żrówki LED

Awatar użytkownika
AstrOlog

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 25 sie 2008, 23:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

żrówki LED

#1

Nieprzeczytany post autor: AstrOlog »

witam wszystkch.

mam male pytanie. Otóż kupiłem kilka sztuk żarówke LED zarówno rurkowych jak i takich na kształt pozycyjnych na przód. Posiadam astrę H 1,7 CDTI. Kiedy podłączyłem w schowku wszystko było OK. Zabrałem się więc za bagażnik i po podłączeniu rurkowa LED zaczęła mrugać i zgasła. Wymieniłem na zwykłą działa. Hmm sprawdziłem tego LEDA w schowku i wszystko OK. Nie wiem dlaczego tak się stało ostatecznie zrezygnowałem ze bagażnika i zająłem sie podswietleniem tablicy rejestracyjnej. Włożyłem jedną sztukę - świeci- mysle sobie OK wkładam drugą wszystko gaśnie. Po kilku próbach zero zmian. Ostatecznie jedna LED druga biała zwykła inaczej nie chce świecić chyba ze obie bedą tradycyjne.
Moje pytanie miał ktoś takie kliniczne przypadki? może to wina zaawnasowanej technologicznie elektronice w tym modelu astry?

dzięki za wszelkie rady

pozdrawiam Robert

Awatar użytkownika
dziq

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 29 wrz 2008, 14:34
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: dziq »

A sprawdzałes w rózne strony ? żarówki diodowe maja to do siebie że maja polaryzacje ( z jednej strony + z drugiej - jesli mowimy o rurkowych ) normalna żarówke obojętnie jak włożysz zaświeci, a LEDową nie. Musisz trafić.

Awatar użytkownika
AstrOlog

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 25 sie 2008, 23:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: AstrOlog »

tak tak sprawdzalem juz wcześniej i jest tak jak mowisz.

mysle ze tutaj nie chodzi o polrayzacje tylko o to ze wrazenie jest takie jakby instalacja wyczuwała jakies inne zródło odbioru prądu i nie załączała żarówki

moze znajdzie sie ktoś kto powie co z tym jest grane

Prince_lookas

Astro-maniak
Posty: 442
Rejestracja: 29 gru 2007, 11:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pułtusk
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Prince_lookas »

LEDy zabieraja mniej pradu niz zwykle zarowki. W Astrze F wiem, ze ktos wkladal je w lampke podsufitki i po zamknieciu drzwi, wciaz lekko sie zarzyly.
Ja, po wymianie oswietlenia zegarow i panela srdokowego na LEDy, nie moge regulowac ich natezenia pokretlem (caly czas swieca na maksa).

Nie wiem, jak jest w H, ale moze, gdy wkladasz LEDa w oswietlenie tablicy, to komputer odbiera to, jako brak zarowki i odlacza prad? :roll: Nie wiem, eksperymentuje, ale moze kogos to natchnie ;)
Moja Astra ;)-> [External Link Removed for Guests] - do sprzedania na części!

Usunięty użytkownik 3235

#5

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Z tego co wiem to w Vectrach C taka zmiana na LED'y w przypadku schowka, bagażnika i tablicy rejestracyjnej działa normalnie.
Dioda LED ma mniejszy pobór mocy, w przypadku VC zmiana np. żarówki postojowej kończy się wyrzuceniem błędu o spalonej żarówce i wtedy dioda nie świeci. W kilku przypadkach działa patent z równolegle wlutowanym opornikiem ale nie pamiętam o jakiej rezystancji.
Co do ściemniania to diody chyba się nie ściemniają...

Siewierzan

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 18 kwie 2008, 18:40
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Koszalin/UK
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Siewierzan »

Ja mam diody w wyświetlaczu (TID) i mi się ściemniają, ale na konsoli środkowej już nie. Nie wiem jak było wcześniej, bo żarówki były przepalone.

CyberDuck

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: CyberDuck »

Niebeda sie sciemniac bo maja zbyt malypobor pradu, a ta regulacja jest nie
napieciowa tylko pradowa. Diodzie LED wystarcza duzo mniejszy prad do zaswiecenia
niz zarowce i zgodnie ze wzorem P=U*I przy stalym U wiadomo, ze wystarczy juz
bardzo maly prad zeby pokryc calosc mocy diod Led. Mozna rownolegle z diodami
wlaczyc rezystor jak sugerowal kolega.
Rezystor musi miec mala opornosc tak zeby udac obciazenie obwodu zarowka.
Wedlug wyliczen powinien miec okolo 100 Ω dla pradu 0,25 A i mysle, ze to wystarczy, ale
sam rezystor musi miec znaczna moc. Okolo 4 wat. Nie wiem czy sie bardziej nieoplaca
podlaczyc jakas zarowke i poprostu ja schowac. Zamiast 12 V zarowke mozna wlozyc
24 V i raz ze przedluzy sie jej zywotnosc to bedzie slabiej swiecila i niebedzie widoczna
jesli ja schowasz gdzies z tylu.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4897
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

jesli chodzi o astre H to tammamy magistrale CAN i w zasadzie tam wszytsko wyglad inaczej np gdy zrobimy zwarcie na jakims obwodzie to tradycyjnie przepala sie bezpiecznik a w tych samochodach nowszych juz tak wcale byc nie musi. CAN nie odpusci puki usterka nie zniknie ale tez nie mozna sobie od tak gmerac w niektorych czesciah instalacji bo wychodza wlasnie takie cyrki.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

CyberDuck

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: CyberDuck »

CAN to jest magistrala danych. Znaczy jest wiele urzadzen, prostych ukladow
opartych na mikrokontrolerach, ktore sa kazde z nich kontroluje
swoja dzialke. Dla przykladu kontrola swiatel, kontrola klimy, migaczy, oswietlenia
wewnetrznego. Teraz te wszystkie uklady sa miedzy soba polaczone szyna danych
wlasnie CAN. To jest starndard wymiany danych wymyslony na potrzeby
motoryzacyjne. W ten sposob glowny mikrokomputer pokladowy wie co gdzie piszczy
i jak piszczy ...

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Pomyśleli o wprowadzeniu magistrali CAN a już o wstawieniu do schowka, bagażnika czy w podsufitkę LEDów to już nie! Chyba przepisy nie regulują także oświetlenia wew w samochodzie?

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Zablokowany