elektryczne szyby ;(
- morek
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 18:24
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
Czerwony do + zasilania, a niebieski do - zasilania, ale wszystko powinno byc
w instrukcji podlaczenia. Mozesz podlaczyc w jakies miejsce gdzie obwod
jest przerywany stacyjka.
Nalezaloby tez zadbac zeby calosc na wszelki wypadek byla zabezpieczona jakims
bezpiecznikiem wedlug specyfikacji urzadzenia. Bezpiecznik 10 A powinien
starczyc, ale gdyby Ci sie zbyt czesto palil mozesz sprobowac wlozyc wiekszy.
Na temat tych zestawow na stronce znajdziesz dosc duzo.
w instrukcji podlaczenia. Mozesz podlaczyc w jakies miejsce gdzie obwod
jest przerywany stacyjka.
Nalezaloby tez zadbac zeby calosc na wszelki wypadek byla zabezpieczona jakims
bezpiecznikiem wedlug specyfikacji urzadzenia. Bezpiecznik 10 A powinien
starczyc, ale gdyby Ci sie zbyt czesto palil mozesz sprobowac wlozyc wiekszy.
Na temat tych zestawow na stronce znajdziesz dosc duzo.
- dziq
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 14:34
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 24 sie 2007, 14:58
- Imię: Grzegorz
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: C16 NZ
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Jastrzebie
- Kontakt:
Witam. Otóz mam problem w mojej Asi nie było eletrycznych szyb itd. Wiec zakupiłem podnosniki itd. Oczywiscie W wezach gumowych nie było odp. Wiazki kabli wiec tez zakupiłem takowe aby grało i huczało. Ale teraz jest problem nie wiem jak to podłaczyc. Czy ktos ma schemat albo mogłby poradzic co i jak? Pozdr
Ps. posiadam oryginały z innej astry a nie jakies uniwersalne made in china czy inne zamienniki.
Ps. posiadam oryginały z innej astry a nie jakies uniwersalne made in china czy inne zamienniki.
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
Co to jest przedewszystkim za zestaw ?
Od tego chyba powinienes zaczac. Kazdy taki zestaw steruje sie bardzo prosto.
Zwykle to jest tak, ze napiecie przylozone do silniczka w jedna strone zaczyna
zamykac szyby, a w druga strone zaczyna otwierac szyby.
Jesli jest wyposazony w jakis uklad elektroniczny to zabezpieczenie pradowe jest
tak obliczone, ze jesli szyba dojdzie do krancowego polozenia to silniczek poprostu
zostanie rozlaczony. Jesli takiego ukladu nie ma i jest to tylko silnik sprzezony
z ukladem mechanicznym to tez nie tragedia poniewaz nawet jesli mimo oporu
silnik bedzie nadal zasilany to i tak sie nic mu niestanie. Oczywiscie taki stan
nie moze sie utrzymywac w nieskonczonosc.
Do tego wystarczy poprostu nawet samemu wymyslic jakis uklad polaczen i gotowe.
Na forum jest dosc duzo tematow ze schematami polaczen i mozesz sobie nawet
samemu wybrac wariant jaki uzyjesz w praktyce. Takie proste pozwalaja jedynie
sterowac szybami gora/dol, a te bardziej skomplikowane beda sterowac szybami
bardziej inteligentnie wlaczajac w to ciagly ruch po puszczeniu przycisku, zamykanie
szyb na pilota czy tez zamykanie szyb przy wylaczonym zaplonie kiedy zacznie
padac deszcz.
Same wiazki przewodow Ci niewystarcza. Musisz sie zaopatrzyc w odpowiednie
przelaczniki sterujace, a najlepiej jesli to beda oryginalne od opla i niechodzi tylko
o sam sposob ich dzialania. Pasuja tez poprostu do wystroju samochodu.
Zobacz na ten zestaw na zdjeciu. Nawet on jest tak podlaczony, ze do silnikow dochodza
jedynie dwa przewody zasilajace. Cala tajemnica polega na odpowiednim polaczeniu
przyciskow sterujacych.
[ Dodano: 2008-11-05, 16:38 ]
Przepraszam, ze pisze post pod postem i niech ktos to polaczy.
Mialem dodac linka :
[External Link Removed for Guests]
Tutaj Masz najprostszy sposob polaczenia. Przekazniki to koszt 3.5 zl za sztuke.
Od tego chyba powinienes zaczac. Kazdy taki zestaw steruje sie bardzo prosto.
Zwykle to jest tak, ze napiecie przylozone do silniczka w jedna strone zaczyna
zamykac szyby, a w druga strone zaczyna otwierac szyby.
Jesli jest wyposazony w jakis uklad elektroniczny to zabezpieczenie pradowe jest
tak obliczone, ze jesli szyba dojdzie do krancowego polozenia to silniczek poprostu
zostanie rozlaczony. Jesli takiego ukladu nie ma i jest to tylko silnik sprzezony
z ukladem mechanicznym to tez nie tragedia poniewaz nawet jesli mimo oporu
silnik bedzie nadal zasilany to i tak sie nic mu niestanie. Oczywiscie taki stan
nie moze sie utrzymywac w nieskonczonosc.
Do tego wystarczy poprostu nawet samemu wymyslic jakis uklad polaczen i gotowe.
Na forum jest dosc duzo tematow ze schematami polaczen i mozesz sobie nawet
samemu wybrac wariant jaki uzyjesz w praktyce. Takie proste pozwalaja jedynie
sterowac szybami gora/dol, a te bardziej skomplikowane beda sterowac szybami
bardziej inteligentnie wlaczajac w to ciagly ruch po puszczeniu przycisku, zamykanie
szyb na pilota czy tez zamykanie szyb przy wylaczonym zaplonie kiedy zacznie
padac deszcz.
Same wiazki przewodow Ci niewystarcza. Musisz sie zaopatrzyc w odpowiednie
przelaczniki sterujace, a najlepiej jesli to beda oryginalne od opla i niechodzi tylko
o sam sposob ich dzialania. Pasuja tez poprostu do wystroju samochodu.
Zobacz na ten zestaw na zdjeciu. Nawet on jest tak podlaczony, ze do silnikow dochodza
jedynie dwa przewody zasilajace. Cala tajemnica polega na odpowiednim polaczeniu
przyciskow sterujacych.
[ Dodano: 2008-11-05, 16:38 ]
Przepraszam, ze pisze post pod postem i niech ktos to polaczy.
Mialem dodac linka :
[External Link Removed for Guests]
Tutaj Masz najprostszy sposob polaczenia. Przekazniki to koszt 3.5 zl za sztuke.