Blokada przyciemniania sie wyswietlacza komputera.

CyberDuck

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Blokada przyciemniania sie wyswietlacza komputera.

#1

Nieprzeczytany post autor: CyberDuck »

W modelach Astry 1 z 1991 roku byl montowany bardzo prosty komputerek z
wyswietlaczem umieszczonym w pulce nieco nad radiem.
Po wlaczeniu swiatel zarowka podswietlajaca ten wyswietlacz przygasa.
Normalnie to nieprzeszkadza, ale w pelnym sloncu powoduje to tyle, ze nic poprostu
niewidac na wyswietlaczu.
Czy zna ktos sposob, albo wie gdzie dokonac zmian w polaczeniach bez
dlugiego szukania zeby zarowka swiecila ciagle z ta sama jasnoscia ?
Pewnie trzeba dokonac zmian przy przelaczniuku swiatel, albo podlaczyc
klopotliwa zarowke na stale do zasialania, ale ja nigdy tego nierobilem, a szukanie
pierwszy raz pewnie zajmie zbyt duzo czasu.

bartobbb

Astro-maniak
Posty: 119
Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: bartobbb »

poszukaj, bo wystarczy przy TIDzie, DIDzie, MIDzie (zależy co masz) przeciąć jeden kabelek, teraz tylko nie pamiętam czy szary, czy szary z zielonym paskiem.
Ale jednego z nich przecinasz i na wyświetlaczu nie masz ściemniania :)

Awatar użytkownika
ClauveR

Administrator
Posty: 4097
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:21
Imię: Mateusz
Auto: Opel Zafira B
Silnik: Z18XER
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: ClauveR »

wyjmij wyświetlacz i przetnij kabel szary z zielonym paskiem i nie będzie już przygasać po włączeniu świateł

końcówki tylko zaizoluj i to wszystko :>
[External Link Removed for Guests]

Struna

Astro-maniak
Posty: 1562
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
Imię: Artur
Auto: AG
Silnik: Y20DTH
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

#4

Nieprzeczytany post autor: Struna »

Najlepiej by było, jakby ktoś wymyślił jak zrobić, żeby działało ściemnianie, ale żeby nie przygasał na zapalanie świateł. Trzeba by było chyba przeciąć kabel o którym mowa wyżej i poprowadzić osobny od ściemniacza
Obrazek

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

nie nie Struna, bo chodzi oto zeby sciemnieacz robil swoje znaczy sie zeby sie sciemnialo podswietlanie zegarow i pokretel nawiewow ale zeby TID /MID sie nie sciemnial juz nigdy. Tylko i wylacznie odciecie kabelka o ktorym mowa.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

CyberDuck

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: CyberDuck »

A ja wymyslilem sobie jeszcze cos.
Przy okazji dziekuje slicznie za odpowiedzi. Na pewno z nich skorzystam ;)

Wymyslilem jeszcze, zeby to oswietlenie reagowalo na oswietlenie zewnetrzne.
To znaczy zeby w dzien swiecilo niezaleznie od tego czy swiatla sa wlaczone czy nie
jak szalone, znaczy zeby bylo dobrze widoczne, a w nocy zeby zachowywalo sie
tak jak jest w oryginale.

Juz mam pomysl jak to zrealizowac, ale musze dobrac sie do tego kabelka.
Wystarczy wykonac prosty uklad z elementem swiatloczulym po drodze i po zabawie.

Na razie bylem na zasluzonym urlopie wiec sie to troszke przeciagnelo, ale
w niedlugim czasie jesli mi cos z tego wyjdzie to zrobie tutaj
kompletny opis co i jak.

Struna

Astro-maniak
Posty: 1562
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
Imię: Artur
Auto: AG
Silnik: Y20DTH
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

#7

Nieprzeczytany post autor: Struna »

wesoł pisze:nie nie Struna, bo chodzi oto zeby sciemnieacz robil swoje znaczy sie zeby sie sciemnialo podswietlanie zegarow i pokretel nawiewow ale zeby TID /MID sie nie sciemnial juz nigdy. Tylko i wylacznie odciecie kabelka o ktorym mowa.
No to, to tak, jeden kabel. Ale takie rozwiązanie jest bez sensu. W nocy wyświetlacz bardzo dobrze widać i w długiej trasie potrafi przeszkadzać. A w dzień nie używamy ściemniania oświetlenia, bo i tak go nie widać. Dlatego mogłoby się znaleźć jakieś rozwiązanie, żeby było mniej więcej tak jak napisał kolega wyżej.

