[Astra F] Problem z akumulatorem

Deus blade

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

[Astra F] Problem z akumulatorem

#1

Nieprzeczytany post autor: Deus blade »

Witam Panowie. Mam problem z Moją Aśka. Problem polega na tym ze samochód po 2-3 dniach ma już rozładowany akumulator(po poprzednio naładowaniu go na prostowniku) Akumulator jest roczny i to już któryś z kolei także wymiana nie wchodzi w gre :? . Świrowałem już Radiem alarmem nic nie dało efektu. Zanim odstawie go do mechanika postanowiłem zapytać się Was co może być problemem, być może ktoś już wcześniej spotkał się z tym problemem.

Z Góry dzięki. Pozdrawiam


P.S jest to Astra F z 1997 r. Sedan 1.4 16v Ecotec

Poprawiłem tytuł i ort.
Thomas87
Ostatnio zmieniony 01 lut 2009, 16:08 przez Deus blade, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5508
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 29 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Roczny akumulator to mało prawdopodobne że już padł.

Jedyne co mi przychodzi to musisz mieć gdzieś zwarcie do masy występujące od czasu do czasu.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

farow

Astro-maniak
Posty: 106
Rejestracja: 14 lip 2008, 7:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: farow »

Jest możliwe ze jest juz zuzyty. Starczy ze byl przeladowywany albo nie doładowywany! :)
Sprobuj go wyciagnac z auta na te 3 dni i zobaczyc czy tez sie rozladuje :) Jesli nie to znaczy ze cos w autku zżera Ci prad! :) Ewentualnie mozesz podjechac przemierzyc wlascicwosci aku. Lub do elektryka zmierzyc pobr pradu na wylaczonym zaplonie.

focus

Astro-maniak
Posty: 119
Rejestracja: 26 maja 2008, 19:43
Imię: Kamil
Auto: Astra F
Silnik: 1.4i
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Gostyń (okolice)

#4

Nieprzeczytany post autor: focus »

farow pisze:Lub do elektryka zmierzyc pobr pradu na wylaczonym zaplonie.
Po co zaraz do elektryka ;) Wystarczy zwykły multimetr z funkcją pomiaru natężenia prądu stałego. Ja u siebie mierzyłem, wyszło ok 0,06A (działał alarm, radio na podtrzymaniu pamięci)

Deus blade

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Deus blade »

Panowie Dzięki za informacje. Napiszcie mi jeszcze co ew. może zrzerac mi prąd. Na co zwrócić szczególna uwagę podczas wyszukiwania przyczyny. Jak już pisałem to nie alarm ani Radio. :?:

focus

Astro-maniak
Posty: 119
Rejestracja: 26 maja 2008, 19:43
Imię: Kamil
Auto: Astra F
Silnik: 1.4i
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Gostyń (okolice)

#6

Nieprzeczytany post autor: focus »

Deus blade pisze:Napiszcie mi jeszcze co ew. może zrzerac mi prąd
Przyczyn może być wiele, jakieś zwarcie jak już ktoś wspomniał, lampka w schowku, bagażniku (komuś tu na forum rozładowała aku do 0 ;) ), wzmacniacz antenowy... Przyczyną może być naprawdę jakieś głupstwo ;)
Najlepiej sprawdzić tym miernikiem jaki jest pobór, wtedy według wielkości poboru może prędzej przyjdzie coś do głowy.
Jeszcze taka ciekawostka: Kiedyś mi się też rozładował aku po 3-4 dniach. Przyczyna? - nie znalazłem (ładowanie ok). Po prostu chciałem odpalić auto a tu rozrusznik ledwo kręci. Naładowałem aku i chodzi do dzisiaj. Nie wiem co to mogło być, może czasem zostawiłem włączone radio... Natomiast wiem, że mam już słaby aku :/

CyberDuck

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: CyberDuck »

Ja mialem identyczna sytuacje. Wyjechalem z dziewczyna na wakacje.
Autko sprawowalo sie bez najmniejszego zarzutu do tego momentu, az w dzien
wyjazdu po zapakowaniu walizek wkladam kluczyk, jeszcze jedno spojrzenie
na ukochana, przekrecam stacyjke ... a tu zonk. Rozrusznik zasmial sie
ze mnie i koniec. Musialem poprosic kogos zeby mnie pociagnal. Dojechalem tak
do domu. 500 km. I do dzisiaj nie mam pojecia co to moglo byc, chociaz podejrzewam
po przemysleniach calonocnie pozostawione wlaczone radio.

U mnie pobor pradu ksztaltuje sie w granicach 0.2 A ze wzgledu na ciagle wlaczony
wyswietlacz MID i troszke elektroniki. Czesc z niej sam dolozylem, ale jak do tej
pory procz tego przypadku wtedy nie mialem problemow nawet jesli samochod stal
sobie bezczynnie 3 dni.

Deus blade

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:25
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Deus blade »

Ok Panowie posłuchałem sie Waszej Rady i zmierzyłem miernikiem i sie okazało ze Instalacja Gazowa przywyłaczonym silniku na mierniku wyświetla sie 1.20V :lol: a po odłaczeniu bezpiecznika od instalacji pokazują sie trzy zera wiec :) chyba namierzyłem usterke. Odłączylem isntalacje i poczekam 4 dni i zobaczymy co bedzie. :) Dzieki za info i zainteresowanie.

CyberDuck

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: CyberDuck »

To niewiele raczej. Poza tym miales zmiezyc nie napiecie a prad plynacy w
obwodzie akumulator samochod.
To jest pewnie napiecie szczatkowe z elektroniki zasilajacej cewki sterowania.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5508
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 29 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

focus pisze:Nie wiem co to mogło być, może czasem zostawiłem włączone radio...
CyberDuck pisze:podejrzewam
po przemysleniach calonocnie pozostawione wlaczone radio
Dziwi mnie to co mówicie. 3 razy złapałem się na tym że wsiadam rano do auta a tu sobie radyjko gra raz nawet coś ok 16h a w nocy przymrozki. Nie było mowy o rozładowaniu aku a autko odpaliło bez żadnych problemów. Dodam że nie miałem wcale jakiegoś rewelacyjnego aku, standard raczej z niższej półki.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Zablokowany