witam
mam problem jak nie jeden piszacy w tym dziale z AKUMULATOREM ew alternatorem. Akumulator mi pada jak tylko slucham radia przy wylaczonym silniku. Ladowalem go ostatnio na prostowniku, ale nie wiele to pomoglo gdyz po jakims czasie znowu padl
Sprawdzilem napiecie na nim (silnik OFF) wynosi ok 12,5-12,8 V. Gdyz silnik odpale i wylacze wszystkie odbiorniki pradu to napiecie na AKU wynosi ok 13,6 - 13,8V. Jesli wlacze swiatla i dmuchawe to napiecie spada do ok 12,8-13,2V. Gdy wlacze ogrzewanie szyby do tego to juz wogole napiecie nie jest wieksze niz 12,7V i nie idzie w gore nawet przy wyzszych obrotach.
Zastanawiam sie czy przyczyna lezy po stronie Akumulatora (do wymiany?) czy alternator nie wydala? Nie chce kupic akumulatora, a pozniej okaze sie, ze nie po jego stronie lezy wina...
HELP PLEASE
Ładowanie - astra G
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 20 lis 2007, 17:48
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra G
- Silnik: Z16SE
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 14 lip 2008, 7:55
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Sprawdz ile masz ładowania na samym alternatorze czyli przyłoz kabel z miernika do wyjscia z altka a drugi do masy silnika i nastepnie do masy juz przy akumulatorze, i porownaj wyniki z tymi co mierzyłes. Jezeli masz mozliwość to pozycz od kogoś aku i sprawdz jakie sa pomiary.
Moze okazac sie ze twoj aku jest juz do wymiany a altek nie daje rady go naładowc(aku moze miec cele walnieta i dlatego nie trzyma).
Jezeli okaze sie ze masz takie same pomiary altku jak i na samym aku to niestety czeka cie regeneracja altka.Radze Ci równiez przeczyscic wszystkie połczenia czyli przewody plusowe papierem sciernym(do altka do rozrusznika i klemy na aku).
Miałem podobny problem kupiłem nowego altka ale dalej nie ładował wieć pusciłem kabel bezposrednio z altka do aku i dalej nic.Okazało sie ze nie ma dobrej masy na silniku wiec ja poprawiłem i jet GIT
Dlatego sprawdz to co ci pisałem wyzej i wtedy bedziesz pewien co masz do wymiany
Moze okazac sie ze twoj aku jest juz do wymiany a altek nie daje rady go naładowc(aku moze miec cele walnieta i dlatego nie trzyma).
Jezeli okaze sie ze masz takie same pomiary altku jak i na samym aku to niestety czeka cie regeneracja altka.Radze Ci równiez przeczyscic wszystkie połczenia czyli przewody plusowe papierem sciernym(do altka do rozrusznika i klemy na aku).
Miałem podobny problem kupiłem nowego altka ale dalej nie ładował wieć pusciłem kabel bezposrednio z altka do aku i dalej nic.Okazało sie ze nie ma dobrej masy na silniku wiec ja poprawiłem i jet GIT
Dlatego sprawdz to co ci pisałem wyzej i wtedy bedziesz pewien co masz do wymiany