zasilana z za zaplonu, czesc czujnika jest zasilana poprzez moj uklad dzieki czemu
kiedy zaplon jest wylaczony mimo ze czujnik deszczu wysle impuls wycieraczki
poprostu sie niewlacza. Impuls jest wtedy potrzebny wylacznie mojemu ukladowi.
6. Mimo, ze narazie nieposiadam elektrycznego szyberdachu to przewidzialem tez
i taka mozliwosc i w razie podania rozkazu z dowolnego zrodla do domkniecia szyb
to samo stanie sie z szyberdachem.
7. Szyby i szyberdach zostana domkniete z czujnika deszczu jedynie przy wylaczonym
zaplonie. Mozna zdecydowac inaczej poprzez wyjecie zworki na plytce lub podlaczeniu
poprostu w to miejsce przelacznika. Jeszcze sie decyduje na te opcje i stad ta zworka
na plytce drukowanej.
Program do mikrokontrolera pisalem sam i narazie niezauwazylem jakis anomalii, ale
to nie znaczy, ze sie niepojawia z czasem jednak sama funkcjonalnosc ukladu zalezy
jedynie od zaszytego porogramu w samym mikrokontrolerze wiec poprawienie tego
to jest blachostka.
Uklad jest tak montowany w samochodzie, to znaczy tak osadzilem zlacza na
przewodach, ze w razie awarii wystarczy poprostu uklad odpiac i polaczyc ze soba
wtyki wejscia i wyjscia i samochod dziala jak wczesniej bez ukladu dodatkowego.
Zlacz sie niepomyli poniewaz kazde podlaczylem w odpowiednim kierunku.
Koszt jak dla mnie prototypowej wersji to okolo 150 zl wraz z wykonaniem plytki wiec
w stosunku do fabrycznych, kupowanych w sklepach takich dodatkow to i tak jest niewiele
albo porownywalnie, ale za to ma duzo wieksza funkcjonalnosc.
[ Dodano: 2008-08-31, 17:06 ]
Korzystajac jeszcze z okazji zamieszczam filmik jak to dziala.
Niestety nie mialem jak nagrac jak to dziala z czujnika deszczu, ale zareczam, ze
dziala pefrekcyjnie. Przy tym oswietleniu tego niewidac, ale przyciski swieca teraz na
niebiesko i wylaczaja sie chwile potem jak tylko szyba dochodzi do samej gory.
[External Link Removed for Guests]