XENONY - niby Hit z Allegro!!!

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

XENONY - niby Hit z Allegro!!!

#1

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Proszę Was o pomoc. Zakupiłem niedawno na allegro zestaw przetwornic z żarnikami H7 do swojej asterki [External Link Removed for Guests]
Zamontowałem i tu zaczęly się problemy. Po pierwsze nie za każdym razem po włączeniu świateł zapalają się oba, nieraz muszę wyłączyć i powtórnie właczyc żeby włączyły sie oba a nie raz tę czynnośc muszę powtórzyć i trzeci raz. Po drugie naczytałem się że takie właśnie zestawy mają negatywny wpływ na CB radio, czy to prawda? Proszę podzielcie się swoimi spostrzeżeniami i napiszcie czy te problemy przy włączaniu można jakoś rozwiązać?
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

hbr

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 02 sie 2008, 12:40
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: hbr »

Siema!
Otóż mam identyczny problem. Dodam, że zakupiłem taki zestaw mojemu tacie do Zafiry i dokladnie od tego samego goscia z poznania. Po zamontowaniu kompletu wystąpił ten sam problem :/
Niekiedy po wlaczeniu, wystarczy lekko dotknac wlacznika światel (tego kołeczka) i swiatelko sie wlaczy, czasem sie nie wlaczaja obie - ale stawiamy ze to wina wlacznika zespolonego :(

Sprawa druga to CB RAdio. Sprzedajacy zapewnial ze niemial zadnych skarg na wadliwe dzialanie CB. Okazalo sie ze gdy wlaczamy swiatla - CB zaczyna strasznie trzeszczec na normalnych ustawieniach. Trzeba mu zmniejszyc bardzo mocno czulosc ale wtedy cb odbiera tylko z okolicy 50m. Rozmawialem w tej sprawie ze sprzedajacym i powtorzyl to co mowil. Powiedzial ze przyczyn moze byc wiele, m.in. magnetyczna antena :|

Dodam ze cb mam podlaczone na stale pod zasilanie radia, wiec byc moze to trzeszczenie pojawia sie poprzez zbyt duze napiecie jakie powoduje przetwornica. Elektryk probowal bawic sie z filtrami i tez to nie zdalo egzaminu. Natomiast gdy podlaczylismy CB kolegi pod zapalniczke, to trzaski nie wystepowaly, w tym tygodniu postaram sie wszystko obadac jeszcze raz, a moje efekty tu napisze ;)
(F) CZARNE :D

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

mówią że te tanie zestawy robią duże zakłócenia i widać to się sprawdza.

Powiedzcie mi koledzy czy macie te xenony podłączone pod oryginalną instalację czy zrobiliście dla niech instalację na przekaźnikach?

hbr

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 02 sie 2008, 12:40
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: hbr »

U mnie są pod oryginalną instalacją. Ale pomijając te wady - różnica oświetlenia co do zwyklych zarowek dzień a noc ;)
(F) CZARNE :D

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Ja podłaczyłem pod oryginalne zasilanie, ale jak masz inny pomysł to opisz szczegółowo, chetnie przetestuje :)
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

to można sprubować puścić to przez przekaźniki - wtedy na jedną i drugą lampę będzie szedł "równy prąd" a włącznik świateł będzie uruchamiał przekaźniki tylko.

[External Link Removed for Guests] - tu masz manual jak to zrobić, co prawda tyczy się astry f ale w g będzie wyglądać to identycznie.

Światła ksenonowe na rozruch zużywają więcej prądu niż zwykła żarówka no i może po prostu jak to idzie przez przełącznik i te cienkie kabelki to jedna przetwornica weźmie więcej prądu a drugiej już zabraknie na rozruch i się nie włączy - taka jest moja koncepcja

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

OK, moze i mas rację, ale jak to zrobić ciągnąc dalej od oryginalnej instalacji? jaki przekaźnik, wiesz?
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

podałem link :D tam jest wszystko opisane :D

musisz przerobić oryginalną instalację. Przecinasz plus idący do żarówki i wpinasz w niego przekaźnik + do tego puszczasz dodatkowy plus z akumulatora.

to ma działać tak. starym plusem od włącznika sterujesz przekaźnikiem (załącza/rozwiera) a nowy plus idzie z akumulatora do żarówki przez przekaźnik. W tym przypadku przekaźnik robi za włącznik/wyłącznik. Działa to tak: WŁączasz światła -> prąd idzie starym plusem to przekaźnika który zamyka obwód i przepuszcza prąd z nowego plusa do żarówki

prościej nie potrafię tego wytłumaczyć :D

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Dzieki wszystko jasne, powiedz mi tylko jaki to ma być przekaźnik? zwykly? nawet od malucha ;)
X18XE1 - przekleństwo czy brak zrozumienia :)

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

przekaźnik świateł - można go kupić w byle jakim motoryzacyjnym albo na szrocie wyjąć z jakiegoś autka które ma instalacje na przekaźnikach. Ważne żeby był na 12V no i miał obciążenie ok 30A. Ale jak pójdziesz do motoryzacyjnego to Ci dadzą co chcesz

ogólnie to musi być przekaźnik załączający czyli taki który po podaniu napięcia zamyka obwód

Zablokowany