Blokada przyciemniania sie wyswietlacza komputera.
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
Blokada przyciemniania sie wyswietlacza komputera.
W modelach Astry 1 z 1991 roku byl montowany bardzo prosty komputerek z
wyswietlaczem umieszczonym w pulce nieco nad radiem.
Po wlaczeniu swiatel zarowka podswietlajaca ten wyswietlacz przygasa.
Normalnie to nieprzeszkadza, ale w pelnym sloncu powoduje to tyle, ze nic poprostu
niewidac na wyswietlaczu.
Czy zna ktos sposob, albo wie gdzie dokonac zmian w polaczeniach bez
dlugiego szukania zeby zarowka swiecila ciagle z ta sama jasnoscia ?
Pewnie trzeba dokonac zmian przy przelaczniuku swiatel, albo podlaczyc
klopotliwa zarowke na stale do zasialania, ale ja nigdy tego nierobilem, a szukanie
pierwszy raz pewnie zajmie zbyt duzo czasu.
wyswietlaczem umieszczonym w pulce nieco nad radiem.
Po wlaczeniu swiatel zarowka podswietlajaca ten wyswietlacz przygasa.
Normalnie to nieprzeszkadza, ale w pelnym sloncu powoduje to tyle, ze nic poprostu
niewidac na wyswietlaczu.
Czy zna ktos sposob, albo wie gdzie dokonac zmian w polaczeniach bez
dlugiego szukania zeby zarowka swiecila ciagle z ta sama jasnoscia ?
Pewnie trzeba dokonac zmian przy przelaczniuku swiatel, albo podlaczyc
klopotliwa zarowke na stale do zasialania, ale ja nigdy tego nierobilem, a szukanie
pierwszy raz pewnie zajmie zbyt duzo czasu.
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
- ClauveR
- Posty: 4097
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:21
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel Zafira B
- Silnik: Z18XER
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 1562
- Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
- Imię: Artur
- Auto: AG
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
A ja wymyslilem sobie jeszcze cos.
Przy okazji dziekuje slicznie za odpowiedzi. Na pewno z nich skorzystam
Wymyslilem jeszcze, zeby to oswietlenie reagowalo na oswietlenie zewnetrzne.
To znaczy zeby w dzien swiecilo niezaleznie od tego czy swiatla sa wlaczone czy nie
jak szalone, znaczy zeby bylo dobrze widoczne, a w nocy zeby zachowywalo sie
tak jak jest w oryginale.
Juz mam pomysl jak to zrealizowac, ale musze dobrac sie do tego kabelka.
Wystarczy wykonac prosty uklad z elementem swiatloczulym po drodze i po zabawie.
Na razie bylem na zasluzonym urlopie wiec sie to troszke przeciagnelo, ale
w niedlugim czasie jesli mi cos z tego wyjdzie to zrobie tutaj
kompletny opis co i jak.
Przy okazji dziekuje slicznie za odpowiedzi. Na pewno z nich skorzystam
Wymyslilem jeszcze, zeby to oswietlenie reagowalo na oswietlenie zewnetrzne.
To znaczy zeby w dzien swiecilo niezaleznie od tego czy swiatla sa wlaczone czy nie
jak szalone, znaczy zeby bylo dobrze widoczne, a w nocy zeby zachowywalo sie
tak jak jest w oryginale.
Juz mam pomysl jak to zrealizowac, ale musze dobrac sie do tego kabelka.
Wystarczy wykonac prosty uklad z elementem swiatloczulym po drodze i po zabawie.
Na razie bylem na zasluzonym urlopie wiec sie to troszke przeciagnelo, ale
w niedlugim czasie jesli mi cos z tego wyjdzie to zrobie tutaj
kompletny opis co i jak.
-
- Posty: 1562
- Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
- Imię: Artur
- Auto: AG
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
No to, to tak, jeden kabel. Ale takie rozwiązanie jest bez sensu. W nocy wyświetlacz bardzo dobrze widać i w długiej trasie potrafi przeszkadzać. A w dzień nie używamy ściemniania oświetlenia, bo i tak go nie widać. Dlatego mogłoby się znaleźć jakieś rozwiązanie, żeby było mniej więcej tak jak napisał kolega wyżej.wesoł pisze:nie nie Struna, bo chodzi oto zeby sciemnieacz robil swoje znaczy sie zeby sie sciemnialo podswietlanie zegarow i pokretel nawiewow ale zeby TID /MID sie nie sciemnial juz nigdy. Tylko i wylacznie odciecie kabelka o ktorym mowa.
Problem jest taki, że jak się zapala światła, to automatycznie przygasa wyświetlacz (bo pewnie myśli (wyświetlacz myśli xD) że jest wieczór i żeby nie dekoncentrował), ale przez to słabo widać go w dzień, gdy jest obowiązek jazdy na światłach.
Dlatego pisałem o poprowadzeniu kabla od ściemniacza, do wyświetlacza, ale po przecięciu szarego kabla od przełącznika świateł. Żeby wyświetlacz nie przygasał po zapaleniu świateł, ale w razie potrzeby była możliwość ściemnienia go razem z resztą oświetlenia.
