Kontrolka Ładowania - napięcie

TomC

Astro-maniak
Posty: 103
Rejestracja: 11 paź 2007, 20:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Kontrolka Ładowania - napięcie

#1

Nieprzeczytany post autor: TomC »

Witam
Otóz wystąpił u mnie taki problem:

Po uruchomieniu silnika nie zgasła kontrolka ladowania, tliła się i po zwiększaniu obrotów swieciła coraz jaśniej.
Pomierzyłem napięcie:
akumulator ( silnik zgaszony) ~12,7 V
silnik pracuje wolne obroty ~13,8 V
silnik - obroty 3000 -3500 - 15,7 - 16,2V
Teraz kontrolka zgasła na amen ( pewnie przepaliła się żarówka) i odziwo napięcie przy około 3000-3500 obrotów było OK czyli w granicach ~14,7
Póżniej pomierzę jeszcze raz dla pewności.

Co to może być czy do wymiany regulator napięcia, czy może coś innego - a może coś robi zwarcie ??
[External Link Removed for Guests]
Moje Autko: [External Link Removed for Guests]

Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#2

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

Mierzyles te wartosci na aku czy na zaciskach alternatora?
Jesli masz takie duze skoki napiecia, to bardzo mozliwe ze regulator zaczyna mowic papa :| Tym samym uwazaj by mostek prostowniczy rowniez ze odszedl w zaswiaty ;)
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

TomC

Astro-maniak
Posty: 103
Rejestracja: 11 paź 2007, 20:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: TomC »

Pomierzyłem jeszcze raz - mierze na zaciskach akumulatora.
Mierzyłem także na zapalniczce i przy obrotach 3000 - napięcie 14,5V

- teraz gdy kontrolka nie działa wcale - ( nawet przed zapaleniem silnika) napięcie jest chyba OK
akumulator: 12,5
wolne obroty - 13,5
obroty 3000-4000 - 14,5 V
Co to może być - chyba sprawdzę żarówkę, wymienie na nową i zobaczymy co dalej :!: :?
Tym samym uwazaj by mostek prostowniczy rowniez ze odszedl w zaswiaty
a mostek prostowniczy gdzie się znajduje też przy alternatorze?
[External Link Removed for Guests]
Moje Autko: [External Link Removed for Guests]

Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#4

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

Mostek jest wbudowany w altka - ale jest czescia wymienna. To kawalek plastiku zaraz pod zaciskami gdzie znajduje sie 6 diod. Jak sie zaczna upalac to kiszka i nici z jakiegokolwiek ladowania. :|

A napiecie najlepiej mierzyc na wyjsciu z alternatora a nie zaciskach akumulatora ;) Przynajmniej ja zostalem tak nauczony :mrgreen: I z mojej slabej wiedzy elektryka pamietam, ze napiecie nie ma prawa "skakac" w tak szerokim zakresie wraz ze wzrostem obrotow - innymi slowy napiecie na altku ma byc stale ( ~14,4V bez obciazenia) i niezmienne wraz ze wzrostem obrotow ;)
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

TomC

Astro-maniak
Posty: 103
Rejestracja: 11 paź 2007, 20:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: TomC »

no teraz napięcie jest stałe 14,5V (na akumulatorze przy obrotach 2000-4500) więcej go nie meczyłem :)
[External Link Removed for Guests]
Moje Autko: [External Link Removed for Guests]

Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#6

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

Najlepiej, wymien zarowke, posprawdzaj styki ( sciagnij, wyczysc delikatnie papierkiem) i zrob sobie pomiary na altku i na aku pod obciazeniem i bez i przy roznych obrotach ;)
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

TomC

Astro-maniak
Posty: 103
Rejestracja: 11 paź 2007, 20:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: TomC »

A napięcie na alternatorze gdzie sie mierzy.
Miedzy grubym przewodem i masą czy cienkim i masą czy inaczej?
[External Link Removed for Guests]
Moje Autko: [External Link Removed for Guests]

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Gruby czerwony i obudowa altka.

TomC

Astro-maniak
Posty: 103
Rejestracja: 11 paź 2007, 20:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: TomC »

Dzisiaj wymieniłem żarówkę kontrolki i regulator napięcia ale niestety dakej to samo.
Co prawda napięcie na akumulatorze przy obrotach 1500-4000 jest stałe 14,5 V ale już napięcie które dochodzi do kontrolki jest sporo za wysokie bo dochodzi aż do 21V.
Co to może być ??
Zastanawiam się jeszcze czy wymienić mostek prostowniczy czy raczej cały alternator??
[External Link Removed for Guests]
Moje Autko: [External Link Removed for Guests]

kola

Astro-maniak
Posty: 204
Rejestracja: 10 lis 2007, 22:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: kola »

TomC, jedź do zakładu elektromechanicznego niech sprawdzą bo najprawdopodobniej alternator siadł tzn. jak opisywał Marys, mostek prostowniczy.
Ja kiedyś miałem problem ale tylko z kontrolka,okazało się że alternator miał słabą masę i musiałem dołożyć plecionkę bezpośrednio do obudowy altka.

Zablokowany