Problem z elektryka w asterce.

szogun

Problem z elektryka w asterce.

#1

Nieprzeczytany post autor: szogun »

Po naprawie klimy okazało sie ze nie mam ładownia, wiec kupiłem nowy alternator.
Po jego zamontowaniu dalej nie było ładowania a kontrolka ładowania nie gasła.
Kolega podpowidział mi bym wypiał kleme plusową i trzy razy przyłozyc ja spowrotem no i pomogło kontrolka zgasła ale ładowania dalej nie było(12.5 i 11.7). Pozniej dowidziałem sie zeby spróbowac podłaczyc kabel dodatkowy z altka do aku i zobaczyc jaki bedzie efekt.
Gdy tak chciałem zrobic niechcaco zrobiłem zwarcie do masy i dałem sobie spokój.
O dziwo po tym zwarciu altek zaczął ładować(13.5 12.9)
Jakie powinno być ładowanie w tym modelu i czy dodatkowy kabel coś zmieni?


Drugi problem to z kontrolka ładowania ostatnio zauwazyłem ze czasami mrugnie co to moze oznaczać w czym jest problem? :cry:

Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#2

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

Mamy rozumiec ,ze wymieniles alternator bez postawinia dizgnozy co jest nie tak ze starym? :shock:
szogunese pisze:Kolega podpowidział mi bym wypiał kleme plusową i trzy razy przyłozyc ja spowrotem
Nie mow tylko ze zrobiles to przy wlaczonym silniku?

O ladowaniu mozesz sporo poczytac w archiwum.
Generalnie przyjmuje sie ladownaie ok 14,4V. Przy wlaczonych odbiornikach wartosc ta oczywiscie spada.
Poprzez takie "zabawy" mogles uszkodzic alternator (mostek prostowniczy, regulator napiecia) a dodatkowe "kable" nie maja nic do gadania. Moze byc jedynie potrzeba wymiana kabli, jesli stare sa zuzyte i maja duze opory ( wydziela sie sporo ciepla na nich ).
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

szogun

#3

Nieprzeczytany post autor: szogun »

Niestety ale starego nie miałem gdzie sprawdzic.
Przykładanie tej klemy nie robiłem przy odpalonym aucie.
Z tego co sie dowiedziałem problem moze byc na kablach czyli miedzy altkiem a rozrusznikiem a aku.
Dlatego zastanawiam sie czy ten dodatkowy kabel zwiekszy ładowanie.
Z altka wychodzi 14.4 ale na aku tak jak juz pisałem 13.5 i 12.9.

Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#4

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

No to teraz juz jest pewna jasnosc ;) Jesli z altka wychodzi 14,4V to prawidlowo. U mnie bylo podobnie z tym ze wina lezala w zwarciu w jednej z celi w aku. U Ciebie moze byc to przyczyna zasniedzialych/uszkodzonych koncowek na przewodach. Masz po drodze bardzo duze spadki napiecia, wiec gdzies "rezystancja" stanowczo wzrosla. Warto sprawdzic polaczenie przy rozruszniku i dokladnie klemy na przewodach idacyh do aku ( z wiekiem koncowki potrafia sie kruszyc/lamac ). Zobacz tez czy przewody sie nie grzeja ( oczywiscie po jezdzie ;) ).
Co do starego altka, to mam nadzieje ze go nie wyrzuciles? ;) One sa naprawde proste w naprawie i rzadko kiedy psuje sie cos innego niz regulator,lozyska badz mostek.
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

szogun

#5

Nieprzeczytany post autor: szogun »

Dzieki za rade.
Zastanawiam sie tylko bo z tego starego tez wychodziło 14.4V ale nie ładował?
Starego nie wyrzuciłem ale słyszałem ze koszt naprawy takiego altka nie jest tani za nowy dałem 240 zł.
Aku mam nowe wiec tak jak mowisz wina pewnie lezy po stronie przewodow.
Jest mozliwe ze przez moje zwarcie altek zaczął ładować bo tak jak już wspomniałem zaraz po załozeniu nie ładował (ponoć go wzbudziłem)?
Aha jeszcze jedno a mrugniecie czasami kontrolki ładowania co moze oznaczać i czy diagnostyka silnika pomoze mi to wyjasnić?

Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#6

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

Moze wlasnie wina lezy po stonie wzbudzenia. Do altka dochodza dwa przewody gruby ( leci do rozrusznika) i cienki. Moze gdzies jest po prostu luzny styk i ruszajac przewodami poprawiasz jego polaczenie.
Diagnostyka raczej nie wykaze zadnego bledu ( choc moge sie mylic - nie znam "G" tak dobrze) ;) Jesli na wyjsciu z altka miales 14,4V tzn ze on dziala, a naprawa to nie jest wcale tak droga sprawa ( o ile robi sie ja samemu ;) )
Posciagaj najlepiej wszystkie klemy, zaciski i przewody na altku, rozruszniku i aku - wyczysc papierkiem sciernym i skrec do kupy.
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

Zablokowany