migający wyświetlacz i światła

Awatar użytkownika
suchyss

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 27 lip 2008, 13:34
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

migający wyświetlacz i światła

#1

Nieprzeczytany post autor: suchyss »

Mam mały problem z ładowaniem. W mojej Asterce H 1,7 tdci po zapaleniu samochodu jak również w czasie jazdy pulsują mi światła i wyświetlacz. Może już ktoś się z tym problemem spotkał. Jak ktoś ma wiedzę co się może dziać to proszę o informację zanim pojadę do elektromechanika bo jak wiecie oni lubią naciągać laików na koszty których można uniknąć.

zari

Astro-maniak
Posty: 114
Rejestracja: 15 mar 2008, 17:41
Imię: Marcin
Silnik: z14xep
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: zari »

kolega mial to samo tylko ze w G z 1,7 DTI okazało się że alternator wymagał małej naprawy ale juz nie pamiętam czy to były dioody i regulator czy cos innego.

szogun

#3

Nieprzeczytany post autor: szogun »

Poczytaj w tematach jest wiele dotyczacych ladowania.
Radze Ci posprawdzac napiecia na aku bez obciazenia i z obciazeniem.
Moze sie rowniez okazac ze masz zła mase co daje taki sam efekt jaki opisałes.
Posprawdzaj połaczenia kabla na altku i rozruszniku a takze na aku przeczysc koncówki tych kabli
Sprawdz ile masz ładowania na samym alternatorze czyli przyłoz kabel z miernika do wyjscia z altka a drugi do masy silnika i nastepnie do masy juz przy akumulatorze, i porownaj wyniki z tymi co mierzyłes.
Jezeli okaze sie ze masz takie same pomiary altku jak i na samym aku to niestety czeka cie regeneracja altka.Radze Ci równiez przeczyscic wszystkie połczenia czyli przewody plusowe papierem sciernym(do altka do rozrusznika i klemy na aku).
Miałem podobny problem kupiłem nowego altka ale dalej nie ładował wieć pusciłem kabel bezposrednio z altka do aku i dalej nic.Okazało sie ze nie ma dobrej masy na silniku wiec ja poprawiłem i jet GIT
Dlatego sprawdz to co ci pisałem wyzej i wtedy bedziesz pewien co masz do wymiany.

zari

Astro-maniak
Posty: 114
Rejestracja: 15 mar 2008, 17:41
Imię: Marcin
Silnik: z14xep
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: zari »

szogunese pytam tak z ciekawości , "Jezeli okaze sie ze masz takie same pomiary altku jak i na samym aku to niestety czeka cie regeneracja altka." czyli aby było dobrze to napięcie na altku musi być wyższe niż to na aku ?? jeśli tak to w jakim przedziale ?

szogun

#5

Nieprzeczytany post autor: szogun »

Przyjmuje sie ładowanie na altku 14,4 a na aku od 14,3 do 14,4.(bez obciazenia)
Roznica miedzy altkiem a aku nie powinna byc duza.Jezeli jest duza to moze oznaczac ze warto posprawdzac polaczenia przewodow tak jak pisałem wyzej.
Z obciazeniem jest roznie ale tez nie moze byc małe ja po właczeniu klimy, swiateł długich,radia i wentylatora mam 13,7.

Zablokowany