Może czegoś nie zrozumiałem, bo w sumie już późno (w sumie to już coraz wcześniej ), dlatego na wszelki wypadek przepraszam
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
hmm ja mam wlasneij konstrukcji automatyczny wlacznik swiatel( w sumie to ten znany na forum projekt z VU) i wlasnie tu jest taka mozliwosc o ktora chyba ci sie rozchodzi. Jak zapalam auto to po 3 sek wlaczaj sie swiatla ale nie podswietla sie deska a tid swieci pelna moca( pokretlo sciemniania nie dzial). Dopiero jak przekrece wlacznik swiatel to sciemniacz robi swoje. Moze to by bylo dobre ale t w zasadzie stalo sie samo i nie mialem na to wplywu. Oczewiscie nalezy tez pamietac ze byly rozne instalacje w AG i nie zawsze tak bylo bo sa przypadki ze ten automat powodowal normalen wlaczenie podswietlania.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- silvo44
- Posty: 2092
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
- Imię: silvo44
- Auto: AF/VC
- Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: OLKUSZ
- Pomocny: 1 raz
CyberDuck weź przykład z innych kolegów i uzupełnij profil.....będzie lepszy kontakt
Widzę, że jesteś chyba elektronikiem, bo nie boisz się wyzwań- poszukaj w archiwum, bo jest do zrobienia przełącznik kierunków tak aby migał np. 3 razy po tyknięciu wajchy i sam się wyłączał.....(jak wycieraczki po naciśnięciu spryskiwacza..) Wrzucę linka jak znajdę...Pozdro..
[ Dodano: 2008-07-25, 13:04 ]
KIERUNKI
Widzę, że jesteś chyba elektronikiem, bo nie boisz się wyzwań- poszukaj w archiwum, bo jest do zrobienia przełącznik kierunków tak aby migał np. 3 razy po tyknięciu wajchy i sam się wyłączał.....(jak wycieraczki po naciśnięciu spryskiwacza..) Wrzucę linka jak znajdę...Pozdro..
[ Dodano: 2008-07-25, 13:04 ]
KIERUNKI
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
To jest poza tematem, ale odpowiem krotko zeby niezasmiecac tego tematu :
Nom, ale w czym problem ? Sam myslalem nad takim rozwiazaniem z kierunkami.
To jest proste do wykonania. Mozna tak zrobic, ze jesli na dluzej sie wlaczy kierunek
co jest normalne przy skrecaniu czy wlaczaniu sie do ruchu to po wylaczeniu recznym
czy automatycznym kierunkow gasna odrazu. Natomiast nacisniecie krotsze niz
1 sek spowoduje ich migniecie w zadanym kierunku powiedzmy 3 do 4 razy i
wylaczenie czyli np podczas wymijania przeszkody na drodze czy zmianie pasa.
Takie rozwiazanie jest stosowane w nowych BMW. Nawet fajny bajerek ...
Profil uzupelnilem
Teraz co do przyciemniania sie wyswietlacza.
Zdecydowalem sie na wykonanie dodatkowego czujnika swiatla w kabinie.
Po przemysleniu sam czujnik musi byc zamontowany pod sufitem gdzies
wysoko z regulacja progu zadzialania tak zeby np w nocy przejezdzajac kolo latarni
niezaczol migac jak szalony
Dodatkowo w uklad optyczny trzeba wpiac uklad czasowy, ze kazda zmiana
oswietlenia dopiero zmienia po jakims czasie moc swiecenia wyswietlacza i to tylko
wtedy kiedy sa wlaczone swiatla.
Jak wykonam i przetestuje to dam tu opis.
Nom, ale w czym problem ? Sam myslalem nad takim rozwiazaniem z kierunkami.
To jest proste do wykonania. Mozna tak zrobic, ze jesli na dluzej sie wlaczy kierunek
co jest normalne przy skrecaniu czy wlaczaniu sie do ruchu to po wylaczeniu recznym
czy automatycznym kierunkow gasna odrazu. Natomiast nacisniecie krotsze niz
1 sek spowoduje ich migniecie w zadanym kierunku powiedzmy 3 do 4 razy i
wylaczenie czyli np podczas wymijania przeszkody na drodze czy zmianie pasa.
Takie rozwiazanie jest stosowane w nowych BMW. Nawet fajny bajerek ...
Profil uzupelnilem
Teraz co do przyciemniania sie wyswietlacza.
Zdecydowalem sie na wykonanie dodatkowego czujnika swiatla w kabinie.
Po przemysleniu sam czujnik musi byc zamontowany pod sufitem gdzies
wysoko z regulacja progu zadzialania tak zeby np w nocy przejezdzajac kolo latarni
niezaczol migac jak szalony
Dodatkowo w uklad optyczny trzeba wpiac uklad czasowy, ze kazda zmiana
oswietlenia dopiero zmienia po jakims czasie moc swiecenia wyswietlacza i to tylko
wtedy kiedy sa wlaczone swiatla.
Jak wykonam i przetestuje to dam tu opis.