Szalejący wskaźnik paliwa w 1,7 TDS
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
- Imię: Damian
- Auto: Renault Megane
- Silnik: 1.9 dCi 130 km
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sławków
- Kontakt:
Szalejący wskaźnik paliwa w 1,7 TDS
Więc jest tak jechałem sobie do pracy dzisiaj rano o 6 i nagle wskazówka od paliwa zaczęła rosnąć i urosła aż duuuzo ponad 50l... i tak cały czas.... opadała rosła opadała i rosła.... dziwne jest to ze jak nacisnąłem na pedał hamulca i trzymałem wskazówka zaczęła opadać... po puszczeniu pedału ponownie wzrastała... Na pewno to nie jest pływak bo to wykluczył kumpel z pracy który się troszkę zna... sprawdziłem kable które mogłem nawet wyjąłem deskę rozdzielczą żeby zobaczyć czy coś się nie przypala albo coś... Radio tez w porządku, bez przekaźnika (tego za schowkiem ) tez się tak dzieje... powyciągałem wszystkie bezpieczniki ale nic... PROSZĘ O SZYBKO POMOC - ponieważ KILKA OSÓB MI MÓWILI ZE JAK JEST GDZIEŚ JAKAŚ DUUUZA ZWARA TO MOŻNE MI SIĘ ASIA ZAPALIĆ
edytowałem.Borek
poprawiłem Cichy
edytowałem.Borek
poprawiłem Cichy
Ostatnio zmieniony 01 gru 2008, 11:15 przez Damiano, łącznie zmieniany 2 razy.
- marker
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 sie 2008, 12:34
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Na początek chciałbym cię trochę uspokoić. Te wskaźniki tj. paliwo i temperatura działają na zasadzie oporu elektrycznego. Wskaźnik wychyla się na max-a w przypadku dotknięcia czujnikiem np do masy (bezpośrednio) - tak sprawdza się czujnik temp. Jak wciskasz hamulec i wskaźnik opada możesz mieć zwarcie w wiązce idącej do świateł i pływaka. Sprawdź sobie przewody idące do tyłu - znajdują się w progach samochodu pod listwami. Odszukaj odpowiedni kolor przewodu (od czujnika wciśnięcia pedału hamulca i od wskaźnika przy desce rozdzielczej), i później odnajdź go we wiązce.
Auto nie miało wcześniej kolizji?
Pozdrawiam i powodzenia
Marker
Auto nie miało wcześniej kolizji?
Pozdrawiam i powodzenia
Marker
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
- Imię: Damian
- Auto: Renault Megane
- Silnik: 1.9 dCi 130 km
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sławków
- Kontakt:
Marku było uderzenie rok temu s koło własnie od strony baku ale nigdy sie nic nie działo zwłaszcza ze wgniecenie było no minimalne wrecz otarcie bo cała siła uderzenia poszła na koło... czyli gdzies kabel jest przetarty tak?? bo tak to wywnioskowałem.... jak byś mógł napisz dokładnie ktore kable mam sprawdzic idace od czego do czego... dzieki...
-
- Posty: 204
- Rejestracja: 10 lis 2007, 22:08
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Damiano, być może to wina stabilizatora napięcia.Znajduje się on na desce rozdzielczej.Musisz wymontować zegary i na tylnej stronie deski z zegarami jest takie małe czarne kwadratowe urządzenie elektroniczne z którego odchodzą 3 druciki.To jest cześć odpowiedzialna za pokazywanie temperatury i paliwa.Kosztuje nie dużo.Byc może to jest przyczyną.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
- Imię: Damian
- Auto: Renault Megane
- Silnik: 1.9 dCi 130 km
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sławków
- Kontakt:
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 wrz 2007, 13:16
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Witam podepne się pod temat w trakcie jak przekrece kluczyk i zaczyna pracować rozrusznik co jakiś czas na chwile wskazówki predkościomierza,obrotomierza uciekają w drugą strone zapalają się kontrolki ABS i poziomu paliwa po chwili wszystko wraca do normy. Samochód nie gaśnie pracuje normalnie , dzieje się tak co ,któreś odpalenie.
-
- Posty: 291
- Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Połaniec
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Ewidentnie masz prolem z masa gdzies w okolicach deski rozdzielczej!!. Przetabialem to w omedze. Najpierw sprawdz dokladie folie a desce, potem wtyczki. Nie wymianiaj plywakow, czuknikow i silnikia. To jakas pierolka i i robi zamieszanie.
Wyglad ato w ten sposob, ze obwod wskaznika paliwa zamyka sie normalnie przez plywak do masy pojazdu. Moze byc tak jak koledzy ci pisale ze akurat jest jakies przejscie do obwodu swiatel stopu. Obwod zamyka sie przez zarowke . Jak podasz tam napiecie 12V (zaswiecisz stop) to potencjaly sie wyrownuja i wskaznik opada. Jak wylaczysz stop to znowu dostaje do masy przez zarowke.
Zaobserwuj czy nie zmieia sie nic we wskazaniach po wlaczniu swiatel pozycyjnyc a wlasciwie podswietlania deski.
Stabilizatora napiecia narazie nie ruszaj. To ostatecznosc.
Wyglad ato w ten sposob, ze obwod wskaznika paliwa zamyka sie normalnie przez plywak do masy pojazdu. Moze byc tak jak koledzy ci pisale ze akurat jest jakies przejscie do obwodu swiatel stopu. Obwod zamyka sie przez zarowke . Jak podasz tam napiecie 12V (zaswiecisz stop) to potencjaly sie wyrownuja i wskaznik opada. Jak wylaczysz stop to znowu dostaje do masy przez zarowke.
Zaobserwuj czy nie zmieia sie nic we wskazaniach po wlaczniu swiatel pozycyjnyc a wlasciwie podswietlania deski.
Stabilizatora napiecia narazie nie ruszaj. To ostatecznosc.
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
- Imię: Damian
- Auto: Renault Megane
- Silnik: 1.9 dCi 130 km
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sławków
- Kontakt:
Powiem Ci tak - bede mial czas to rozbiore deske i popatrz bo ja deske rozbierałem juz chyba z 10 razy jak wymienialem zaroweczki i takie tam moze coś gdzies źle zetknałem albo coś... dziwne jest to ze jak tylko przekrece kluczyk to wskazuwka leci na maxa... teraz np stoi w miejscu na pierwszej kresce lae ja juz nie wiem ile mam paliwa.... ;/
- michlob
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 gru 2007, 22:02
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: opole
- Kontakt: