NAWIEW WEWNĘTRZNY CIĄGLE PRACUJE SILNICZEK OTWIERAJĄCYNAWIEW

Gość

NAWIEW WEWNĘTRZNY CIĄGLE PRACUJE SILNICZEK OTWIERAJĄCYNAWIEW

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Mam pytanie. mam usterkę Z NAWIEWEM WEWNĘTRZNYM ale taką że załączam stacyjkę i cały czas silniczek od nawiewu bez ustanku pracuje. odkręciłem schowek i narazie odpiąłem przewód do tego silniczka który obraca klapke Dodam tylko że ostatnio próbowałem sam odgrzybić instalację no ale skroplił mi się preparat zalał mi przekaźniki(może jeszcze coś zalałem?) od tylniej wycieraczki i jeszcze 2 ale to już opanowałem. Co mam zrobić aby po naciśnięciu otworzyła się ta klapka(SILNICZEK PRZEKRĘCIŁ SIĘ RAZ I WYŁĄCZYŁ SIĘ)I wyłączyła. Pozdrawiam i czekam na pomoc

Struna

Astro-maniak
Posty: 1562
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
Imię: Artur
Auto: AG
Silnik: Y20DTH
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

#2

Nieprzeczytany post autor: Struna »

Niestety te silniczki to stała przypadłość Astr ;/ U mnie jest to samo. Ostatnio przełączył się na obieg wewnętrzny i ciągle brał powietrze z wewnątrz auta. Nie dało się wytrzymać! Klikałem ze 100 razy w przełącznik i nic. Odkręciłem silnik i sam zaczął nagle pracować. Poklikałem go trochę i kręcił się raz w jedną stronę, raz w drugą, potem w ogóle nie pracował, a jeszcze innym razem tylko wibrował, ale nie kręcił ośką. I tak cały czas na zmianę, w dodatku raz wolniej raz szybciej. Przykręciłem go z powrotem w takiej pozycji, żeby trzymał przesłonę w pozycji 'obieg zewnętrzny' i już go nie podłączałem do prądu ;P

Wydaje mi się, że jedyny sposób, to wymiana silnika ;/
Obrazek

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

On ma sie krecic caly czas. Jedynie naciskajac guzik od zmieny obiegi to on ma zmienic obroty w druga strone. ta klapka ma s
tak lekko tytać zaleznie od wcisnietego przycisku na obiegu wewnetrznym albo na obiegu zewnetrznym.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Struna

Astro-maniak
Posty: 1562
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
Imię: Artur
Auto: AG
Silnik: Y20DTH
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

#4

Nieprzeczytany post autor: Struna »

Hmm... ale u mnie on nie pracuje cały czas. Ta klapka przesunie się do pozycji maksymalnej w którąś stronę i silnik się zacina i potem nie chce ani w jedną ani w drugą. Może po setnym wciśnięciu ruszy w drugą stronę.
Obrazek

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Rozebrac ten silniczek. Przeczyscic (najlepiej wyropować - silnik tez bo moze miec zasyfiony komutator) przekladnie wyczyscic i nasmarowac. Mozna sprawdzic podpinajac na krótko czy sie jeszcze zacina po takiej czynnosci.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Usunięty użytkownik 1683

#6

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 1683 »

Ja mam u siebie podobną sytuację. Silnik przełącza mi się ca kilka sekund na inny stan pracy, na razie jest odpięty ale nie wiem co z tym robić bo klima nie wyrabia wtedy na 100% tak jak powinna :/

Gość

#7

Nieprzeczytany post autor: Gość »

wesoł, mam pytanie jeszcze jedno. Wcześniej mi się tak nie działo więc dlaczego zaczęło tak tykać?od nie dawna.
Jeszcze jedna sprawa czyściłem preparatem wywiewy i mi się skroplił zalał przekaźniki(to już opanowałem)i być może ten preparat coś zwarł??
pozdrawiam

[ Dodano: 2008-06-26, 19:21 ]
wesoł, wesoł? a na forum 24 coś innego mówili na ten temat?że to stała wada opelków i najlepiej zastosować inne rozwiązania pozdrawiam dzięki za pomoc.

[ Dodano: 2008-06-26, 19:28 ]
ZIBI83, ale ja tu mieszam!!!!
Odpowiedz na moje wszystkie pytania związane z obiegiem wewn----->>>>

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Dupa jasiu karuzela rozbieralem ten nawiew i bynajmniej w wersji bez klimy nie ma żadnych wylacznikow krancowych. Ta klapka ma sobie tak lekko tykać zarowno na obiegu wewnetrznym jak i zewnetrznym. To jest prosta inastalacja dwa kabelki od wlacznika gdzie po przycisnieciu odwracaja sie bieguny ida do silniczka i wsio. Nie ma jakichś przelacznikow czy wylacznikow doczepionych do tej klapki. To ze go wczesniej nie slyszales moze byc spowodowane tym ze nie wiedziales o tym i dlatego(efekt psychologiczny).

Struna

Astro-maniak
Posty: 1562
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
Imię: Artur
Auto: AG
Silnik: Y20DTH
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

#9

Nieprzeczytany post autor: Struna »

wesoł, może to zależy od instalacji BEHR/DELPHI? Bo np. u mnie w Delphi jest silnik jest bezpośrednio przy tej ośce od klapy wew/zew, natomiast w BEHRze, z tego co widziałem od silnika jest jakieś ramię.
Obrazek

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Najlepiej by bylo jakby fotki ktoś wkleił to bedzie sprawa wyjasniona al wydaje mi sie ze racej nie bedzie odbiegac jeden system od drugiego.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Zablokowany