Problem jest taki, że jak się zapala światła, to automatycznie przygasa wyświetlacz (bo pewnie myśli (wyświetlacz myśli xD) że jest wieczór i żeby nie dekoncentrował), ale przez to słabo widać go w dzień, gdy jest obowiązek jazdy na światłach.

Dlatego pisałem o poprowadzeniu kabla od ściemniacza, do wyświetlacza, ale po przecięciu szarego kabla od przełącznika świateł. Żeby wyświetlacz nie przygasał po zapaleniu świateł, ale w razie potrzeby była możliwość ściemnienia go razem z resztą oświetlenia.

Może czegoś nie zrozumiałem, bo w sumie już późno (w sumie to już coraz wcześniej :P), dlatego na wszelki wypadek przepraszam :D
Obrazek

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

hmm ja mam wlasneij konstrukcji automatyczny wlacznik swiatel( w sumie to ten znany na forum projekt z VU) i wlasnie tu jest taka mozliwosc o ktora chyba ci sie rozchodzi. Jak zapalam auto to po 3 sek wlaczaj sie swiatla ale nie podswietla sie deska a tid swieci pelna moca( pokretlo sciemniania nie dzial). Dopiero jak przekrece wlacznik swiatel to sciemniacz robi swoje. Moze to by bylo dobre ale t w zasadzie stalo sie samo i nie mialem na to wplywu. Oczewiscie nalezy tez pamietac ze byly rozne instalacje w AG i nie zawsze tak bylo bo sa przypadki ze ten automat powodowal normalen wlaczenie podswietlania.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

CyberDuck weź przykład z innych kolegów i uzupełnij profil.....będzie lepszy kontakt :lol:
Widzę, że jesteś chyba elektronikiem, bo nie boisz się wyzwań- poszukaj w archiwum, bo jest do zrobienia przełącznik kierunków tak aby migał np. 3 razy po tyknięciu wajchy i sam się wyłączał.....(jak wycieraczki po naciśnięciu spryskiwacza..) Wrzucę linka jak znajdę...Pozdro..

[ Dodano: 2008-07-25, 13:04 ]
KIERUNKI

CyberDuck

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: CyberDuck »

To jest poza tematem, ale odpowiem krotko zeby niezasmiecac tego tematu :
Nom, ale w czym problem ? Sam myslalem nad takim rozwiazaniem z kierunkami.
To jest proste do wykonania. Mozna tak zrobic, ze jesli na dluzej sie wlaczy kierunek
co jest normalne przy skrecaniu czy wlaczaniu sie do ruchu to po wylaczeniu recznym
czy automatycznym kierunkow gasna odrazu. Natomiast nacisniecie krotsze niz
1 sek spowoduje ich migniecie w zadanym kierunku powiedzmy 3 do 4 razy i
wylaczenie czyli np podczas wymijania przeszkody na drodze czy zmianie pasa.
Takie rozwiazanie jest stosowane w nowych BMW. Nawet fajny bajerek ...
Profil uzupelnilem :P

Teraz co do przyciemniania sie wyswietlacza.
Zdecydowalem sie na wykonanie dodatkowego czujnika swiatla w kabinie.
Po przemysleniu sam czujnik musi byc zamontowany pod sufitem gdzies
wysoko z regulacja progu zadzialania tak zeby np w nocy przejezdzajac kolo latarni
niezaczol migac jak szalony :mrgreen:
Dodatkowo w uklad optyczny trzeba wpiac uklad czasowy, ze kazda zmiana
oswietlenia dopiero zmienia po jakims czasie moc swiecenia wyswietlacza i to tylko
wtedy kiedy sa wlaczone swiatla.
Jak wykonam i przetestuje to dam tu opis.

Zablokowany