Poprzestawiane bieguny
- wojtek2008
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 paź 2008, 22:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Poprzestawiane bieguny
witam dzisiaj chciałem podłaczyc wyswietlacz w astrze (wczesniej nie był podłaczony) , juz miałem wszystko przygotowane i miałem podłanczac gdy nagle kabel +12 styknął sie z masowym i doszło do spięcia. myślałem ze wywaliło bezpiecznik ale okazało sie ze jest cały. wtedy pokazała mi sie bardzo dziwna rzecz : na kablu +12 było napiecie 0,7 V a na masowym 12 V czy ktos wie dlaczego cos takiego sie stało i co mma teraz zrobic ?? prosze o pomoc
- Andrew
- Posty: 2912
- Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
- Imię: Andrzej
- Auto: Szwedzkie
- Silnik: Fiata
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami
Sprawdz jakie masz napiecie na aku, czy plus jest tam gdzie plus a minus tam gdzie minus
Prawdopodobnie po twoim zwarciu kable sie przetopiły i masa jest teraz faza, a faze ci przetopiło(przerwało).Proponuje Ci poszukać dokad ida te kable i dobrze sie nim przyjrzec moze sie okazac ze bedzie Ci to robiło zwarcie i moze spowodowac rozładowanie aku.
Mozesz równiez puscic nowe kable do tego wyswietlacza ale radziłbym Ci zlokalizownie usterki gdyz tak jak pisałem wczesniej mozesz miec problemy z aku.
Prawdopodobnie po twoim zwarciu kable sie przetopiły i masa jest teraz faza, a faze ci przetopiło(przerwało).Proponuje Ci poszukać dokad ida te kable i dobrze sie nim przyjrzec moze sie okazac ze bedzie Ci to robiło zwarcie i moze spowodowac rozładowanie aku.
Mozesz równiez puscic nowe kable do tego wyswietlacza ale radziłbym Ci zlokalizownie usterki gdyz tak jak pisałem wczesniej mozesz miec problemy z aku.
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
szogunese pisze:Prawdopodobnie po twoim zwarciu kable sie przetopiły i masa jest teraz faza, a faze ci przetopiło(przerwało).
Kabel dodatni mógł się spalić i teraz może mieć bardzo dużą R(rezystancję) i może wydawać się,że to jest masa? hmmm no nie wiem
ale,żeby z masy zrobił się "+". Rozwiniesz tą wypowiedź jakoś, bardzo mnie to zaintrygowało ...
Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram
Przynajmniej się staram
- wojtek2008
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 paź 2008, 22:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Panowie dzisiaj wszystko powróciło do normy (troche zaczynam sie w tym gubić), wczoraj gdy zajechałem samochodem na parking to zapomiałem wyłaczyc swiatlo w srodku i do rana samochód sie rozładował do tego jeszcze próbowałem go uruchomic i wtedy prac zanikł całkowicie, po zapchnieciu samochodu załąłem sprawdzac wszystkie kable i okazało sie ze wszystkie biegunu powóciły do normytzn plus jest plusem a masa masą mam nadzeje ze takie cos mi sie juz wiecej nie przydazy , moze mi ktoś wytłumaczy co to było , wogle w moim samochodzie cała elektryka jest tak pomieszana ze ten samochód cudem odpala a tak na marginesie nie chce zakładać nowego tematu wiec tutaj sie zapytam : co to moze być gdy rano chce odpalic samochód to chodz bym całą minutę krecił silnikiem to i tak nie odpali , puszczam i jeszcze raz i odrazu chwyci , wyglada to na to jak by zapierwszym razem cos sie nie chciało wyaczyc ? potem juz cało czas dobrze odpala , moze mi ktos pomóc ??
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
wencik
kabel mógł w któryś miejscu sie przepalic i złaczyć sie z innym czyli na prosty sposób kabel przerywa sie czyli plus ale na jego miejsce wchodzi minus od miejsca przepalenia i na koncu masz na minusie plus.Co do plusa to poczytaj dokładnie co napisałem bo tam nie ma ze PLUS JEST MASA TYLKO ZE SIE PRZEPALIŁ. I nikt nie pisał o rezystancji tylko o napieciu.
kabel mógł w któryś miejscu sie przepalic i złaczyć sie z innym czyli na prosty sposób kabel przerywa sie czyli plus ale na jego miejsce wchodzi minus od miejsca przepalenia i na koncu masz na minusie plus.Co do plusa to poczytaj dokładnie co napisałem bo tam nie ma ze PLUS JEST MASA TYLKO ZE SIE PRZEPALIŁ. I nikt nie pisał o rezystancji tylko o napieciu.
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
szogunese, nic nie rozumiem z Twojej wypowiedzi :/
Wiem,że nikt nie pisał o rezystancji. Ale.... jak kabel się przepali to może mieć dużą rezystancję. Kiedyś nie miałem masy na kablu, tylko była bardzo duża rezystancja.... i mierząc miernikiem mogło wydawać się,że ten kabel z dużą R to masa.
Ciekawi mnie łączenie się kabli z innymi poprzez przepalanie itp. W aucie nie mamy minusa.
Wiem,że nikt nie pisał o rezystancji. Ale.... jak kabel się przepali to może mieć dużą rezystancję. Kiedyś nie miałem masy na kablu, tylko była bardzo duża rezystancja.... i mierząc miernikiem mogło wydawać się,że ten kabel z dużą R to masa.
Ciekawi mnie łączenie się kabli z innymi poprzez przepalanie itp. W aucie nie mamy minusa.
heh...szogunese pisze:czyli plus ale na jego miejsce wchodzi minus od miejsca przepalenia i na koncu masz na minusie plus
Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram
Przynajmniej się staram
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
- wojtek2008
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 paź 2008, 22:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt: