Z cyklu co to jest :D i rozwiązanie kilku wątpliwości

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Z cyklu co to jest :D i rozwiązanie kilku wątpliwości

#1

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

mam astrę 1.7TD isuzu z roku 93 i dziś trochę przyjrzałem się dokładniej bezpiecznikom i przekaźnikom :D
i co sie dowiedziałem? :D - mam styki w skrzynce bezpieczników do automatycznego włącznika świateł, ABSu, elektrycznych szyb i halogenów przednich - czyli mam już do tego instalację :D
ale nie o tym chciałem mówić :D

w podszybiu znajduje się jeszcze jedno pudełeczko z przekaźnikami, miejscem na przekaźnik i miejscem na bezpiecznik :D - i teraz mam dylemat :/

patrząc od tyłu przekaźniki są w takiej kolejności
[PRZEKAŹNIK 1 zielony] [ miejsce na bezpiecnzik 2] [ miejsce na przekaźnik 3 zielone] [PRZEKAŹNIK 4 zielony] [PRZEKAŹNIK 5 niebieski]

czyli ogólnie mam tam 5 miejsc z czego 3 są pełne. i coś mi tu nie gra :/

z tisu wynika że w tym roku były tam montowane 2 różne instalacje:
pierwsza:

[PUSTE MIEJSCE] [PRZEKAŹNIK 1] [BEZPIECZNIK 2] [PRZEKAŹNIK 3] [PRZEKAŹNIK 4]

puste miejsce - brak czegokolwiek
przekaźnik 1 - wentylator chłodnicy 2 stopień tylko 17DT
bezpiecznik 2 - wielotonowy sygnał dźwiękowy
przekaźnik 3 - przekaźnik czasowy pompy układu zmywającego reflektorów
przekaźnik 4 - wielotonowy sygnał dźwiękowy

druga:

[PRZEKAŹNIK 1] [ miejsce na bezpiecznik 2] [PRZEKAŹNIK 3] [PRZEKAŹNIK 4] [PRZEKAŹNIK 5]

przekaźnik 1 - brak opisu w tisie
miejsce na bezpiecznik 2 - wielotonowy sygnał dźwiękowy
przekaźnik 3 - wentylator chłodnicy 2 stopień tylko 17DT
przekaźnik 4 wielotonowy sygnał dźwiękowy, lub sygnał dźwiękowy przy poduszce powietrznej
przekaźnik 5 - sprężarka układu klimatyzacji

i teraz mam dylemat :/ wg tego wszystkiego pasuje wersja 2, ale ja nie mam klimatyzacji ani sprężarki klimatyzacji więc co to za przekaźnik nr 5?, mam silnik 17DT a nie mam przekaźnika nr 3 odpowiadającego za 2 bieg wentylatora (dodam że zauważyłem że mam czujnik na 3 kable ale tylko 2 po zmostkowaniu załączają wiatrak)

znowu jak by wywalić u mnie ten ostatni niebieski przekaźnik i przesunąć wszystkie w prawo to idealnie pasowała by wersja 2 bo jest pierwszy przekaźnik, jest puste miejsce na bezpiecznik , jest puste miejsce na przekaźnik bo nie mam spryskiwaczy reflektorów, i mam 4przekaźnik od wielotonowego sygnału dźwiękowego ale tu mi też coś nie pasuje bo skoro nie ma bezpiecznika od wielotonowego sygnału to po co jest przekaźnik? :/

dziwne nie? niby idealnie pasuje wersja 2 ale są pewne nieścisłości :/ i do tego ten dodatkowy przekaźnik :/

jak sprawdzałem to ten 5 niebieski przekaźnik jest oryginalny GM z grudnia 93r więc jest tam od początku :/
jego numery to:
90 450 169
22 210 032
12V 40A
wie ktoś od czego jest ten przekaźnik? albo jak to sprawdzić?


do tego czym się różni wielotonowy sygnał od zwykłego?
czemu wiatrak działa mi tylko na 1 biegu skoro mam instalację i czujniki przystosowana na 2 biegi (do wentylatora idą tylko 2 kable i to seryjnie).

Gość

#2

Nieprzeczytany post autor: Gość »

witam jadąc od tyłu to czy działa na jednym biegó czy drógim nie patrzy sie na przewody tylko na napięcia gdyć przykładowo 6 v to 1 bieg 12v to drógi bieg jest to sterowanie własnioe przez przekaznik o którym pisałęs wczesniej możesz miec gdzieś przetwornice napięcia z 12 na przykładowo 6 v i wtedy gdy przekaznik przełączy sie z 6 na 12 masz swoje 2 biegi przy 2 przewodach :mrgreen: nastepne wielo tonowy sygnał dzwiękowy to nic innego jak dwa sygnały o róznych częstotliwościach połączonych razem w 1 lub 2 obudowy obydwie są sterowane przekaznikiem ponieważ gdy zadziałają 2 sygnały to obwód zamknie sie prze zprzekaznik a nie prze przycisk w kierownicy gdyz pobur prądy się zwieksza i mógłby go spalic :P następne
jeśli chodzi o ten przekaznik 5 spręża\rka klimy to poprostu jest juz przygotowana instalacja pod sprężarke wiec najleopszym sposobem było by sprawdzenie czy sa tam podłaczone przewody i gdzie one sie kończą i sprawdzic czy by pasowały do czegos i w tedy masz pewnoiśc jaka masz instalaję w asi .....ogólnie zecz biorąc te wszystkie roczniki które były na przełomie przejscia z jednego modelu na drógi maja powalona instalacje bo jest pozostałośc z jednej instalacji a komuś coś stukneło i dodał coś z drógiej instalacji myśląc ze coś polepsza wiec jak juz wczesniej napisałem sprawdz czy jest tam coiś popodłanczane i dowiedz sie do czego by to pasowało wtedy bedziesz wiedział co i jak
pozdro :m

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

no do tego 5 od sprężarki idą właśnie przewody a nie chce mi się pruć kabli żeby zobaczyć dokąd :/

kurka a nie wie ktoś w jakim programie można sprawdzić numery przekaźnika - bo wtedy można dojść od czego on jest :D


a z tym 2 biegiem i tak coś jest nie tak :/ bo jak łącze na krótko styki w kostce od czujnika to wentylator włącza się tylko po złączeniu 2 przewodów, a 3 przewód obojętnie jak by się kombinowało to i tak nie załączy wentylatora :/

z tymi przejściówkami to masz rację :/ namotają i potem problem jest :/

[ Dodano: 2007-05-13, 12:11 ]
ale jeszcze raz sobie spojrzałem - i tak myślę że skoro nie mam przekaźnika u siebie od 2 biegu wentylatora to przecież to nie ma prawa działać na 2 biegach :D - tylko skoro nie ma przekaźnika to czy jest możliwe że bez niego wentylator działa? :/

Emil

Astro-maniak
Posty: 196
Rejestracja: 03 sty 2007, 20:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Emil »

JOszi pisze:ale jeszcze raz sobie spojrzałem - i tak myślę że skoro nie mam przekaźnika u siebie od 2 biegu wentylatora to przecież to nie ma prawa działać na 2 biegach :D - tylko skoro nie ma przekaźnika to czy jest możliwe że bez niego wentylator działa? :/
działa na 1 biegu tak jak w pozostałych Astrach, które też nie mają tego przekaźnika ;)
[External Link Removed for Guests]
FireFox Team

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

no mam fotkę tej skrzyneczki :D

poprosze o podpowiedzi :D i rozszyfrowanie dokładnie co do czego służy :D

[External Link Removed for Guests]

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

JOszi, co powiesz na to?
[External Link Removed for Guests]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

ja37 pisze:JOszi, co powiesz na to?
kurka też się nie zgadza :/

1. nie mam klimatyzacji więc przekaźnik R60 nie powinien u mnie wystepować
2. mam silnika 17DT więc nie powinienem mieć wg tego przekaźnika R67, no i znowu widać ma moim zdjęciu że mam przekaźniki R51 i R61 co wg tego opisu się wyklucza

jedynie R63 i F45 może się zgadzać bo one chyba dotyczą wielotonowego sygnału którego nie mam :/

więc to nie to :/


dodam że wszystkie te przekaźniki są fabryczne i niczego poprzedni właściciel nie dołożył

oprócz tego w necie znalazłem do czego może służyć ten niebieski przekaźnik:
Air Con, Radiator Fan, Blower, Fuel Injection, Headlight Wash

klima odpada, spryskiwacze reflektorów odpadają i teraz zostaje Wentylator, chyba wentylator ogrzewania/nawiew?, i wtrysk paliwa

tylko czy przy mechanicznej pompie wtryskowej potrzebny jest do tego przekaźnik?

Zablokowany