problem z wyświetlaczem

perel14

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 25 lip 2008, 11:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: perel14 »

myśle że za ta operację będe mógł się wziąc dopiero wieczorem bo teraz nie bardzo mam czas ale napewno napisze czy się udało czy nie jest to takie proste dzieki za pomoc mam nadzieje że to wystarczy.

Struna

Astro-maniak
Posty: 1562
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
Imię: Artur
Auto: AG
Silnik: Y20DTH
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

#12

Nieprzeczytany post autor: Struna »

Musisz cały środkowy panel zdjąć (mnie też za kilka dni czeka rozbieranie panelu po raz kolejny)
I wtedy dopiero możesz odpiąć przewód od wyświetlacza.

To nie jest wina radia na pewno, bo skoro działało, tzn. że ma działać bez względu na to jakie radio podepniesz.

Poza tym, czytałem na forach, że czasem wtyczka lubi się poluzować. Więc to może być druga opcja poza żarówkami (chociaż żarówki są bardziej prawdopodobne)
Obrazek

perel14

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 25 lip 2008, 11:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: perel14 »

no własnie zauważyłem że tam sie nie da go łatwy wyciągnąc a jak się zabrać do rozmontowania tego panelu on jest na jakiechs zatrzaskach czy jak ?? Jezeli tak to w których moejscach są mniej więcej ??

Struna

Astro-maniak
Posty: 1562
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
Imię: Artur
Auto: AG
Silnik: Y20DTH
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

#14

Nieprzeczytany post autor: Struna »

Jest na śrubach (torx)

1. Podważasz ten plastik z podgrzewaniem foteli/TC/Pusty (między popielniczką a dźwignią zmiany biegów - taki wąski) - u mnie łatwiej wychodzi najpierw prawa strona
2. Otwierasz popielniczkę i odkręcasz 2 jej śruby (możesz od razu jedną od panelu środkowego (ta najbardziej po lewej)
3. Wyciągasz popielniczkę (u mnie łatwiej wychodzi najpierw lewa strona) - chwytasz od spodu
4. Odłączasz zasilanie podświetlenia zapalniczki/popielniczki i zasilanie gniazdka zapalniczki
5. Odkręcasz śruby od panelu (szt. 2 - o ile wcześniej nie wykręciłeś tej po lewej)
6. Kieszeń w panelu - trzeba podważyć takie ząbki - musisz sam dojść do tego jak to wyciągnąć, bo nie wiem jak to opisać, ale jest to bardzo proste (4 szt. ząbków)
7. Wyciąganie radia - najłatwiej specjalnymi kluczami, a w przypadku fabrycznego radia można sobie też poradzić np. czterema drutami/szprychami itp. Otwory na klucz w fabrycznym radiu są zaślepione takimi niby imbusami. W te otwory trzeba włożyć klucze/druty żeby odgiąć zapadki. Jak masz klucze, to po prostu ciągniesz, a jak nie, to polecam włożyć dwa palce w kieszeń od kasety i ciągnąc :P (chyba że masz CD, to nie wiem jak)
8. Wyciągnięcie kieszeni radia (na spodzie jest przykręcona jedną śrubą
9. W fabrycznej kieszeni trzeba jeszcze wypiąć (ząbki) wtyczki od radia
10. Po jednej śrubce po prawej i lewej stronie
11. Teraz możesz odpiąć od panelu sterowanie nawiewami/klimatyzacją - cztery blaszane zapadki - po dwie z góry i z dołu. Odginasz i wypychasz sterowanie
12. Teraz wg instrukcji trzeba wyciągnąć kratki nawiewów i przycisk awaryjnych. Odciągnąć od panelu tą rurę doprowadzającą powietrze do kratek. Ale ja tam zruszyłem tylko od spodu tą rurę i panel ładnie wyszedł (z tym, że panel wisi wtedy na przewodzie od awaryjnych, ale ja się spieszyłem, a nie przeszkadzało mi to zbytnio)
13. Najtrudniejsze moim zdaniem - na samej górze panel trzyma się na takiej blaszanej spince jakby, która jest specjalnie wyprofilowana i wchodzi w nią plastikowy element panelu. Trzeba pociągnąć do siebie i naciskać od góry panel (tak najłatwiej). Z wyczuciem, żeby na wszelki wypadek nic nie popsuć :D
14. Odpinasz kabel od wyświetlacza (u mnie w 32pinowym MIDzie jest taka dźwignia z ząbkiem, żeby się samo nie odpięło - wciskasz ten ząbek (zaraz przy dźwigni) i sama odskoczy - wtedy tylko ją ciągniesz do kierownicy, aż cała wtyczka sama wyjdzie)
15. Jeśli zależy Ci tylko na wymianie żarówek, to albo odpinasz przycisk od awaryjnych (pkt. 12) i zmieniasz żarówki na wyświetlaczu przykręconym do panelu, albo odkręcasz wyświetlacz (śruby 2szt.) i zmieniasz/sprawdzasz żarówki.

Ja musiałem zmienić całkiem wyświetlacz, więc mi pkt. 12 nie był potrzebny ;)

Rozbieranie za pierwszym razem jest trochę czasochłonne, ale jak już rozbierzesz raz lub dwa, to nie powinno zająć więcej niż 15 minut ;)

Mam nadzieję że wszystko dobrze opisałem
Obrazek

perel14

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 25 lip 2008, 11:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: perel14 »

O sporo tego myslałem ze to troche mniej skąplikowane żeby dostać sie do tego panelu. No ale dziekuje bardzo za szczegółowy opis i mam nadzieje ze operacja sie uda no ale skoro tyle tego jest to szczerze mówiąc nie wiem kiedy bede miał czas na zabawe z tym. Ogólnie jeszcze raz dziekuje jak juz cos zrobie albo rozwiąze problem albo cos to będe pisał.

ja37

V.I.P.
Posty: 6065
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 129 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Super relacja, ale szkoda, że bez fotek.

Struna

Astro-maniak
Posty: 1562
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
Imię: Artur
Auto: AG
Silnik: Y20DTH
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

#17

Nieprzeczytany post autor: Struna »

Pewnie niedługo będę po raz kolejny rozbierał panel, więc wtedy popstrykam zdjęcia ;) Myślę że kiedyś się komuś przyda i ułatwi sprawę (bo w 'Sam naprawiam' nie jest to zbyt dokładnie wyjaśnione)
Obrazek

perel14

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 25 lip 2008, 11:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: perel14 »

witam sorki że dopiero teraz się odzywam ale dopiero niedawno miałem okazję się zając swoim problemem na szczecie udało się problem rozwiązać a dzięki Struna bez większych kłopotów udało się rozebrać konsole jeszcze raz wielkie dzięki

Zablokowany